    From: g...@g...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???
    Date: Sun, 27 Dec 2009 14:10:55 +0100

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > (według projektu 2) , dodatkowo po tym "połączeniu" ubyło jedno okno.
    > Jedna ubikacja "wyparowała" i zrobiła się jedna łazienko-ubikacja (zamiast
    > 2 pomieszczeń jest jedno większe). Zamiast 2 kominów jest tylko jeden
    > (mimo że bedzie piec na ekogroszek i kominek ...)
    > Na poddaszu nie ma żadnego okna mimo że w projekcie są ...
    >
    > Niektóre z tych "oszczędności" nie są zbyt "denerwujące" , ale jeśli już
    > zaczynają się na projekcie to co jest dalej ...
    >
    > Ja wiem że jest specyfikacja na podstawie której jest robiony dom , ale

    Jesli jest dom jest inny niz projekt to roznice w oszczednosciach na domie
    moga ci zwrocic lub zrobic cos dodatkowego np. dodatkowe ocieplenie.
    I tak firma zarabia na kazdym kliencie wiec trzeba walczyc o swoje roznymi
    mozliwymi sposobami. Jesli jestes przed podpisaniem umowy, mozesz dopisac
    gwarancje z karami co do uzytych materialow (problem jest tylko taki ze
    kierbud moze ci powiedziec ze on ma uprawnienia i moze zmieniac co mu sie
    podoba i takie ma prawo i tutaj z prawnikiem juz raczej nie podchodz jesli
    masz dochodzic prawdy).

    > Da się to jakoś sprawdzić , czy np. grubośc styropianu i itd jest taka
    > jaka deklarowana przez producenta ?
    > Jest to księdze budowy ?

    Da sie sprawdzic trzeba odkrywki robic stanu faktycznego, robi to osoba z
    uprawnieniami lub mozesz sam poprosic o takie sprawdzenie.

    > Czy firma musi mi wydać świadectwo energetyczne domu ???
    swiadectwo musi byc wydane w nowobudowanych budynkach oddanych po 2009 roku;
    swiadectwo robione jest wg. projektu + moze kilka fotek z zewnatrz domu,
    nikt niczego nie sprawdza, wrzuca dane z projektu do programu, dostaje
    wynik, zaniza potem wartosci bo podpisuje sie pod swiadectwem swoimi
    uprawnieniami wiec ryzykuje ze jesli cos bedzie nie tak moze pozniej
    uprawnienia stracic; w wyniku masz ladny papierek ktory mozesz powiesic na
    scianie; to jest standard tu nie ma reguly czy ten czy tamtem developer;

    > Nie chce się ośmieszyć , ale chce aby dom był ciepły. Jak będę musiał coś
    > dopłacić to dopłacę. Jeśli ocieplenie domu steropianem 12cm to za mało to
    > jaki optymalej grubości powinien być to styropian i czy muszę się liczyć z
    > dużą dopłatą jeśli np. zażądam aby zamist styropianu 12cm dali 20cm ?
    >
    > Czy są to jakies wielkie różnice w "oszczędności" domu jeśli styropian
    > będzie o 8cm grubszy ?

    co do oszczednosci to musza sie wypowiedziec specjalisci, teoretycznie im
    grubiej tym cieplej ale jakosc cieplna mozna tez innymi metodami osiagnac
    (gruboscia styropianu chyba najlatwiej).