  • 1. Data: 2009-12-20 22:31:31
    Temat: Panowie a jak z garazem??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Zajzalem wczoraj do garazu. Stoi tam banka z woda, zamarzla na kosc. Dom
    byle jak ogrzewany poki co, miedzy garazem a domem jest nieogrzewana
    kotlownia i nieogrzewana spizarnia, no i przejscie z mala petla podlogowki.
    Dom byl tak pomyslany, zeby te pomieszczenia oddzielaly garaz od domu
    higienicznie i termicznie. W garazu wisi duzy grzejnik niezalany woda,
    odciety zaworami od reszty instalacji. Brama garazowa segmentowa 3cm pianki,
    przemarzla na kosc, widoczny w duzych ilosciach szron. Jednym slowem most
    bruklinski a nie mostek cieplny. Sciana miedzy garazem a kotlownia
    nieocieplona, nie spodziewalem sie szczerze mowiac takiego wychlodzenia.
    Zastanawiam sie teraz co zrobic z tym grzejnikiem i koncepcja garazu w
    ogole. Grzac prawie nieogrzewalny rozsadnie garaz nie ma bardzo sensu,
    zreszta po co. Zostawic nieogrzewany to po kiego mi tam ten grzejnik? Z
    drugiej strony czasem cos podlubac, grzejnik jest, wystarczy odkrecic i
    bedzie git. Ale jak zakrece to zamarznie w cholere i na zlom prawie 1000zl.
    Moze go wyp.. i ocieplic normalnie sciane garazowa? Grzac generujac kupe
    strat? Zostawic przeciwzamrozeniowo to tez jakies grzanie jak by nie bylo i
    po co ogrzewac samochod zima? Jak podeszliscie do tego tematu u siebie??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-12-20 22:49:41
    Temat: Re: Panowie a jak z garazem??
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > po co ogrzewac samochod zima? Jak podeszliscie do tego tematu u siebie??
    Ja też w garażu wyprowadzilem rurki do grzejnika ale grzejnika nie zdazyłem
    kupic;))
    Rurki ociepliłem otulina i zmostkowałem i nie grzeje grażu wcale.
    W środku koło bramy garażowej testowo ustawilem słoik z wodą-wczoraj na
    dworze było -22stc a woda nie zamarzła. Teraz jest -13 a w garazu ok 5stC
    myślę.
    Zeszłej zimy temperatura w garażu tez nie spadła ponizej zera. garaż w bryle
    budynku ocieplony jak reszta domu 12cm styro, brama segmentowa Scorpion
    szerokości ok 3 metrów. Szronu na bramie nie widać.

    Kris

  • 3. Data: 2009-12-20 22:58:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Zeszłej zimy temperatura w garażu tez nie spadła ponizej zera. garaż w
    > bryle budynku ocieplony jak reszta domu 12cm styro, brama segmentowa
    > Scorpion szerokości ok 3 metrów. Szronu na bramie nie widać.

    Moze jak zaczne normalne grzanie to sytuacja sie zmieni, teraz w domu nie
    wiele ponad 8C. Mimo to garaz jest oddzielony od domu pomieszczeniami
    nieogrzewanymi i tez nie wiem czy sie nagrzeje chc troche. Obaczymy, Tobie
    nie marznie moze mi te. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-12-21 02:40:16
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > po co ogrzewac samochod zima? Jak podeszliscie do tego tematu u siebie??

