  • 11. Data: 2009-12-27 13:10:55
    Temat: Re: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???
    Od: g...@g...pl

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > (według projektu 2) , dodatkowo po tym "połączeniu" ubyło jedno okno.
    > Jedna ubikacja "wyparowała" i zrobiła się jedna łazienko-ubikacja (zamiast
    > 2 pomieszczeń jest jedno większe). Zamiast 2 kominów jest tylko jeden
    > (mimo że bedzie piec na ekogroszek i kominek ...)
    > Na poddaszu nie ma żadnego okna mimo że w projekcie są ...
    >
    > Niektóre z tych "oszczędności" nie są zbyt "denerwujące" , ale jeśli już
    > zaczynają się na projekcie to co jest dalej ...
    >
    > Ja wiem że jest specyfikacja na podstawie której jest robiony dom , ale

    Jesli jest dom jest inny niz projekt to roznice w oszczednosciach na domie
    moga ci zwrocic lub zrobic cos dodatkowego np. dodatkowe ocieplenie.
    I tak firma zarabia na kazdym kliencie wiec trzeba walczyc o swoje roznymi
    mozliwymi sposobami. Jesli jestes przed podpisaniem umowy, mozesz dopisac
    gwarancje z karami co do uzytych materialow (problem jest tylko taki ze
    kierbud moze ci powiedziec ze on ma uprawnienia i moze zmieniac co mu sie
    podoba i takie ma prawo i tutaj z prawnikiem juz raczej nie podchodz jesli
    masz dochodzic prawdy).

    > Da się to jakoś sprawdzić , czy np. grubośc styropianu i itd jest taka
    > jaka deklarowana przez producenta ?
    > Jest to księdze budowy ?

    Da sie sprawdzic trzeba odkrywki robic stanu faktycznego, robi to osoba z
    uprawnieniami lub mozesz sam poprosic o takie sprawdzenie.

    > Czy firma musi mi wydać świadectwo energetyczne domu ???
    swiadectwo musi byc wydane w nowobudowanych budynkach oddanych po 2009 roku;
    swiadectwo robione jest wg. projektu + moze kilka fotek z zewnatrz domu,
    nikt niczego nie sprawdza, wrzuca dane z projektu do programu, dostaje
    wynik, zaniza potem wartosci bo podpisuje sie pod swiadectwem swoimi
    uprawnieniami wiec ryzykuje ze jesli cos bedzie nie tak moze pozniej
    uprawnienia stracic; w wyniku masz ladny papierek ktory mozesz powiesic na
    scianie; to jest standard tu nie ma reguly czy ten czy tamtem developer;

    > Nie chce się ośmieszyć , ale chce aby dom był ciepły. Jak będę musiał coś
    > dopłacić to dopłacę. Jeśli ocieplenie domu steropianem 12cm to za mało to
    > jaki optymalej grubości powinien być to styropian i czy muszę się liczyć z
    > dużą dopłatą jeśli np. zażądam aby zamist styropianu 12cm dali 20cm ?
    >
    > Czy są to jakies wielkie różnice w "oszczędności" domu jeśli styropian
    > będzie o 8cm grubszy ?

    co do oszczednosci to musza sie wypowiedziec specjalisci, teoretycznie im
    grubiej tym cieplej ale jakosc cieplna mozna tez innymi metodami osiagnac
    (gruboscia styropianu chyba najlatwiej).

  • 12. Data: 2009-12-27 16:49:52
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Co do projektu domu , to ja nie "wynajmuje" wykonawcy a kupuję do firmy
    gotowy dom wykonany według podanej na stronie specyfikacji. Bedąc na budowie
    zauważyłem pewne zmiany projektu.
    W większości są one dość zasadne , ale te oszczedności dają oszczędności
    firmie budowlanej ...
    Dom jest tani , bo 350tys za dom pod klucz z działką 1000m2 to chyba nie
    dużo i zapewne na pewne kompromisy trzeba się zgodzić :(

    Całe życie mieszkałem w bloku. Nie interesowało mnie ogrzewanie czy też
    ścieki.

    Obecnie mimo że mam 4 osobową rodzinę (dwójka malych dzieci 2,5roku) to
    miesięczne utrzymanie mieszkania 65m2 wynosi nas około 400zł + oczywiście
    koszt prądu.
    Zużywamy malo ciepła , bo blok nowy i dobrze ocieplony a położenie jest
    takie że pomieszczenia mają sporo slońca.

