  • 1. Data: 2009-12-26 16:51:58
    Temat: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)

    Mamy mieszkanko 65m2 , ale chcielibyśmy jednak domek. Domek nie za
    duży (96m2 - pow. mieszkalnej) położony na dośc dużej działce 1000m2.

    Znaleźliśmy ofertę jakiejś firmy która buduje domki w stanie "pod
    klucz" w dośc ciekawej cenie. Domek jest położny na 1000m2 działce.

    Obok znajdują się domy wybudowane już przez tą firmę.
    Dom obecnie jest w stanie surowym zamkniętym (z dachem) a wykonawca ma
    go oddać w maju.

    Oto "specyfikacja domu":

    Proces budowy domu obejmuje:

    1.Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
    - fundament ze zbrojonego betonu B15
    - ściany fundamentowe z bloczków betonowych
    3. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    - pustaki ceramiczne o grubości 25 cm
    - warstwa styropianu o grubości 12 cm
    - siatka i szpachla
    - tynk w kolorze białym
    - wewnątrz tynk maszynowy gipsowy lub płyty gipsowo-kartonowe
    4. Jastrych na parterze
    - podłoże betonowe
    -warstwa styropianu grubości 8 cm-
    -warstwa wylewki cementowej (jastrych)
    5. Stropodach
    - konstrukcja drewnianej więźby dachowej
    - folia paroprzepuszczalna
    - łaty i kontr łaty drewniane
    - dachówka ceramiczna
    - sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
    stalowych,
    ocieplony wełna mineralną
    - rynny półokrągłe i rury spustowe z tworzywa
    - podbitka dachu wykonana z paneli PCV
    6. Okna i drzwi
    - profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
    - okna i drzwi balkonowe posiadają mechanizm obrotowo-uchylny
    - kształt i rozmiary okien wg projektu budynku
    - drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
    - drzwi wewnętrzne i ościeżnice sosnowe
    - brama garażowa segmentowa unoszona w kolorze stolarki okiennej
    - parapety wewnętrzne drewniane lub PVC
    - parapety zewnętrzne płytka klinkierowa
    7. Instalacja elektryczna
    - kompletna instalacja elektryczna wykonana wg projektu budynku
    - rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
    - włączniki i gniazdka elektryczne
    8. Instalacja grzewcza
    - wykonana wg projektu budynku
    - piec dwu funkcyjny na eko-groszek
    - pojemnościowy ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V
    - grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
    - ogrzewanie podłogowe w łazience
    - grzejnik drabinkowy w łazience
    9. Instalacja wod-kan
    - wykonana wg projektu budynku
    - własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
    - zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
    - biały montaż sanitarny (baterie, wanna, kabina, umywalka, ubikacja
    ze spłuczką podtynkową)
    10. Wykończenie wnętrza
    - ściany i sufity w pomieszczeniach malowane na biało
    - ściany w łazience pokryte glazurą
    - ściany w kuchni częściowo pokryte glazurą
    - podłogi w pokojach i salonie pokryte panelem podłogowy
    - podłogi w korytarzach, kuchni, łazience, garażu i kotłowni pokryte
    terakotą

    Dom jednorodzinny wykonany według projektu budowlanego "Madzia" z
    pracowni projektowej "Horyzont"

    Nie ukrywam jednak że zupełnie nie znam się na budownictwie :(
    Chciałbym aby dom był ciepły i ekonomiczny w użytkowaniu.
    Nie chce "wtopić" więc na co mam zwrócić uwagę ?

  • 2. Data: 2009-12-26 17:26:52
    Temat: Re: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kaszpir pisze:

    > Znaleźliśmy ofertę jakiejś firmy która buduje domki w stanie "pod
    > klucz" w dośc ciekawej cenie. Domek jest położny na 1000m2 działce.

    Faktycznie te 350kPLN to bardzo ciekawa cena... Przy dzisiejszych cenach
    działek to _może_ byłby stan surowy zamknięty, ale może w Twojej okolicy
    ceny niższe - tutaj mam około 200zł/m2 działki.

