  • 1. Data: 2009-12-22 14:01:17
    Temat: Prad i akcyza
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Dostalem rachunek za prad. czytam i uwierzyc nie moge od 495 kWh
    pobrano 9,90 zl podatku akcyzowego.
    To jakas paranoja. Roznie wyjdzie jakies 60 PLN.
    Grupa Enion

  • 2. Data: 2009-12-22 14:10:22
    Temat: Re: Prad i akcyza
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Dostalem rachunek za prad. czytam i uwierzyc nie moge od 495 kWh
    > pobrano 9,90 zl podatku akcyzowego.
    > To jakas paranoja. Roznie wyjdzie jakies 60 PLN.
    > Grupa Enion

    A czy to nie jest tak że akzyza stopniowana jest od zużycia kWh a więc jeżeli
    ktoś ma dwie taryfy do grzania to na bank tłucze tych kilowatogodzin od groma
    więc ta akcyza częściowo pożera mu zysk z posiadania dwóch taryf?

    Marek

  • 3. Data: 2009-12-22 21:45:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kudlaty napisal:
    > Dostalem rachunek za prad. czytam i uwierzyc nie moge od 495 kWh
    > pobrano 9,90 zl podatku akcyzowego.
    > To jakas paranoja. Roznie wyjdzie jakies 60 PLN.
    > Grupa Enion

    A co ma do tego grupa Enion? To podatek centralny.
    Lepiej zwroc uwage na skladnik kompensacyjny zwiazany
    z anulowaniem umow dlugoterminowych. UE zarzadzila,
    Sejm klepnal, a odszkodowania placimy my.

    Przy okazji tez zwroc uwage na monstrualny wzrost skladnika
    stalego w oplacie za gaz. PGNiG powtarza sciezke TPSA.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-22 22:09:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Przy okazji tez zwroc uwage na monstrualny wzrost skladnika
    > stalego w oplacie za gaz. PGNiG powtarza sciezke TPSA.

    Ale gaz stanial o 10% :-DD
    Koncowo wyszlo -3%, wiec jak na nasz kraj i tak jest sie z czego cieszyc.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-12-23 08:53:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Przy okazji tez zwroc uwage na monstrualny wzrost skladnika
    > stalego w oplacie za gaz. PGNiG powtarza sciezke TPSA.

    O jakim składniku stałym w rachunkach TPSA piszesz ? Czy wiesz że tepsa
    wielokrotnie próbowała obniżać ceny za usługi a zwłaszcza internet ale zawsze
    było to zaskarżane przez konkurencje do UKE jako działanie monopolistyczne? UKE
    gigantycznymi karami nakładanymi na tepse trzyma ceny za mordę na takim poziomie
    jaki mamy.
    Miej więc pretensie do UKE że jest to co jest.

    Marek

  • 6. Data: 2009-12-23 09:08:32
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:hgrelc$mch$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
    > jaki mamy.
    > Miej więc pretensie do UKE że jest to co jest.

    Rotfl, nie wiesz wogole o czym piszesz :) Tepsa chciala obnizac
    abonamenty ludziom, a podwyzszac operatorom. Proporcje byly
    gigantyczne. Gdyby taki stan sie utrzymywal i UKE nie reagowal to
    dzisiaj nie mialbys neostrady za 60 pln tylko dalej zylibysmy w epoce
    Polpak-T 2Mbit za 2,2k pln, bo nie byloby ZADNEJ konkurencji i
    tanszych ofert :) Tepsa nie chciala obnizyc Tobie abonamentu - oni
    chcieli poprostu wykonczyc konkurencje. Nie wspomne ze praktycznie
    wszystkie inne uslugi na rynku bylyby znacznie drozsze w zwiazku z
    duzo drozszym dostepem operatorskim do internetu. UKE to akurat jak
    dla mnie najlepiej sprawujacy sie urzad w kraju. Dlugo by dyskutowac -
    ja w tej branzy siedze nieustannie od '97 "od kuchni" i jak czytam
    takie pierdoly to mnie normalnie skreca :)

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-12-23 10:37:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    d.googlegroups.com...

    >Rotfl, nie wiesz wogole o czym piszesz :) Tepsa chciala obnizac
    >abonamenty ludziom, a podwyzszac operatorom.

    Wiem co piszę
    Wcale nei chciała podwyższac operatorom lecz zostawic n a niezmienionym
    poziomie.

> [...]
    >Polpak-T 2Mbit za 2,2k pln, bo nie byloby ZADNEJ konkurencji i
    >tanszych ofert :) Tepsa nie chciala obnizyc Tobie abonamentu - oni

    Tak uzasadniała konkurencja :)

> [...]
    >ja w tej branzy siedze nieustannie od '97 "od kuchni" i jak czytam
    >takie pierdoly to mnie normalnie skreca :)

