  • 1. Data: 2009-12-25 16:17:32
    Temat: Zimno :-(
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    Witam,
    potrzebuje pomocy dla mojej ciotki, spotkalem sie dzis z owa ciotka i oto
    czego sie dowiaduje.
    Ciotka mieszka w domu o powierzchni ok 180m2, budowany parenascie lat temu
    ale to jest jak mi sie wydaje malo wazne dla problemu. Otoz ciotka zeznala
    mi, ze ma w domu (!sic!) ok 10C, kaloryfery ledwo cieple bez wzgledu na
    ustawienie na glowicy przy kaloryferze, tym zimniejsze im zimniej na
    zewnatrz! Jakis horror! Dom ogrzewany piecem dwufunkcyjnym na gaz firmy de
    dietrich "z kotłem" ,nie widziałem ,podejrzewam kocioł na wodę,sam znam się
    mało :-(, opłaty za gaz 3000zł za 2mmc a tu warunki jak na dworcu
    Centralnym. Woda z kranu leci wrzaca, a kaloryfery ledwo letnie. Ktos tam
    co roku piec przeglada, jest jakis "pan Kaziu" hydraulik, ale w tej sytuacji
    odstawiam na bok tych panow do ktorych zaufania brak i prosze o polecenie
    kogos kto piec i cala instalacje przejrzy i pomoze mojej ciotce zaczac zyc w
    normalnych warunkach. Pomoc potrzebna w Warszawie.
    Jezeli mozna cos zrobic w swoim zakresie to tez prosze o porady, przy czym
    nie znam sie na piecach zupelnie i to najkonkretniejsze dane jakie mi sie
    udalo od cioteczki zmarznietej uzyskac. Jak rozgrzac te kaloryfery do maxa
    zeby wygrzac dom, rozumiem ze koszt jest w miare normalny dla tej pory roku
    i temperatur, tylko gdzie sie podziewa to cieplo wygenerowane przez piec...
    help.

  • 2. Data: 2009-12-25 16:51:08
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    tylko gdzie sie podziewa to cieplo wygenerowane przez piec...

    jak to gdzie? a sąsiadów i to ze 4 rodziny kto podgrzewa?
    SJS

  • 3. Data: 2009-12-25 17:46:32
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam

    Może zapowietrzone grzejniki ?
    Może pompa CO odmówiła współpracy ?
    A może jest za mało wody w obiegu ?

    Pozdrawiam światecznie
    JM

  • 4. Data: 2009-12-25 17:48:02
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > jak to gdzie? a sąsiadów i to ze 4 rodziny kto podgrzewa?
    > SJS

    to dom wolnostojacy..

  • 5. Data: 2009-12-25 17:58:47
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > Może zapowietrzone grzejniki ?
    > Może pompa CO odmówiła współpracy ?
    > A może jest za mało wody w obiegu ?

    Zapowietrzenie grzejników sprawdzę przy najbliższej okazji -choć gdy w
    wywiadzie telefonicznym spytałem o odpowietrzanie, to ciotka próbowała
    odkręcić odpowietrzniki, lecz nie syczało powietrze ani nie leciała woda,
    czyżby brak ciśnienia w układzie (czy za pompą powinien być jakiś zegar czy
    coś wskazujące że ona działa?) a może właśnie za mało wody?
    A może to układ bez pompy - bywają takie?
    Chciałbym pomóc samodzielnie ,napewno tam podjadę, ale najbardziej liczę na
    jakiś solidny kontakt..

  • 6. Data: 2009-12-25 19:27:50
    Od: M <M...@w...pl>

    fajnefele pisze:

    > to dom wolnostojacy..

    A jakie ma zapotrzebowanie na ciepło?

    M.

  • 7. Data: 2009-12-25 19:38:55
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    > A jakie ma zapotrzebowanie na ciepło?

    Ale żeś walnoł teraz.
    Jak stoi kilkanascie lat to wcześniej musiało grzać co ma teraz
    zapotrzebowanie na ciepło.
    Pompa pewnie siadła i tyle,

  • 8. Data: 2009-12-25 19:51:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Witam,
    fajnie Fajnefele ale dalczego owarcie nie przyznasz że piszesz o swoich
    prroblemach a nie ciotki.
    Na grupach ostatnio wysyp:znajomy ma, sąsiad ma, ciotka to....

    Kris

  • 9. Data: 2009-12-25 20:02:38
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "montemax" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Ale żeś walnoł teraz.
    > Jak stoi kilkanascie lat to wcześniej musiało grzać co ma teraz
    > zapotrzebowanie na ciepło.
    > Pompa pewnie siadła i tyle,

    Na to wyglada, sadzac po braku powietrza i wody po otwarciu
    odpowietrzaczy... no i te rachunki.
    Piec chyba ssie gaz non stop a para w gwizdek.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2009-12-25 21:33:38
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

> [...]
    > odkręcić odpowietrzniki, lecz nie syczało powietrze ani nie leciała woda,
    > czyżby brak ciśnienia w układzie (czy za pompą powinien być jakiś zegar

    bardzo prawdopodobne że nie tylko brak ciśnienia ale i brak wody

    >(czy za pompą powinien być jakiś zegar czy coś wskazujące że ona działa?)

    pompę słychać, szumi - powinna działać parę minut po każdym wyłączeniu kotła
    (choć przy tych rachunkach to może kocioł wcale się nie wyłącza)

    > A może to układ bez pompy - bywają takie?

    gazowe nie bywają - wszystkie mają pompę

    ergo: najpierw "dobij" wody do instalacji do wymaganego ciśnienia i
    odpowietrz grzejniki ("dobijając" wody jak spada ciśnienie)
    no i posłuchaj czy pompa działa

    te rachunki za gaz spokojnie można zredukować - za 1500 zł miesięcznie to
    powinna mieć delikatnie mówiąc saunę

    i jeszcze jedno - czasem głowice termostatów "głupieją" i zamykają grzejnik
    nawet jak są otwarte na full
    jeśli chodzą z wyczuwalnym oporem przy ustawieniu na max to na czas testów
    po prostu je zdejmij na wszelki wypadek