    Boję się kosztów związanych z domem. Naczytalem się że będę musiał zużywać
    mnóstwo opału (ekogroszek) i sporo kasy płacić za wywóz szamba a podobno są
    to naprawdę duże koszty , a przecież jeszcze wywóz śmieci ...

    Ktoś powiedział mi że szamba nie opłaca się robić bo kupę kasy będę płacić
    miesięcznie za wywóz szamba a do tego trzeba co chwilę do szamba zaglądać
    aby się nie przelało ...
    Że zamiast tego zamontować oczyszczalnie ekologiczną ...

    Czy cena pomiędzy szambem a oczyszczalnią jest duża , bo podobno
    oszczędności są olbrzymie ...

    Co do ocieplenia , to sądzę że poproszę o ocieplenie ścian styropianem 20cm
    zamist 12cm , chyba dopłata nie powinna być zbyt duża ???

  • 13. Data: 2009-12-27 17:13:51
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał

    > Boję się kosztów związanych z domem. Naczytalem się że będę musiał zużywać
    > mnóstwo opału (ekogroszek) i sporo kasy płacić za wywóz szamba a podobno
    > są to naprawdę duże koszty , a przecież jeszcze wywóz śmieci ...

    Ekogroszku przy tej powierzchni będziesz musiał kupić ok. 4 tony w roku,
    czyli za kwotę ok. 3300 zł.

    Za wywóz szamba 8m3 trzeba zapłacić 100-150 zł. Sprawdź na wodomierzu ile
    zużywasz wody w tej chwili, to będziesz wiedział jak często będziesz wywoził
    ścieki.

> [...]
    > szambem a oczyszczalnią jest duża , bo podobno oszczędności są olbrzymie

    Zwykła oczyszczalnia z rozsączaniem do gruntu jest ok. 2 razy tańsza od
    szamba. Eksploatacja kosztuje ok. 20 zł rocznie za bakterie, które
    rozkładają ścieki oraz ok. 100 złotych za wywóz osadu (też raz w roku).

    Warunek jednak jest taki, że musisz mieć odpowiednie warunki gruntowe dla
    oczyszczalni.

    > Co do ocieplenia , to sądzę że poproszę o ocieplenie ścian styropianem
    > 20cm zamist 12cm , chyba dopłata nie powinna być zbyt duża ???

    Bez przesady, ściana 25cm + 12 cm styropianu w zupełności wystarczy. Ważne
    jest tutaj fachowe wykonanie docieplenia. Choć jak się uprzesz i będziesz
    chciał 20 cm, to koszt będzie wyższy nie wiecej jak jakieś 2 tys. złotych.
    Lepiej zainwestowałbym w kilka cm więcej styropianu pod posadzką parteru.

  • 14. Data: 2009-12-27 17:40:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > Lepiej zainwestowałbym w kilka cm więcej styropianu pod posadzką parteru.

    Nie wiem jak z tą posadzką ,ale wczoraj chodziłem po tym domu i wedlug mnie
    podłoga już jest , więc chyba nici z lepszego ocieplenia ...
    Podłoga chyba jest bo widziałej już wystające z podłogi rury od kanalizacji

    Czy według Pana warto dopłacić powiedzmy te 2 tys aby było grubsze
    ocieplenie (20cm zamist 12cm) ?
    Czy firma budowlana powinna bez zatrzeżeń zgodzić się zamist szamba na 8000l
    zbudować oczyszczalnię z drenażem rozsączajacym (podobno najtańsza). Czy w
    takim przypadku muszę się liczyc z dopłatą jeśli tak to jak dużą ?

    Nie ukrywam że koszt domu jest dla nas wielkim wyrzeczniem i wydamy na to
    wszystkie oszczędnosci + jakiś mały kredyt , więc każda dodatkowo wydana
    złotówka jest dla nas sporym minusem , ale z drugiej strony jeśli za nie
    duże pieniadze można by zrobić inwestycje które szybko się zwróca i dzięki
    nim utrzymanie domu będzie niższe to czemu nie ...

  • 15. Data: 2009-12-27 18:02:47
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie podłoga już jest , więc chyba nici z lepszego ocieplenia ...
    > Podłoga chyba jest bo widziałej już wystające z podłogi rury od

    To jest tylko tzw. chudziak. Posadzkę wylewa się już po tynkach i wszystkich
    instalacjach.

