  • 1. Data: 2009-12-25 10:00:51
    Temat: rozprowadzenie tv
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Jak rozwiązujecie ten problem?
    Czytam na necie o multiswitchach itp i to troche dla mnie nielogiczne.
    Czy zamiast tego całego osprzetu kupic kilka zestawów startowych np w Cyfrze
    :)
    Zwykła antena siatkowa to tez koło 130zl i do tego jakiś rozgałęźnik :(

  • 2. Data: 2009-12-25 10:13:13
    Temat: Re: rozprowadzenie tv
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...pl>

    Użytkownik Rafał napisał:
> [...]
    > :)
    > Zwykła antena siatkowa to tez koło 130zl i do tego jakiś rozgałęźnik :(

    Ilu ?? Zwykła siatka to max 25zł.
    Jak blisko nadajnika to wystarczy, jak powyżej 25-30km to trzeba budować
    odp. system antenowy - www.dipol.com.pl - spokojnie anteny, zwrotnicę za
    130zł nabędziesz.

    Pozdrawiam !!

  • 3. Data: 2009-12-25 11:56:57
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    no własnie byłem w dipolu to mi za 270 wycenili
    niby 1,2, polsat i tvn jest z dwóch nadajników to powiedzilei ze musza byc 3
    anteny kierunkowe plus wzmacniacz na 4 tv w domu
    a musi byc wzmacniacz? nie wystarczy jakis rozgałęźnik albo na "banana"
    połączyć?
    i skąd mam wiedzieć jaką antene wybrać - kierunkową czy siatkową?

  • 4. Data: 2009-12-25 14:29:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > połączyć?
    > i skąd mam wiedzieć jaką antene wybrać - kierunkową czy siatkową?

    Ogólnie rzecz biorąc żadna siatka nie dorówna jakością odbioru antenom typu
    Yagi-Uda (tym drabinkom).
    Co zaś się tyczy instalacji to zależy na co się chcesz zdecydować.
    Jeżeli tylko TV naziemna to wystarczy Ci zestaw anten + zwrotnica i
    ewentualnie dodatkowe filtry lub tłumiki (zależnie od lokalizacji) + jakiś
    przyzwoity wzmacniacz szerokopasmowy z rozgałęźnikiem. Są też wzmacniacze
    specjalizowane dla określonych lokalizacji posiadające zestaw filtrów
    (pasmowo-przepustowych i pasmowo-zaporowych) oraz wzmacniaczy pasmowych,
    które są niezbędne w trudnych lokalizacjach np. takich jak Częstochowa,
    gdzie programy są nadawane na tych samych pasmach i bliskich kanałach, ale z
    różnych lokalizacji (Wręczyca oraz Częstochow-Błeszno). Z tego co widzę,
    jesteś z Częstochowy tak jak i ja. W Dipolu zapewne dobrali Ci kompletny
    zestaw dla Częstochowy. Niestety takie są ceny całości potrzebnego zestawu i
    taniej nigdzie nie kupisz, a montaż siatki to taki półśrodek, który umozliwi
    Ci odbiór, ale nie uzyskasz dobrej jakości wszystkich programów - wiem to,
    bo prowadząc firmę instalatorską i często kupuję w Dipolu.
    Taki układ ma sens, kiedy nie chcesz wydawać pieniedzy na TV Sat, a
    programy, które nadawane są poprzez sieć naziemną w zupełności Ci
    wystarczają.

    Weź jednak pod uwagę, że TV naziemna ma całkowicie zniknąć w przeciągu kilku
    lat i ma pozostać tylko TV Sat z TV cyfrową.
    Obecnie wszystkie programy nadawane naziemnie masz także nadawane
    satelitarnie. Jedyny mankament TV Sat jest taki, że jeden abonament
    umożliwia obsługę tylko jednego tunera, ale przy obecnej cenie abonamentów
    można sobie pozwolić na 2-3 abonamenty, a z reguły więcej nie potrzeba w
    domu. W takiej instalacji nie ma potrzeby używania dodatkowego osprzętu. Po
    prostu prowadzisz 1 przewód od anteny Sat do gniazdka. Czyli tyle prowadzisz
    przewodów do anteny, ile punktów montażu gniazd TV przewidujesz w domu.
    Zatem przy użytkowaniu tylko i wyłącznie TV Sat kupujesz tyle starterów ile
    chcesz i łączysz tunery bezpośrednio bez żadnego osprzętu.
    Ja z reguły robię tak, że montuję klientom więcej gniazd we wszystkich
    pomieszczeniach, gdzie będą lub mogą być użytkowane telewizory, a do anteny
    Sat prowadzę 8 przewodów (po 4 przewody dla 2 konwerterów typu quad).
    Wszystkie kable od anten i gniazd schodzą się do jednej skrzynki, gdzie
    zamontowany będzie odpowiedni osprzęt lub będą wykonane połączenia pomiędzy
    antenami i gniazdami, które będą użytkowane. W przypadku zmiany lokalizacji
    odbiornika wystarczy tylko dokonać odpowiedniego przełączenia w skrzynce.
    Taki zestaw umożliwia obsługę do 4 odbiorników jednocześnie, a gniazd
    telewizyjnych może być więcej i w razie potrzeby przestawienia telewizora
    wystarczy tylko dokonać odpowiedniego przełączenia kabli w skrzynce.

