  • 1. Data: 2009-12-25 20:39:44
    Temat: poprawne ocieplenie stropodachu
    Od: g...@g...pl

    Witam

    Nowy dom 100m2 ze stropodachem o kacie nachylenia dachu 11
    stopni. Ocieplony zostal sam dach przed zima welna 2x 10cm na
    przemian.Miala byc ocieplony tylko strop, ale ze powierzchnia
    poddasze byla potrzebna ocieplony zostal tylko dach (z
    planami ocieplenia pozniej stropu). Teraz przez strop (gr
    18cm )ucieka duzo ciepla, tzn. ogrzewanie podlogowe na
    parterze chodzi minimalnie a na pietrze wszystkie obiegi
    otwarte na full (i niestety ciezko dogrzac pokoje do zadanej
    temperatury). Pytanie jak poprawnie ocieplic ten strop by
    nadal wykorzystac poddasze do uzytku i by cieplo bylo
    zatrzymane w budynku, poddasze oczywiscie sluzy tylko jako
    magazynek, wiec temperatury okreslonej nie mysi tam byc.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2009-12-26 12:13:37
    Temat: Re: poprawne ocieplenie stropodachu
    Od: Slawek <s...@g...com>

    w kwestii formalnej - stropodach to jest wtedy, gdy łączy się funkcje
    stropu i dachu, dach o nachyleniu nawet 0 stopni nad stropem nadal
    będzie dachem, a nie stropodachem. Ale to tylko tak pro forma.

    Najłatwiej ocieplić strop styropianem, i potem ułożyć cienkie płyty
    OSB żeby można było jako tako go wykorzystywać. Poprawnie, pod
    styropianem powinno się dać jeszcze folię (zwykła folia PE) żeby
    zmniejszyć ilość pary wodnej przechodzącej do izolacji - choć może jak
    dom jeszcze nie jest do końca wyschnięty, to z tą folią można się
    wstrzymać.
    Jeśli poddasze ma być jakoś intensywnie wykorzystywane, można
    pomyśleć o czyms w rodzaju rusztu pod płyty OSB, albo dać suche płyty
    gipsowe podłogowe.

  • 3. Data: 2009-12-26 14:03:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Najłatwiej ocieplić strop styropianem

    I najłatwiej z tego powodu mieć problemy.
    Żadnego styropianu w lekkich stropach oraz do ocieplania dachów.
    Tu tylko i wyłącznie wełna mineralna, żadne styropiany.

    Wracając do ocieplenia dachu to dla mnie jest to bezsensowne, skoro ma to
    być tylko i wyłącznie poddasze magazynowe.
    Osobiście nie ocieplał bym dachu, a tylko i wyłącznie strop dokładając
    jeszcze dodatkowe legary i zwięszając grubość ocieplenia z 18 do 25cm.

  • 4. Data: 2009-12-26 18:45:01
    Od: g...@g...pl

    Slawek wrote:

    > w kwestii formalnej - stropodach to jest wtedy, gdy łączy się funkcje
    > stropu i dachu, dach o nachyleniu nawet 0 stopni nad stropem nadal
    > będzie dachem, a nie stropodachem. Ale to tylko tak pro forma.

    po fakcie doczytalem sie ze zrobilem blad, dzieki za wyjasnienie

  • 5. Data: 2009-12-26 18:47:56
    Od: g...@g...pl

    Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    > Osobiście nie ocieplał bym dachu, a tylko i wyłącznie strop dokładając
    > jeszcze dodatkowe legary i zwięszając grubość ocieplenia z 18 do 25cm.

    Dach juz mam ocieplony, teraz zalezy mi jak najlepiej docieplic strop (strop
    to sa filigrany + wylewka betonowa, gr. ok 18cm).

    Jesli welna to czy pod/na welnie musi byc jakas folia, przed przykryciem
    warstwy ocieplenia plyta osb ?

  • 6. Data: 2009-12-26 19:29:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to sa filigrany + wylewka betonowa, gr. ok 18cm).
    >
    > Jesli welna to czy pod/na welnie musi byc jakas folia, przed przykryciem

    To sorry, jeżeli masz strop ciężki czyli płyta żelbetowa i na to wylewka to
    tak jak pisał Sławek najlepszy będzie styropian. Na stropie połóż styropian
    i na styropianie zrób wylewkę, ewentualnie połóż płyty OSB.
    Tu mnie zmyliła ta grubość stropu 18cm - to jest zazwyczaj typowa grubość
    stropów lekkich wykonanych z drewanianych belek.