  • 1. Data: 2009-12-23 10:04:39
    Temat: Optymalna temperatura w piecu CO
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W jednej z odpowiedzi w wątku "Bufor w instalacjach z piecami na paliwo
    stałe", ktoś napisał, że więcej energii otrzyma się spalając drewno w
    wyższej temperaturze niż niższej co mnie trochę zainteresowało.
    Interesuje mnie, czy nie marnuję zbyt energii, gdy na piecu mam tylko 55
    stopni (woda).

    Czy orientuje się ktoś jaka jest optymalna temperatura wody w piecach CO na:
    - węgiel,
    - groszek,
    - muł?

    Może ktoś robił takie doświadczenia, a może są gdzieś takie informacje w
    sieci?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-12-23 13:28:19
    Temat: Re: Optymalna temperatura w piecu CO
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 23 Gru, 11:04, krzysiek <a...@m...net> wrote:
> [...]
    > - groszek,
    > - muł?
    >
    > Może ktoś robił takie doświadczenia, a może są gdzieś takie informacje w

    Na piecu stalopalnym
    od 65 w gore
    na piecu gazowym
    - z grzejnikami od 65 w gore
    - z podlogowka od 35 do 45

    inforamcje z sieci wg Valiant

  • 3. Data: 2009-12-23 14:27:25
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Kudlaty pisze:
    > Na piecu stalopalnym
    > od 65 w gore
    > na piecu gazowym
    > - z grzejnikami od 65 w gore
    > - z podlogowka od 35 do 45
    >
    > inforamcje z sieci wg Valiant

    a możesz podać jakiś odnośnik dotyczący paliwa stałego?
    Ja znalazłem tylko informację, że w tego typu piecach temperatura wody
    powinna wynosić powyżej 60 stopni aby w celu likwidacji procesu "pocenia
    się wewnątrz kotła" i korozji.

    Mnie interesuje czy jest jakaś optymalna temperatura jaka powinna mieć
    woda, aby spalanie było oszczędne. Aktualnie przez większość okresu
    grzewczego temperatura wody wynosi 50 stopni. Ilość spalanego miału to
    12-14 ton!

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-12-23 15:03:33
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > woda, aby spalanie było oszczędne. Aktualnie przez większość okresu
    > grzewczego temperatura wody wynosi 50 stopni. Ilość spalanego miału to

    Sama ilosc spalonego mialu nic nie mowi (nieznana moc pieca, nieznana
    kubatura do ogrzania)
    Z jakoscia miału tez jest bardzo różnie - wystarczy gorszy gatunkowo i już
    zuzycie idzie 25% w gore.

    Na forum muratora jest wielgachny watek o weglu (czesc doswiadczen moze byc
    istotna dla Ciebie), poczytaj:
    http://forum.muratordom.pl/ekonomiczne-spalanie-wegl
    a-kamiennego,t118247-1560.htm

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-12-24 15:30:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyższej temperaturze niż niższej co mnie trochę zainteresowało.
    > Interesuje mnie, czy nie marnuję zbyt energii, gdy na piecu mam tylko 55

    Kolego zawsze im niższa temperatura na kotle tym większa sprawność. A granicą "od
    dołu" jest smolenie i roszenie kotła.