  • 1. Data: 2009-12-22 06:26:04
    Temat: Ogrzewanie tymczasowe
    Od: Marek <t...@g...pl>

    Zamierzam na początku 2011 roku zamieszkać w nowym domu (120m2 -
    powierzchni użytkowej z poddaszem użytkowym) i docelowo dom ma być
    ogrzewany gazem ziemnym, który niestety gazownia zobowiązała się
    podłączyć dopiero na początku 2012 roku. Wstępnie planuję, że ogrzewanie
    tymczasowe będę miał z kominka z płaszczem wodnym - a to dlatego, że i
    tak kominek będę miał. Zdaję sobie sprawę, że przez ten okres w salonie
    będę miał kotłownię ale czy jest jakaś lepsza alternatywa dla tego
    wariantu tymczasowego ogrzewania ?
    W przyszłości ogrzewać kominkiem zamierzam jedynie w sytuacjach
    awaryjnych (brak gazu, gdyby przypadkiem zaprojektowane ogrzewanie było
    niedoszacowane w bardzo mroźne dni).

    --
    Marek

  • 2. Data: 2009-12-22 07:50:19
    Temat: Re: Ogrzewanie tymczasowe
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W przyszłości ogrzewać kominkiem zamierzam jedynie w sytuacjach awaryjnych
    > (brak gazu, gdyby przypadkiem zaprojektowane ogrzewanie było

    Jest alternatywa. Albo podłączyszsobie do instalacji grzewczej jakiś kocioł
    stałopaliwowy, najzwyklejszy, używany albo zamówisz sobie dzierżawę
    zbiornika na gaz płynny. Tu opcje są różne: od samodzielnego napełniania
    zbiornika z własnej kieszeni po licznik zuzycia i comiesięczne opłaty na
    rzecz dostawcy bez interesowania się tym co jest w zbiorniku
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-12-22 07:53:45
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    > W przyszłości ogrzewać kominkiem zamierzam jedynie w sytuacjach awaryjnych
    > (brak gazu, gdyby przypadkiem zaprojektowane ogrzewanie było

    Jaki projekt domu ? Wiele domow mozna ogrzac kominkiem _bez plaszcza
    wodnego_ - znacznie mneijsze koszta instalacji (i byc moze samego wkladu
    kominkowego), byc moze nawet bez "rozprowadzenia powietrza". Skoro to ma
    byc "awaryjne". Ewentualnie w pomieszczeniach gdzie te cieplo rozchodzi sie
    juz wybitnie wolno postawic dogrzewanie elektryczne. To takze kwestia rytmu
    dobowego mieszkancow. Warto to wszystko rozwazyc.

    Jesli z plaszczem wodnym - to polecam instalacje z buforem ciepla skoro i
    tak ponosi sie juz spore koszta samej instalacji hydro pod plaszcz.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-12-22 08:00:28
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Gru, 07:26, Marek <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > W przyszłości ogrzewać kominkiem zamierzam jedynie w sytuacjach
    > awaryjnych (brak gazu, gdyby przypadkiem zaprojektowane ogrzewanie było

    Bardzo dobre rozwiazanie.
    Wszystko mozesz juz przygotowac dla pieca gazowego. Zastosuj
    rozwiazanie sprzegla hydraulicznego. Podlaczysz pod niego wszystkie
    zrodla ciepla or wszystkie odbiorniki.
    Jesli nie chcesz robic sobie kotlowni w salonie mozesz podlaczyc do
    sprzegla rowniez piec stalopalny.

  • 5. Data: 2009-12-22 08:25:26
    Od: Marek <t...@g...pl>

    Kane pisze:

    > Jaki projekt domu ? Wiele domow mozna ogrzac kominkiem _bez plaszcza
    > wodnego_ - znacznie mneijsze koszta instalacji (i byc moze samego wkladu
    > kominkowego), byc moze nawet bez "rozprowadzenia powietrza".

    http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/oliwka/1
    82

    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-12-22 08:33:00
    Od: Marek <t...@g...pl>

    Jackare pisze:

    > Jest alternatywa. Albo podłączyszsobie do instalacji grzewczej jakiś
    > kocioł stałopaliwowy, najzwyklejszy, używany

    No właśnie - a jak z kosztami ? Czy ten dodatkowy kocioł stałopaliwowy
    będzie tańszy niż kwota wydana dodatkowo na płaszcz wodny i instalacje ?

