  • 1. Data: 2009-12-20 08:51:25
    Temat: prawidłowo ocieplone ściany GK
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Kazałem dobrze ocieplić ściany kolankowe na poddaszu ale coś nie daje mi
    spokoju.
    Jak jest ściana kolankowa to powstaje trójkąt prostokątny (
    przeciwprostokątna to część dachu której nie widać). Na "dachu" mam 30cm
    wełny, na dole trójkąta czego nie widać mam 20cm wełny a na przyprostokątnej
    tego trójkąta mam 12 cm styropianu zamocowanego pomiędzy drewnianymi
    konstrukcjami pionowymi dachu. Do tego przykręcone sa aluminiowe kątowniki i
    na to GK.
    I teraz pomimo takiego ocieplenia płyty GK są zimne. Zrobiłem test - dziure
    w GK i okazuje sie że pomiędzy styropianem a płytą gipsową wieje zimny
    wiatr.
    Czy to normalne?
    Podobnie jest we wszystkich kontaktach - wieje z nich zimno

  • 2. Data: 2009-12-20 09:09:55
    Temat: Re: prawidłowo ocieplone ściany GK
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 20 Gru, 09:51, "Rafa " <a...@c...nospam.pl> wrote:

    > Czy to normalne?

    Zależy co uznać za normalne. Jeżeli to co najczęściej robią
    niepilnowani robotnicy to jest to "normalne".
    ;-)

    Te trudne elementy trzeba było zapchać samemu, a najlepiej całą
    pierwszą warstwę.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-12-20 09:22:11
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale to znaczy ze za GK nie powinno być wolnej przestrzeni tylko dolegać do
    styropianu?
    a do czego wtedy przykrecic GK - musi byc profil :)

  • 4. Data: 2009-12-20 13:02:31
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Gru, 10:22, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > ale to znaczy ze za GK nie powinno być wolnej przestrzeni tylko dolegać do
    > styropianu?
    > a do czego wtedy przykrecic GK - musi byc profil :)

    wlasnie nasz kochany grupowicz kiki mial na ten temat wyklad.
    profile nalezy wypelnic welna.
    W dachu nie nalzey robic szczelin powietrznych miedzy plyta g-k a
    izolacja.
    jakiekolwiek odstepstwa od tej zasady sa pozniej kosztowne.

  • 5. Data: 2009-12-20 13:15:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
> [...]
    > zimny wiatr.
    > Czy to normalne?
    > Podobnie jest we wszystkich kontaktach - wieje z nich zimno

    No to witamy w klubie :-)
    Co ci tu odpisać :-) Ocieplacze cie naciągnęli i tyle. Wystarczy, że nie
    dali wełny w profile lub jeden profil raz na kilka metrów i podwiewa całą
    płytę czyli jakby nie było tam wełny.

  • 6. Data: 2009-12-20 13:18:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > ale to znaczy ze za GK nie powinno być wolnej przestrzeni tylko dolegać do
    > styropianu?
    > a do czego wtedy przykrecic GK - musi byc profil :)

    Z praktyki obecnej widzę, że nie dosyć, że nie wolno zostawiać pustych
    przestrzeni to jeszcze należy wełnę ubić i od zewnątrz zabezpieczyć
    dodatkowymi wiatroizolacjami ale ubić wełnę to podstawa..
    Chyba nie sądzisz, że rozprężona wełna uszczelni ci ścianę od wiatru?

  • 7. Data: 2009-12-20 13:51:10
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]

    izolacja.
    jakiekolwiek odstepstwa od tej zasady sa pozniej kosztowne.

    Podwiewa. Nawet dziurka wielkości ołówka tak wychłodzi pustą przestrzeń, że
    ocieplenie nic nie da. Płyta musi dolegać, a żeby dolegała musi się uginać
    wełna za nią. Żeby się docisnęła musi sie o coś oprzeć więc sama szczelina
    powietrzna przed deskowaniem nie wystarczy. Trzeba dać membranę na krokwie,
    na to może jakieś zbrojenie, łaty i dopiero deski.

  • 8. Data: 2009-12-20 14:52:00
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale mnie nie chodzi o dach tylko o ten metr ściany pionowej od podłogi do
    skosu dachu.
    Wyżej jest chyba ok bo jest ocieplony cały skos dachu aż do podłogi poddasza
    i kawałek podłogi za sciana kolankową też.
    Jedynie piony z tego co pamętam to były grube bele - konstrukcja dachu. I
    między tymi belami jest styropian. A płyt nie przykręca sie do belek więc sa
    stelaże i dopiero do nich płyty.
    Powstała luka między styropianem a płyta GK na grubość stelaża czyli jakieś
    4cm - i tu trzeba wcisnąć wełmę?

  • 9. Data: 2009-12-20 18:23:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa stelaże i dopiero do nich płyty.
    > Powstała luka między styropianem a płyta GK na grubość stelaża czyli

    Pytanie skad tam w ogole ten wiatr, ale mysle o ile dobrze zrozumialem opis,
    tak trzeba tam wcisnac welne bo inaczej to zimne powietrze zawsze bedzi
    wychladzac plyte i tak jak by tego ocieplenia za plyta w ogole nie bylo.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-12-20 18:26:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > dodatkowymi wiatroizolacjami ale ubić wełnę to podstawa..
    > Chyba nie sądzisz, że rozprężona wełna uszczelni ci ścianę od wiatru?

    Z tym ubijaniem to nie ma co przesadza. Na pewno trzeba ciac z zapasem, by
    welna np. miedzy krokwiami miala z czego sie rozprezyc aby szczelnie
    przylegala. Tak samo kolejne przylegajace kawalki welny musza do siebie
    szczelnie przylegac. W grubosci jednak bym nie ubijal. Jak po bokach bedzie
    szczelnie to wiac nie powinno.

    Pozdro.. TK