    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???
    Date: Sat, 26 Dec 2009 23:46:28 +0100

    > Jesli reszte formalnosci i prac zalatwi firma budowlana to jesli masz miec
    > dobrze musisz firme budowlana pilnowac gdy beda wykonywac swoje prace.
    > Teksty po fakcie kierbud ze on mial takich ludzi i dlatego jest jak jest i
    > nic nie poprawia nie za bardzo sie przydadza.

    Tu jest trochę inaczej ...

    Tutaj kupuje się gotowy domek , tak jakby się kupowało mieszkanie ...

    Firma ma stronę internetową (www.setler.pl) i sama buduje i itd ...

    Dziś byliśmy na "budowie" zobaczyć ten domek i trochę martwi mnie to że
    firma na stronie pokazuje projekt domu według projektu "Madzia" firmy
    projektowej , a w rzeczywistości dom jest inny ...

    Np. w garażu nie ma drzwi , kuchnia i spiżarnia to jedno pomieszczenie
    (według projektu 2) , dodatkowo po tym "połączeniu" ubyło jedno okno. Jedna
    ubikacja "wyparowała" i zrobiła się jedna łazienko-ubikacja (zamiast 2
    pomieszczeń jest jedno większe). Zamiast 2 kominów jest tylko jeden (mimo że
    bedzie piec na ekogroszek i kominek ...)
    Na poddaszu nie ma żadnego okna mimo że w projekcie są ...

    Niektóre z tych "oszczędności" nie są zbyt "denerwujące" , ale jeśli już
    zaczynają się na projekcie to co jest dalej ...

    Ja wiem że jest specyfikacja na podstawie której jest robiony dom , ale czy
    to co powinno być użyte będzie ?

    Da się to jakoś sprawdzić , czy np. grubośc styropianu i itd jest taka jaka
    deklarowana przez producenta ?
    Jest to księdze budowy ?

    Czy firma musi mi wydać świadectwo energetyczne domu ???

    Nie chce się ośmieszyć , ale chce aby dom był ciepły. Jak będę musiał coś
    dopłacić to dopłacę. Jeśli ocieplenie domu steropianem 12cm to za mało to
    jaki optymalej grubości powinien być to styropian i czy muszę się liczyć z
    dużą dopłatą jeśli np. zażądam aby zamist styropianu 12cm dali 20cm ?

    Czy są to jakies wielkie różnice w "oszczędności" domu jeśli styropian
    będzie o 8cm grubszy ?