    > Czy według Pana warto dopłacić powiedzmy te 2 tys aby było grubsze
    > ocieplenie (20cm zamist 12cm) ?

    Wg mnie nie. 12 cm to jest wg mnie optymalna grubość docieplenia. Ja mam 10
    cm, ale ściany z ciepłego Ytonga (400).

    > Czy firma budowlana powinna bez zatrzeżeń zgodzić się zamist szamba na
    > 8000l zbudować oczyszczalnię z drenażem rozsączajacym (podobno najtańsza).
    > Czy w takim przypadku muszę się liczyc z dopłatą jeśli tak to jak dużą ?

    Trzeba spytać firmy, czy będzie się im chciało załatwiać formalności
    związane ze zmianą pozwolenia na budowę. Wiąże się to z dodatkowymi
    kosztami.

> [...]
    > duże pieniadze można by zrobić inwestycje które szybko się zwróca i dzięki
    > nim utrzymanie domu będzie niższe to czemu nie ...

    Wydatek na grubsze docieplenie w tym wypadku na pewno nie zwróci się szybko,
    choć "szybko" to pojęcie względne.
    Za to dołożyłbym na solidny tynk silikonowy barwiony w masie - biały tynk
    będziesz musiał malować po kilku latach, a to już jest spory wydatek.

    Jeśli chodzi o koszt zakupu domu, to cena 350 kzł jest wg mnie baardzo dobrą
    ofertą.

  • 16. Data: 2009-12-28 07:11:48
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message

    >>> http://forum.muratordom.pl/marzenia-o-h2-kontra-part
    acze,t139320.htm

    > Szczyty z betonowe ale wylane prawidłowo, z odpowiednią przerwą od połaci.
    > Tam by pięknie wlazło ocieplenie.

    Mnie nastaszyłes soimi opowidaniami i wcozraj przekazałame ojcu żeby
    dopilnował wykonawcy poprawienia szczytów (trochę się wściekł, al eza kilka
    dni mu przjedzie i znów będziemy gadać :) ), bo jak prosiłem żeby zrobili
    przerwę z 10cm na styropian to zostawili 10 ale milimetrów. I tak jest na 3
    szczytach łacznie jakies 40mb. Przywoicie jest zrobione 12mb lukarn
    Boje sie że z tego powody nici z zadaszenia. I nie bardzo wiem jak
    zabezpieczyć budynek na okres powiedzmy przechodzenia zimy w wiosnę

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 17. Data: 2009-12-28 13:39:27
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    wolim pisze:
    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał
    [...]
> [...]
    > Lepiej zainwestowałbym w kilka cm więcej styropianu pod posadzką parteru.

    http://83.3.1.154/domprzyjazny/dok/broszury/Broszura
    DT07_1.pdf
    --
    pozdr. Jerzy

  • 18. Data: 2009-12-28 14:18:31
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > http://83.3.1.154/domprzyjazny/dok/broszury/Broszura
    DT07_1.pdf

    Czytałem ostatnio spostrzezenia jakiegoś Austriaka o docieplaniu. Gościu
    wskazywał że we współcześnie dobrze docieplonych domach podłoga z 10cm
    styropianu to już tylko parę procent z całości. Najwięcej niestety ucieka ciepła
    przez wentylację i okna. Gościu udowadniał że zamiast ładować kolejne
    centymetry styropianu na ściany dochodząc do przesadnych grubości lepiej
    poprzestać na 15cm a zainwestować w szyby zespolone k=0,6 i rekuperację. Na
    kilku przykładowych inwestycjiach u nich rzeczywiście tak wychodziło najtaniej,
    tzn. najszybszy zwrot inwestycji i zarazem oszczędny dom wychodził.
    Te 2tys zł ja bym przeznaczył na dopłatę na dobre szyby choćby miało starczyć
    tylko na kilka okien, wybrałbym te największe w pierwszej kolejności od
    północnej strony.

    Marek

  • 19. Data: 2009-12-28 19:09:01
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    marko1a pisze:
    > Czytałem ostatnio spostrzezenia jakiegoś Austriaka o docieplaniu. [...]

    U nas też wiedzą jak należy budować:
    http://83.3.1.154/domprzyjazny/dok/broszury/broszurk
    a_dom_energo.pdf

    --