    Jeżeli myślisz o TV naziemnej + TV Sat wtedy będą potrzebne multiswitche lub
    specjalne konwertery ze zwrotnicą TV naziemnej, albo też podwójna instalacja
    kabli i gniazd antenowych tzn. oddzielna dla TV Sat i TV naziemnej.
    W przypadku konwerteów ze zwrotnicą wymaga to zamontowania całego osprzętu
    TV naziemnej przy antenie, dlatego ma to sens tylko wtedy, kiedy liczba
    gniazd telewizyjnych jest niewielka 1-2
    Osobiście preferuję jednak sprowadzenie wszystkich przewodów od wszystkich
    anten do jednej skrzynki wewnątrz budynku i tam zainstalowanie potrzebnego
    osprzętu zwrotnice, wzmacniacze, multiswitche itd.
    Co tam będzie zainstalowane zależy tylko od klienta i jego potrzeb tj.
    rodzajów odbieranych sygnalów TV oraz liczby odbiornków oraz liczby gniazd
    telewizyjnych oraz wygody. Jeżeli klient będzie korzystał np. z 2, 3
    maksymalnie 4 odbiorników, które nie będą zbyt często przestawiane lub też w
    ogóle tyle punktów telewizyjnych przewiduje się w całym domu to można
    poprowadzić do każdego punktu po 2 przewody, jeden bezpośrednio do anteny
    Sat, a drugi dla TV naziemnej od gniazda do miejsca, gdzie będzie
    zamontowany wzmacniacz i rozgałęźnik.
    Największą zaletą multiswitch-y jest możliwość przełączania automatycznego
    odbiorników pomiędzy antenami i sygnałami TV Sat i TV naziemnej oraz
    redukcja liczby przewodów i gniazd w pokojach. Przy korzystaniu z
    multiswitcha wystarczy nam jeden kabel poprowadzony do każdego miejsca
    odbioru, który obsłuży zarówno TV Sat jak i TV naziemną. Dzięki
    multiswitch-om redukujemy ilość kabli oraz ilość gniazdek telewizyjnych.
    Jeżeli w domu przewidziałeś większą ilość gniazdek RTV to multiswitch kupisz
    za to co zaoszczędzisz na ilości gniazdek, które musiał byś dodatkowo
    zamontować przy każdym punkcie, bo musiał byś zamontować po 2 gniazda -
    jedno dla TV Sat, a drugie dla TV naziemnej.

  • 5. Data: 2009-12-25 16:49:24
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale to wszystko strasznie drogie jest :(

  • 6. Data: 2009-12-25 18:41:18
    Od: "Irokez" <n...@m...on>

> [...]
    > można sobie pozwolić na 2-3 abonamenty, a z reguły więcej nie potrzeba w

    Wybacz, ale tutaj Cię trochę poniosło, 3 abonamenty po 100zł to juz
    konkretny wydatek.

    Co do reszty nie mam zastrzeżeń.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2009-12-26 08:46:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@m...on> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wybacz, ale tutaj Cię trochę poniosło, 3 abonamenty po 100zł to juz
    > konkretny wydatek.

    Tia. Ktoś buduje dom i 300zł miesięcznie to dla niego zauważalny wydatek :)

  • 8. Data: 2009-12-26 08:50:45
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał
    > Tia. Ktoś buduje dom i 300zł miesięcznie to dla niego zauważalny wydatek
    > :)

    znak dzisiejszych czasow.........
    domy budowane w castoramie, z goofnianych materialow, ogrzewane kominkiem i
    z wlasnymi pomidorkami.........

    znak migracji w Polsce ktora tak silna jeszcze nie byla
    kazdy chce miec troche wlasnej wioski u siebie
    i potem marudzi, ze wszystko takie drogie.............

    jedni wolą kupic i urządzic mieszkanie na dobrym poziomie, inni wybudowac za
    tą kase srednio przyjemny domek.........ale dom to
    dom......................................

    kiedys domy budowalo sie porządnie, teraz nam sie powoli mała ameryka

    --

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-12-26 08:56:40
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale 10zł miesiecznie x3 to 30zł :)

  • 10. Data: 2009-12-26 08:57:19
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    to że ktoś zbudował dom nie znaczy ze nielogicznie wydaje kase
    inaczej by go nie zbudował :)