    Gdyby nie tepsa to nie było by żadnej nowoczesnej infrastruktuy bo żaden
    operator który założył firmę w walizce nie ma ochoty inwestowac w sieci. Tylko
    zerują na tym co zbudowała tepsa na współ z ludźmi którzy zakładali komitety.
    Szkoda że nie wiesz o co chodzi.
    Pracowałem w tepsie ponad 10 lat. Jest to na tyle dłogo że wiem co jest grane.
    Przychodzi operator z roszczeniami bo mu ustawa tak pozwala że nalezy mu się
    pomimo że nie wysupłał z kieszeni na sieć ani grosza. Sami mają jakies jedne
    biuro w pipidówie i już wielki operator się zwą.
    A inni? Jest paru co mają swoje sieci ale to zaledwie fragmenty. Sa tacy co
    kupowali od tepsy niemal złomowane centrale K66 z prymitywnym systemem
    naliczania BIRT już bawią się wielce w operatorów.
    Szkoda że nie moge otworzyć swojego stoiska w jakimkolwiek supermarkecie za pół
    ceny i wrzeszczeć że mi się należy kawałek miejsca i jeszcze lady mi muszą dać i
    sprzątać też a jak supermarket będzie chciał obniżyć ceny na towary będę
    wrzeszczał że pójdę do urzedu antymonopolowego.

    Marek

  • 8. Data: 2009-12-23 10:48:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    marko1a napisal:
> [...]
    > zerują na tym co zbudowała tepsa na współ z ludźmi którzy zakładali komitety.

    To TPSA zerowala na ludziach, ktorzy byli ZMUSZANI do zakladania komitetow
    i oddawania inwestycji telekomowi.

    > Szkoda że nie wiesz o co chodzi

    Ja akurat wiem, bo bylem w takim komitecie i musialem sfinansowac inwestycje,
    ktora TPSA przejela, a nastepnie pozornie oddawala w oplatach. Tyle, ze oplaty
    byly nieustannie podnoszone, a wartosc inwestycji indeksowana nie byla.
    Krotko mowiac: monopolistyczny telekom zmusil mnie do udzielenia nieoprocentowanego
    kredytu dla siebie, dojnej krowy France Telecom. Pseudo-prywatyzacja TPSA to byl
    jeden wielki szwindel.
    .
> [...]
    > sprzątać też a jak supermarket będzie chciał obniżyć ceny na towary będę
    > wrzeszczał że pójdę do urzedu antymonopolowego.

    Supermarkety nie uwlaszczaly sie na mieniu komunalnym: kanalach i studzienkach.
    Ty widzisz fragment z punktu widzenia beneficjenta tego patologicznego ukladu,
    ja - ze strony wyzyskiwanego klienta, ktoremu monopol narzuca warunki.

    A piszac o powtarzaniu przez PGNiG sciezki TPSA mialem na mysli nieustanne
    podnoszenie kwoty stalej w rachunku: abonamentu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-12-23 10:49:00
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    marko1a pisze:

    > Gdyby nie tepsa to nie było by żadnej nowoczesnej infrastruktuy bo żaden
    > operator który założył firmę w walizce nie ma ochoty inwestowac w sieci. [...]

    Spójrz na to tak: infrastruktura to "dziedzictwo narodowe".
    Ja tez czuje sie wlascicielem infrastruktury, choc od zawsze jestem
    nauczycielem. Pamietam jak placilem grube pieniadze z góry, czekalem
    lata na telefon, a gdy wreszcie mi go _przydzielili_ - gotów bylem
    calowac im stopy.

    Zycze sobie, by korzystalo z _naszej_ infrastruktury wiele podmiotów,
    a nie na wylacznosc jakas tepsa - prywatna firma w dodatku nie polska.

    pozdro
    --
    A S

  • 10. Data: 2009-12-23 11:13:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > To TPSA zerowala na ludziach, ktorzy byli ZMUSZANI do zakladania komitetow
    > i oddawania inwestycji telekomowi.
    Nie do konca jest tak jak piszesz. Czasy były takei a nie inne i ludzie sami za
    pomoca wótjów szli do tepsy z taką inicjatywą. Zresztą nie było to za darmo
    oddawanie bo tepsa w zamian bonifikowała im przez lata w abonamencie więc o co
    chodzi?

> [...]
    > byly nieustannie podnoszone, a wartosc inwestycji indeksowana nie byla.
    Od kiedy to wartość inwestycji rosnie a nie maleje amortyzując się ?
    A czy ktokolwiek z was po oddaniu martwił sie przez kolejne lata o remonty i
    utrzymanie tego? Nie.
    Włączył się tryb roszczeniowy. To tepsa utrzymywała i usuwała awarie za swoje
    pieniądze więc o co chodzi?

    > Pseudo-prywatyzacja TPSA to byl
    > jeden wielki szwindel.

    Tak zgodzę się t był szwindel ale takich szwindli mamy wokół mnóstwo. Zobacz na
    przykładn na energetykę,

> [...]
    > ja - ze strony wyzyskiwanego klienta, ktoremu monopol narzuca warunki.

    Jeszcze raz powtarzam jeżeli tak uwazałes trzeba było sobie kupic wyposazenie
    za grube miliony i samemu utrzymywać sieć i urządzenia. Ciekawe kiedy byście
    poszli z torbami.
    Sieci supermarketów tez dostały hektary za grosze i na dodatek zwolnione sa z
    płacenia podatku. To ci nie przeszkadza?
    A stacje CPN? tez poprzejmowane i co? mogę sobie otworzyć firmę w walizcerządać
    dystrybutora za pół darmo i trzepac kasę a jak dystrybutor trzeba wymienić to
    wrzeszczę na niedobrego monopolistę że żąda podwyżki.

    Marek

    Marek