    [ciach]

    > - piec dwu funkcyjny na eko-groszek

    Ludzie na to strasznie plują... Patrz wątek ciut wyżej. Ale może
    wydelikaceni ;) (zresztą ważne też, gdzie ten piec będzie stał -
    idealnie by było w czymś mocno oddzielonym od domu i garażu)

  • 3. Data: 2009-12-26 19:18:54
    Od: g...@g...pl

    Witam

    Jesli domek juz stoi to tak naprawde kupujesz kota w worku, bo jedno co jest
    w dokumentacji, drugie to to co naprawde jest/bylo zrobione. Najlepiej
    podpytac sie osob ktore juz tam kupily domy czy juz moze tam mieszkaja jakie
    sa ich subiektywne opinie. Druga sprawa oprocz stanu wykonczenia domu jest
    teren na jakim dom stoi i czy wszystkie odbiory ma dokonane tzn. czy po
    kupnie mozna juz tam mieszkac legalnie. Sa problemy z woda pitna (studnie
    nie spelniaja warunkow), gazem czy mozliwosciami enei i np. pradu nie bedzie
    dopoki enea nie wybuduje nowej trawostacji. Co do terenu to moze to byc
    teren bardzo podmokly i wiosna woda podejdzie pod stan zerowy domu
    (niestety sa takie przypadki).

    Najlepiej podpytac sie przyszlych sasiadow i/lub poszukac kogos ktory oceni
    stan faktyczny domu/dzialki. Jesli w wiekszosci pkt. specyfikacji jest
    informacja wykonane wedlug projektu, mozna prosic o projekty instalacji i
    spr. czy faktycznie tak jest jak w projekcie.

    Oczywiscie nalezy byc dobrej mysli ale lepiej dmuchac na zimne.

  • 4. Data: 2009-12-26 19:29:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Jesli domek juz stoi to tak naprawde kupujesz kota w worku, bo jedno co
    > jest
    > w dokumentacji, drugie to to co naprawde jest/bylo zrobione. Najlepiej

    Dom już "stoi" , ale to chyba stan surowy zamkniety , czyli są wszystkie
    mury , jest dach i to wszystko :)

    > teren bardzo podmokly i wiosna woda podejdzie pod stan zerowy domu
    > (niestety sa takie przypadki).

    Są tam już domki inne. Płaci się najpierw 5% a resztę przy dobiorze domu.
    Wszelkie formalności i itd załatwia firma budowalana. Dom jest pod klucz ...

  • 5. Data: 2009-12-26 20:00:48
    Od: g...@g...pl

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > Wszelkie formalności i itd załatwia firma budowalana. Dom jest pod klucz

    Jesli reszte formalnosci i prac zalatwi firma budowlana to jesli masz miec
    dobrze musisz firme budowlana pilnowac gdy beda wykonywac swoje prace.
    Teksty po fakcie kierbud ze on mial takich ludzi i dlatego jest jak jest i
    nic nie poprawia nie za bardzo sie przydadza.

  • 6. Data: 2009-12-26 20:14:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    4. Jastrych na parterze
    - podłoże betonowe
    -warstwa styropianu grubości 8 cm-
    -warstwa wylewki cementowej (jastrych)

    Za malo styropianu pod posadzka na gruncie. Powinno byc min. 10cm a na pewno
    tam, gdzie jest ogrzewanie podlogowe.

    Pamietaj jak dom zbuduje Ci firma to pozbywasz sie wplywu na jakosc
    wykonania, oraz ceny i jakosc materialow.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-12-26 22:46:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > Teksty po fakcie kierbud ze on mial takich ludzi i dlatego jest jak jest i
    > nic nie poprawia nie za bardzo sie przydadza.

    Tu jest trochę inaczej ...

    Tutaj kupuje się gotowy domek , tak jakby się kupowało mieszkanie ...