    --
    Marek A.

  • 7. Data: 2009-12-22 08:43:01
    Od: Krzemo <p...@g...com>

> [...]
    > W przyszłości ogrzewać kominkiem zamierzam jedynie w sytuacjach
    > awaryjnych (brak gazu, gdyby przypadkiem zaprojektowane ogrzewanie było

    Mój sąsiad zrobił sobie normalną instalację wraz z kotłem na gaz. Też
    czeka na podłączenie (już rok). Wymienił sobie dysze na gaz z butli i
    teraz grzeje butelkowanym...
    ;-)
    Jak go podłączą to zmieni tylko palniki.
    Oprócz tego zamontował sobie zwykły kominek (z zamkn. kom. sp.) i się
    dogrzewa.
    IMHO to najlepsze rozwiązanie skoro zdecydowałeś się już na gaz.
    Kominek z płaszczem jest bez sensu.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-12-22 09:09:06
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/oliwka/1
    82

    Moim zdaniem dol bez problemu ogrzejesz kominkiem, niestety
    najprawdopodobniej poza lazienkami - musisz wymyslec cos innego. Dolna
    lazienka albo rozprowadzenie powietrza (z wentylatorem) albo dogrzewanie jej
    prądem.

    Gorne dwie sypialnie zagrzejesz takze prostym rozprowadzeniem powietrza z
    komina (grawitacyjnym). Jesli dom sie jeszcze buduje - to mozesz przemyslec
    tez rury rozprowadzenia do lazienki 5 i sypialni 6 - tez pojdzie
    grawitacyjnie.

    Ja u siebie jestem wrecz zaskoczoy jak kominek potrafi nagrzac mi caly
    parter bez rozprowadzania powietrza.

    System taki pozwoli ci bez plaszcza zawsze dogrzac dom, bedzie tanszy, mniej
    podatny na awarie plus brak ryzyka szybszej korozji kominka z plaszczem
    wodnym (dla niektorych to dyrdymały ale naprawde - kominek z plaszczem
    wodnym szczegolnie taki tanszy jest mniej trwały).

    Zastosuj oczywiscie obudowe kominka "ciepłą" tzn taka co zakumuluje nieco
    ciepla a nie wełna+płyta gipsowa na calosci.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2009-12-22 09:24:13
    Od: Marek <t...@g...pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > z komina (grawitacyjnym). Jesli dom sie jeszcze buduje - to mozesz
    > przemyslec tez rury rozprowadzenia do lazienki 5 i sypialni 6 - tez

    A może rozprowadzenie ciepłego powietrza z kominka da się jakoś powiązać
    z rekuperatorem, który planuję? Czy może za bardzo filozuje ?

    --
    Marek A.

  • 10. Data: 2009-12-22 09:32:53
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A może rozprowadzenie ciepłego powietrza z kominka da się jakoś powiązać z
    > rekuperatorem, który planuję? Czy może za bardzo filozuje ?

    Da sie, poczytaj archiwum grupy nie tak dawno byl o tym watek (o polaczeniu
    rekuperatora bezposrednio z powietrzem z obudowy kominka tj goracym).

    Ja mam rekuperator (went mechaniczna) - nie "powiazalem" kominka z
    rekuperatorem na sztywno kanalami jednakze "powiazalo" sie to samo -
    wentylacja mechaniczna robi ruch powietrza w domu przez co powietrze ogrzane
    przez kominek (bez rozprowadzenia) szybciej rozplywa sie po calym parterze.
    Mam tylko parter.

    U ciebie tez by sie tak dalo ale z obudowy kominka tak czy siak bedziesz
    musial wyjsc rurami na piętro
    (np grawitacyjnie do dwoch sypialni i komunikacji). Jesli nie masz jeszcze
    projektu domu lub dopiero bedziesz go murowal - przemysl wszystko i juz
    teraz zaplanuj gdzie poleca jakie rury (zajmuja sporo miejsca).

    Pozdrawiam

    Kane