  • 11. Data: 2009-12-28 08:36:31
    Temat: Odp: Odp: Piec vitopend 100-W panel
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    news:hgpp5n$etf$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tylko ze oryginalne sterowniki pokojowe nie robia tego na zasadzie wlacz wylacz.

    A w jakiż to zaawansowany sposób załączają w/w piec ?

    Na tym piecu rozlącza sie zworę i wpina w sterowanie stykowe regulatora.
    Być może inne modele są bardziej "inteligentne"

    Ryba

  • 12. Data: 2009-12-28 10:24:29
    Temat: Re: Odp: Piec vitopend 100-W panel
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A w jakiż to zaawansowany sposób załączają w/w piec ?

    Dzisiejsze sterowniki pokojowe robia to nieco inaczej jak prymitywne
    termostaty wlacz wylacz. Zadana temp. nie jest powodem wylaczenia czy
    wlaczenia kotla a na jej podstawie sterownik dobieraja wlasciwe parametry
    pracy kotla praktycznie nie dopuszczajac do stygniecia CO. Istotna staje sie
    temp. samej wody w instalacji a nie tylko temp. pomieszczenia.

    > Na tym piecu rozlącza sie zworę i wpina w sterowanie stykowe regulatora.

    To akurat nic nie znaczy. Dwoma kablami mozna przeslac znacznie wiecej niz
    tylko impuls zalaczenia.

    > Być może inne modele są bardziej "inteligentne"

    Byc moze ten nie, ale jesli to dzisiejszy kociol to nie sadze by byl tak
    prymitywny. Choc moze Viessman mimo ze cieszy sie pozycja lidera cenowego na
    rynku swa zaawansowana technologie opiera na rozwiazaniach sprzed ladnych
    kilku lat.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-12-28 11:45:22
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

> [...]
    prymitywny. Choc moze Viessman mimo ze cieszy sie pozycja
    > lidera cenowego na rynku swa zaawansowana technologie opiera na rozwiazaniach

    Zgadzam się z Tobą, ma swoją automatykę. Ma modulacje płomienia w zależności
    od temperatury wody powrotnej, steruje pompką obiegową, ma priorytet CWU
    nad CO. Jednak przy tym konkretnym modelu (a przynajmniej takim jak mam ja
    z przed 2-3 lat) regulator tylko i wyłącznie włącza/wyłącza piec przy zadanej
    temperaturze.

    Ryba

  • 14. Data: 2009-12-28 17:09:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Zależy co i do jakiego wejścia się podłącza.
    > Przykładowo do mojego pieca można podłączyć
    > oryginalny REGULATOR pokojowy (ok. 400 PLN)
    > który w zasadzie zastępuje sterownik "na piecu",
    > albo (ale pod inne wejście) "prymitywny" termostat.

    U mnie wszystko idzie pod jedno wejscie. Albo albo.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-12-28 17:14:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > z przed 2-3 lat) regulator tylko i wyłącznie włącza/wyłącza piec przy
    > zadanej
    > temperaturze.

    Niechaj bedzie. :-)

    Pozdro.. TK