    Ja u siebie jeszcze garazu nie budowalem, jakos mnie ta przyjemnosc ominela.
    Ale widzialem ze setke garazy, tyle ze tu w Usa i tylko jeden czy dwa byl
    ogrzewany...
    Zostalem do jednego wezwany w celu usuniecia przecieku bo zima general mroz
    rury rozsadzil. Wiec go normalnie wylaczylem z obiegu i jest spokoj.
    Wiec tak, z moich obserwacji wynika, ze garaz nalezy normalnie, jak sciany
    domu ocieplic. Nad garazami z reguly jest ogrzewane pomieszczenie mieszkalne i
    troche tego ciepla zawsze sie przes ten sufit dostaje a juz na pewno nie
    ucieka. Czesto widuje dukty podwieszane pod sufitem. Sa to rury blaszane o
    przekroju kwadratowym czy prostokatnym, ktorym wedruje cieple powietrze
    ogrzewajace salony. I one sa kiepsko izolowane calowej grubosci welna tyle, ze
    na blyszczacej folii aluminiowej ale moze dzieki temu woda w nisce w garazu
    nie zamarza.
    Ale glownym, nazwijmy to zbiornikiem ciepla w garazu jest... posadzka
    betonowa. Ona ma duza bezwladnosc cieplna i mimo, ze na warstwie "grawelu" to
    jednak jakies polaczenie (mostek cieplny) z gruntem, ktory ma temperature 8
    stopni C ma; na kilka dni mrozu zapewnia utrzymanie temperature w garazu
    powyzej zera. Ale pod warunkiem, ze drzwi garazowe, najczesciej
    czterosegmentowe sa cieple, wypelnione stryropianem. I co rownie wazne, dobrze
    uszczelnione na styku tych dzrwi z rama za pomoca specjalnych uszczelek
    plastykowych, Takie sprezynujace katowniczki plastykowe. To samo od dolu, aby
    wiatr po garazu nie hulal.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2009-12-21 04:39:13
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Brama garazowa segmentowa 3cm pianki, przemarzla na kosc, widoczny w
    > duzych ilosciach szron. Jednym slowem most bruklinski a nie mostek
    > cieplny.

    Moja brama nie przemarzła - jest zimna ale nie jest zaszroniona, w garażu
    temperatura plusowa. Najtanszy hormann z jakiejs promocji.

    > zreszta po co. Zostawic nieogrzewany to po kiego mi tam ten grzejnik? Z
    > drugiej strony czasem cos podlubac, grzejnik jest, wystarczy odkrecic i
    > bedzie git.

    W mojej okolicy kupuja na ten cel nagrzewnice z allegro za smieszne
    pieniadze i butle z gazem. Bo potem wychodzi ze te dłubanie to jest raz na
    miesiąc ;)
    Nagrzewa momentalnie, zreszta do dłubania te 15stopni spokojnie starczy.

    > strat? Zostawic przeciwzamrozeniowo to tez jakies grzanie jak by nie bylo
    > i po co ogrzewac samochod zima? Jak podeszliscie do tego tematu u siebie??

    Garaz mam w piwnicy na posadzce betonowej, bez styropianu od dołu. I to
    chyba trzyma temperature dodatnią w piwnicy ;) Wiec jest w miare ok.
    Grzejnikow w garazu nie mam - do "majsterkowania" mam inne znacznie mniejsze
    pomieszczenie i tam grzejniczek mam. W garazu jakby bylo cos zrobic przy
    aucie itp - gazowa nagrzewnica plus butla z gazem (butle i tak normalnie mam
    do warzenia piwa na palniku gazowym).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-12-21 07:27:46
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja po kilku latach doszedłem do wniosku, że grzejnik w garażu mam zbędny.
    Podczas ostatniego remontu wywaliłem kaloryfer wraz z rurkami.
    Jak potrzebuję mieć cieplej (co zdarza się raz na 2 lata średnio), to
    wstawiam 2 farelki i idę na kawę.
    Kolega ma do takich celów nagrzewnicę na olej, ale odpala ją na dworze i
    dopiero rozgrzaną wnosi do garażu, żeby nie śmierdziało.
    Jacek

  • 7. Data: 2009-12-21 09:42:04
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > po co ogrzewac samochod zima? Jak podeszliscie do tego tematu u siebie??

    Ja jednak mam grzejnik. Odkręcony na 1, czyli to będzie jakieś naście stopni,
    których w życiu nie osiągnie. W garażu mam przyłącze wody, więc zamarznięcie
    czegokolwiek w tym garażu nie wchodzi w rachubę ;-) Poza tym nad garażem jest
    pomieszczenie użytkowe.
    Brama garażowa Normstahl, 4 cm pianki poliuretanowej. Zero śladów szronu, bo w
    garażu temperatura ok. 10 st. Przy -20 st. było pewnie mniej ale nie mierzyłem.
    Posadzka garażu na gruncie, bez styropianu. Ściana między garażem o resztą
    domu ocieplona 10 cm styropianu. Tutaj duuuży plus dla architekta. Na stropie
    5 cm. Pod wylewką w pomieszczeniu nad garażem 12 cm. styropianu.
    Czasami wchdozę do garażu po drewno do kominka, bo tam mam "bufor" drewna ;-),
    reszta drewna leży na zewnątrz. Dobrz, że jest te 10 st. w garażu bo było
    strasznie wychodzić w kapciach na mróz ;-)

    Miło też rano wsiadać do ciepłego auta :-)

    Pozdrawiam
    e-kran