  • 1. Data: 2009-12-20 10:53:20
    Temat: Piec vitopend 100-W panel
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Interesują mnie opinie o piecu Viessmann Vitopend 100 W dwufunkcyjny z
    zamkniętą komorą. Czytałem archiwum i dosyć stare wiadomości, czy od
    tamtego czasu zmieniło się coś na lepsze/czy gorsze?

    Mieszkanie jest małe 47m2, jeszcze nie jest odebrany od instalatora bo
    nie mam jeszcze panelu do sterowania w przedpokoju (są wyprowadzone kable).

    Z tego co widzę na stronie, to dostępne są 3 panele do sterowania. Czy
    warto brać ten elektroniczny typu UTD?

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 2. Data: 2009-12-20 18:17:42
    Temat: Re: Piec vitopend 100-W panel
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamkniętą komorą. Czytałem archiwum i dosyć stare wiadomości, czy od
    > tamtego czasu zmieniło się coś na lepsze/czy gorsze?

    Z opini kilku juz instalatorow slyszalem raczej tylko zle opinie, do tego
    cena... :-(

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-12-20 18:35:19
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Z opini kilku juz instalatorow slyszalem raczej tylko zle opinie, do tego
    > cena... :-(

    No to mnie zmartwiłeś, bo takie piece wsadzili do każdego mieszkania.
    Wiem że piec drogi, było w cenie mieszkania więc nie poniosłem kosztów.

    A jak wygląda sprawa eksploatacji, czy jest oszczędny?

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 4. Data: 2009-12-20 20:59:41
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]

    > że piec drogi, było w cenie mieszkania więc nie poniosłem kosztów.
    >
    > A jak wygląda sprawa eksploatacji, czy jest oszczędny?

    wszystkie kotły o podobnej mocy zużywają zbliżone ilości gazu. Tu nie ma
    cudów. Można cos pokombinować z zasobnikiem buforowym i pobieraniem ciepła z
    bufora ale ładowanie bufora też kosztuje i trzeba mieć na niego miejsce.
    Pomimo agreswynego marketingu nie słychać jakichś super świetnych opinii na
    temat kotłów Viessmanna, na pewno słychac takie które przyprawiają o drżenie
    portfela...
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-12-20 21:05:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No to mnie zmartwiłeś, bo takie piece wsadzili do każdego mieszkania. Wiem
    > że piec drogi, było w cenie mieszkania więc nie poniosłem kosztów.

    Poniosles kupujac mieszkanie. :-)

    > A jak wygląda sprawa eksploatacji, czy jest oszczędny?

    Tu pewnie wiekszych roznic nie ma, zreszta to tylko mieszkanie. Metr gazu w
    ta czy w ta to jaka to roznica gdyby nawet. Ale slyszalem, ze Viessman to
    juz zdecydowanie nie ten sam co kiedys i niestety podobno sa bardziej
    awaryjne niz konkurencja a przy tym znacznie drozsze. Jednak to tylko opinia
    serwisantow, niestety kilku roznych serwisantow.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-12-21 06:49:29
    Temat: Odp: Piec vitopend 100-W panel
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

> [...]
    > wyprowadzone kable).
    >
    > Z tego co widzę na stronie, to dostępne są 3 panele do sterowania. Czy warto brać

    Witam

    Mam taki piec w mieszkaniu 63 m2. Podobnie jak u Ciebie deweloper montował
    takie w każdym mieszkaniu. W październiku minęło 2 lata od kiedy tam mieszkam.
    Do tej pory nie miałem najmniejszych problemów z ogrzewaniem.
    Jako regulator kupiłem nieoryginalny sterownik firmy Euroster.
    Nada się każdy, który steruje zwierając styk bezpotencjałowy.

    W okresie "ciepłym" zużywam ok 20 m3 / miesiąc
    W okresie zimowym jak narazie max w jednym miesiacu to 120 m3
    Jakby co mam zapisany stan licznika co miesiąc :)

    Ryba

  • 7. Data: 2009-12-21 12:27:10
    Od: Michal <o...@o...pl>

    DFpawel pisze:
> [...]
    >
    > Z tego co widzę na stronie, to dostępne są 3 panele do sterowania. Czy

    Ja do tego kotla uzywam sterownik Auraton 2005. Mieszkanie 80m2

  • 8. Data: 2009-12-21 20:51:57
    Temat: Re: Odp: Piec vitopend 100-W panel
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Ryba pisze:

> [...]
    > W okresie zimowym jak narazie max w jednym miesiacu to 120 m3
    > Jakby co mam zapisany stan licznika co miesiąc :)

    Można wiedzieć, jaki był powód wybrania nieoryginalnego sterownika? Czy
    ma więcej opcji? No chyba że chodziło o to że ten oryginalny sporo
    kosztuje? Bo jeszcze czekam na tego instalatora żeby umowe podpisać.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 9. Data: 2009-12-22 06:29:50
    Temat: Odp: Odp: Piec vitopend 100-W panel
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

> [...]
    opcji? No chyba że chodziło o to że ten
    > oryginalny sporo kosztuje? Bo jeszcze czekam na tego instalatora żeby umowe

    Nie ukrywam, że cena miała duże znaczenie.
    Ale w związku z tym, że mam troche ogrzewania podłogowego
    to zależało mi też na pomiarze temperatury podłogi. A tego
    oryginalne sterowniki nie oferują.

    A tak naprawde piec i tak nie będzie wiedział co go załącza :)

    Ryba

  • 10. Data: 2009-12-22 18:18:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@U...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A tak naprawde piec i tak nie będzie wiedział co go załącza :)

    Tylko ze oryginalne sterowniki pokojowe nie robia tego na zasadzie wlacz
    wylacz.

    Pozdro.. TK