  • 1. Data: 2009-12-20 22:37:59
    Temat: Poddasze - szczelina powietrzna
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Mam poddasze gdzie jest szczelina powietrzna miedzy plyta g-k a
    izolacja. Zrobilem maly eksperyment.
    Temperatura wewnatrz 20 stopni - grzanie 48 godzin
    Temperatura na zew -12 stopni
    Czas proby 3 h.
    Czs na probke 15 min

    Opis
    Wzdluz poddasz uzytkowego co 50 cm od podlogi az do kalenicy wykonac
    otwor na czujnik temperatury srednicy 15mm. Przygotowac wate do
    zatykanie wczesniej zrobionych otworow.
    Wlozyc w otwor czujnik temperatury i zatkac wata. Pomiar nalezy
    przeprowadzac 15min w celu ustabilizowania temperatury.

    Wyniki
    Wykonalem 11 otworow.
    1 - temp 4
    2. temp 6
    3. temp 10
    4 temp 14
    6 temp 16
    7. temp 18
    8 temp 18,3
    9,10,11 temp 18,5

    Wniosek.
    Same sie nasuwaja. szczelina do usuniecia. Koszt tylko dosc wysoki w
    stosunku do korzysci.

  • 2. Data: 2009-12-21 08:51:13
    Temat: Re: Poddasze - szczelina powietrzna
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Kudlaty pisze:
> [...]
    > izolacja. Zrobilem maly eksperyment.
    > Temperatura wewnatrz 20 stopni - grzanie 48 godzin

    Przy bezwietrznej pogodzie, szczelnej przestrzeni, minimalnych
    doplywach i wyplywach ciepla itd powietrze ma prawo sie porozkladac
    wedlug temperatury. Ale na oko te 4 st. za gipsem a przed welna
    po 2 dobach grzania to malo. Ciekawe jak sa ocieplone okolice
    styku dachu z murem, czyli dolne partie przestrzeni pomiarowej.

    pozdro
    --
    A S

  • 3. Data: 2009-12-21 12:22:37
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Gru, 09:51, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
> [...]
    > po 2 dobach grzania to malo. Ciekawe jak sa ocieplone okolice
    > styku dachu z murem, czyli dolne partie przestrzeni pomiarowej.

    zapewne slabo, skoro 4 stopnie pojawiaja sie przy dolnym pkt
    pomiarowym. Ocieplenie jest zapewne nieszczelne jak zwykle robolom nie
    chcialo sie na lezaco zachowac odpowiedniej jakosci prac.Wazne ze
    czlowiek caly czas analizuje i kalkuluje. Mam nadzieje ze jak uporam
    sie z dachem bedzie juz wszystko gdzie mozna wprowadzic poprawki..