    Firma ma stronę internetową (www.setler.pl) i sama buduje i itd ...

    Dziś byliśmy na "budowie" zobaczyć ten domek i trochę martwi mnie to że
    firma na stronie pokazuje projekt domu według projektu "Madzia" firmy
    projektowej , a w rzeczywistości dom jest inny ...

    Np. w garażu nie ma drzwi , kuchnia i spiżarnia to jedno pomieszczenie
    (według projektu 2) , dodatkowo po tym "połączeniu" ubyło jedno okno. Jedna
    ubikacja "wyparowała" i zrobiła się jedna łazienko-ubikacja (zamiast 2
    pomieszczeń jest jedno większe). Zamiast 2 kominów jest tylko jeden (mimo że
    bedzie piec na ekogroszek i kominek ...)
    Na poddaszu nie ma żadnego okna mimo że w projekcie są ...

    Niektóre z tych "oszczędności" nie są zbyt "denerwujące" , ale jeśli już
    zaczynają się na projekcie to co jest dalej ...

    Ja wiem że jest specyfikacja na podstawie której jest robiony dom , ale czy
    to co powinno być użyte będzie ?

    Da się to jakoś sprawdzić , czy np. grubośc styropianu i itd jest taka jaka
    deklarowana przez producenta ?
    Jest to księdze budowy ?

    Czy firma musi mi wydać świadectwo energetyczne domu ???

    Nie chce się ośmieszyć , ale chce aby dom był ciepły. Jak będę musiał coś
    dopłacić to dopłacę. Jeśli ocieplenie domu steropianem 12cm to za mało to
    jaki optymalej grubości powinien być to styropian i czy muszę się liczyć z
    dużą dopłatą jeśli np. zażądam aby zamist styropianu 12cm dali 20cm ?

    Czy są to jakies wielkie różnice w "oszczędności" domu jeśli styropian
    będzie o 8cm grubszy ?

  • 8. Data: 2009-12-26 23:06:32
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > -warstwa wylewki cementowej (jastrych)
    >
    > Za malo styropianu pod posadzka na gruncie. Powinno byc min. 10cm a na pewno

    Jest jeszcze jeden powód dla 10cm styropianu. Łatwiej jest zmieścić
    instalację hydrauliczną (położyć ją na pierwszej warstwie styropianu w
    drugiej (5cm +5cm). A są miejsca, gdzie bywa ciasno (zwłaszcza, gdy coś
    musi się krzyżować).

    > Pamietaj jak dom zbuduje Ci firma to pozbywasz sie wplywu na jakosc
    > wykonania, oraz ceny i jakosc materialow.

    Dokładnie. Przykład (ku przestrodze):
    http://forum.muratordom.pl/marzenia-o-h2-kontra-part
    acze,t139320.htm

    M.

  • 9. Data: 2009-12-27 00:23:16
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-27 00:06, M pisze:

    > Dokładnie. Przykład (ku przestrodze):
    > http://forum.muratordom.pl/marzenia-o-h2-kontra-part
    acze,t139320.htm

    Ej no prosze Cie...
    Oglądam to i pękam ze śmiechu.
    Owszem jest cała masa partactwa na tej budowie ale inwestor też nie
    lepszy. Fotografowanie poredzewiałych szpilek i gwoździ "bo zardzewiałe".
    A już mega kretyństwem było zmuszenei wykonawcy do nadmurowania ściań
    szczytowych do poziomu dachu. Było dobrze zrobione przerobili na źle :)
    Szkoda gadać :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 10. Data: 2009-12-27 12:52:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message

> [...]
    > A już mega kretyństwem było zmuszenei wykonawcy do nadmurowania ściań
    > szczytowych do poziomu dachu. Było dobrze zrobione przerobili na źle :)

    Szczyty z betonowe ale wylane prawidłowo, z odpowiednią przerwą od połaci.
    Tam by pięknie wlazło ocieplenie.