  • 1. Data: 2009-12-24 11:27:05
    Temat: Kociol na paliwo stale - zamkniete CO
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Dz.U. 2009 nr 56 poz. 461
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2009 r.
    zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
    ,,7. Zabrania sie stosowania kotla na paliwo sta-
    le do zasilania instalacji ogrzewczej wodnej
    systemu zamknietego, wyposazonej w przeponowe
    naczynie wzbiorcze, z wyjatkiem
    kotla na paliwo stale o mocy nominalnej do
    300 kW, wyposazonego w urzadzenia do odprowadzania
    nadmiaru ciepla.";

    a takie urzadzenie wyglada
    http://syr.pl/index.php?option=com_content&view=arti
    cle&id=112:zabezpieczenie-termiczne-5067&catid=55:za
    bezpieczenia-kotow&Itemid=131

  • 2. Data: 2009-12-24 11:36:42
    Temat: Re: Kociol na paliwo stale - zamkniete CO
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >a takie urzadzenie wyglada

    i ? :)

    Aha wklejasz dla archiwum googla jakby kto szukał tak ?

    To ja jeszcze dopisze ze niektore piece maja wbudowana taka petle chłodzącą
    na szczegolnie wypadki
    i nic do nich nie potrzeba montować dodatkowo.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-12-24 11:47:38
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 24 Gru, 12:36, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > na szczegolnie wypadki
    > i nic do nich nie potrzeba montować dodatkowo.

    Wlasnie mialem to na mysli oraz o nowych users ktorzy ciagle pytaja
    czy mozna czy nie.
    Teraz jest wszystko zgodne z litera prawa. I jak ktos chce to moze.
    Najwazniejsze ze nadzor sie nie doczepi w razie kontroli.

  • 4. Data: 2009-12-25 09:38:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > a takie urzadzenie wygladahttp://syr.pl/index.php?option=com_content&vi
    ew=article&id=112:zabezp...

    ale to nie daje pewności zadziałania w przypadku braku prądu :-(
    mam takie coś ale właśnie w instalacji otwartej, jako jedno z
    zabezpieczeń, ale i tak bez przelewu bym tego samopas nie zostawił

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2009-12-25 11:31:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:
> [...]
    > mam takie coś ale właśnie w instalacji otwartej, jako jedno z
    > zabezpieczeń, ale i tak bez przelewu bym tego samopas nie zostawił

    przecież to jest urządzenie bez zasilania, czyjnik cieczowy i zawór
    grzybkowy.

  • 6. Data: 2009-12-25 23:39:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 25 Gru, 12:31, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > przecież to jest urządzenie bez zasilania, czyjnik cieczowy i zawór
    > grzybkowy.

    no dobrze, ale... braknie prądu, pompa stoi, temperatura rośnie,dobija
    do tych 95, otwiera się zawór i... nic, bo hydrofor bez prądu nie
    działa :-(, no chyba, że woda jest z rurociągu, ale ja akurat mam
    studnię z hydroforem...
    BTW jednak instalacja otwarta zapewnia bezpieczne zagotowanie wody
    mimo wszystko i nie rezygnowałbym z tego dla wątpliwych korzyści z
    instalacji ciśnieniowej...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2009-12-26 08:55:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > BTW jednak instalacja otwarta zapewnia bezpieczne zagotowanie wody
    > mimo wszystko i nie rezygnowałbym z tego dla wątpliwych korzyści z
    > instalacji ciśnieniowej...

    Przy braku wodociągu jedynym sensownym zabezpieczeniem jest bufor ciepła z
    grawitacyjnym obiegiem kotłowym. Poprawna instalacja ciśnieniowa jest IMHO droższa od
    otwartej, więc jeśli komuś nie zależy na jej walorach to nie powinien się na nią
    decydować.

  • 8. Data: 2009-12-28 09:30:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > instalacja ciśnieniowa jest IMHO droższa od otwartej, więc jeśli komuś nie
    > zależy na jej walorach to nie powinien się na nią decydować.

    Mozna przez wymiennik podlaczyc otwarty kociol i zamknieta instalacje.

    Pozdro.. TK