  • 1. Data: 2009-12-25 11:40:07
    Temat: instalacja elektryczna nad czy pod ociepleniem ze styropianu
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    witam

    mam dom juz 30 letni gdzie czesc kabli elektrycznych do garazy idzie z domu.
    Licznik jest w domu i w miare rozrastania się dobudowywane byly kolejne garaze
    komorki korzystajace z odczepu elektrycznego na sciane domu. Kable ze słupa i
    kable dalej do garaży sa polozone na ścianie. |Teraz chcemy ocieplic dom a
    przy okazji zrobic z tym porzadek tzn:
    - ze slupa pociagnac przylacze do domu ziemią - czy licznik umiescic w
    skrzynce na zewnatrz domu ?
    - chcemy ocieplic ale troche nie wyobrażam sobie co zrobic z tymi kablami
    które mam na innej scianie domu a biegnie tam prad do garazy , szamba itp -
    dac to na styropian (najsensowniejsze) ?

    prosze o porade jak to zrobic

    pozdrawiam/wesolych swiat
    tr

  • 2. Data: 2009-12-25 13:26:31
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > słupa i
    > kable dalej do garaży sa polozone na ścianie.

    Kable wymienić na nowe, połozyć pod ociepleniem.

    > Teraz chcemy ocieplic dom a
    > przy okazji zrobic z tym porzadek tzn:
    > - ze slupa pociagnac przylacze do domu ziemią - czy licznik umiescic w
    > skrzynce na zewnatrz domu ?

    Wystąp do ZE o warunki na przeniesienie licznika - albo każą go dać na
    zewnętrzną ścianę domu albo wręcz na słup do skrzynki.

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl