    From: "fajnefele" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zimno :-(
    Date: Fri, 25 Dec 2009 17:17:32 +0100

    Witam,
    potrzebuje pomocy dla mojej ciotki, spotkalem sie dzis z owa ciotka i oto
    czego sie dowiaduje.
    Ciotka mieszka w domu o powierzchni ok 180m2, budowany parenascie lat temu
    ale to jest jak mi sie wydaje malo wazne dla problemu. Otoz ciotka zeznala
    mi, ze ma w domu (!sic!) ok 10C, kaloryfery ledwo cieple bez wzgledu na
    ustawienie na glowicy przy kaloryferze, tym zimniejsze im zimniej na
    zewnatrz! Jakis horror! Dom ogrzewany piecem dwufunkcyjnym na gaz firmy de
    dietrich "z kotłem" ,nie widziałem ,podejrzewam kocioł na wodę,sam znam się
    mało :-(, opłaty za gaz 3000zł za 2mmc a tu warunki jak na dworcu
    Centralnym. Woda z kranu leci wrzaca, a kaloryfery ledwo letnie. Ktos tam
    co roku piec przeglada, jest jakis "pan Kaziu" hydraulik, ale w tej sytuacji
    odstawiam na bok tych panow do ktorych zaufania brak i prosze o polecenie
    kogos kto piec i cala instalacje przejrzy i pomoze mojej ciotce zaczac zyc w
    normalnych warunkach. Pomoc potrzebna w Warszawie.
    Jezeli mozna cos zrobic w swoim zakresie to tez prosze o porady, przy czym
    nie znam sie na piecach zupelnie i to najkonkretniejsze dane jakie mi sie
    udalo od cioteczki zmarznietej uzyskac. Jak rozgrzac te kaloryfery do maxa
    zeby wygrzac dom, rozumiem ze koszt jest w miare normalny dla tej pory roku
    i temperatur, tylko gdzie sie podziewa to cieplo wygenerowane przez piec...
    help.