  • 1. Data: 2009-12-21 05:52:12
    Temat: ALTHERMA i inne pompy ciepła.
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Witam.

    Jak się Wam sprawują pompy ciepła przy tych temperaturach?
    Dla gruntowych nie ma pewnie znaczenia temperatura powietrza, ale co z
    Althermą i innymi tego typu?

    yarecky.

  • 2. Data: 2009-12-21 07:11:24
    Temat: Re: ALTHERMA i inne pompy ciepła.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yarecky wrote:
    > Witam.
    >
    > Jak się Wam sprawują pompy ciepła przy tych temperaturach?
    > Dla gruntowych nie ma pewnie znaczenia temperatura powietrza, ale co z
    > Althermą i innymi tego typu?

    grzeją aż miło... :)

    moja od -12 st dogrzewa trochę grzałką elektryczną.

    dodam że obniżyłem trochę zadaną temperaturę (-2) bo było w domu za ciepło
    ale to tak do -6 st do -15 zmniejszyłem obniżenie do -1 stopnia.

    pompa Altherma

    dom grzany podłogówkami jest przyjemnie, choć nie gorącą.

    podłoga z paneli nei przekracza 25 st na powierzchni podłogi ceramiczne
    miały ok 28 st.

  • 3. Data: 2009-12-21 23:06:36
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    W dniu 2009-12-21 08:11, Marek Dyjor pisze:

    > grzejÄ? aĹź miĹ?o... :)
    >
    > moja od -12 st dogrzewa trochÄ? grzaĹ?kÄ? elektrycznÄ?.
    >

    > dodam Ĺźe obniĹźyĹ?em trochÄ? zadanÄ? temperaturÄ? (-2) bo byĹ?o w domu
    > za ciepĹ?o ale to tak do -6 st do -15 zmniejszyĹ?em obniĹźenie do -1
    > stopnia.
    >
    > pompa Altherma
    >
    > dom grzany podĹ?ogĂłwkami jest przyjemnie, choÄ? nie gorÄ?cÄ?.
    >

    > podĹ?oga z paneli nei przekracza 25 st na powierzchni podĹ?ogi
    > ceramiczne miaĹ?y ok 28 st.
    Dzieki za info...
    Za tydzien-dwa odpalam nasza Altherme - mam nadzieje ze mrozy nie
    zaszkodzily podlogowce - po zalaniu posadzki wode spuscilem, a rurki
    przedmuchalem powietrzem. Temperatura w nieocieplonej chatce spadla przy
    -16st do -5, wiec z woda moglo byc nieciekawie.

    Jakie masz teraz zuzycie energii/dobe i na jaka powierzchnie?

    Pozdrawiam,
    J.

  • 4. Data: 2009-12-22 09:09:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yarecky wrote:

> [...]
    > przy -16st do -5, wiec z woda moglo byc nieciekawie.
    >
    > Jakie masz teraz zuzycie energii/dobe i na jaka powierzchnie?

    ciężko mi to określić bo u mnei wszystko leci na prądzie a od dłuższego
    czasu planuję montaż licznika na althermę ale si enei mogę za to zabrać.

    a jak masz zamiar ruszyć system przy -5 w środku? bo jak zaczniesz lać wodę
    to ona ci prawdopodobnie zamarznie, chyba musisz najpierw podgrzać wnętrze
    domu do jakiejś sensownej wartości powyżej zera.