  • 1. Data: 2009-12-28 10:44:10
    Temat: Czy to droga publiczna?
    Od: "jend" <j...@w...pl>

    Witam,
    istnieje droga publiczna ul. Adama Mickiewicza. Droga ta ma małą odnogę do
    kilku domków wgłąb (4 linie zabudowy). Z mapy wynika, iż droga ta również
    nosi nazwę Adama Mickiewicza, czyli tak samo jak droga publiczna, ale numer
    działki stanowiącej drogę główną i odnogę jest inny.

    Teraz pytanie:
    czy jeżeli ta dróżka nosi taką samą nazwę jak droga główna to czy na pewno
    znajduje się ona we władaniu Urzędu Miasta lub też jest Państwowa?
    Sprawa ta mnie interesuje, gdyż chcę zakupić działkę, lecz nie wiem czy to
    droga na pewno publiczna czy też będę musiał starać się o udziały do niej.
    Jeżeli nazwanie jej tak jak droga publiczna wyjaśni sprawę to będę
    zadowolony :)

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-12-28 10:47:16
    Temat: Re: Czy to droga publiczna?
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 28 Gru, 11:44, "jend" <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > kilku domk w wg b (4 linie zabudowy). Z mapy wynika, i droga ta r wnie
    > nosi nazw Adama Mickiewicza, czyli tak samo jak droga publiczna, ale numer
    > dzia ki stanowi cej drog g wn i odnog jest inny.
    >
    > Teraz pytanie:
    > czy je eli ta dr ka nosi tak sam nazw jak droga g wna to czy na pewno
    > znajduje si ona we w adaniu Urz du Miasta lub te jest Pa stwowa?
    > Sprawa ta mnie interesuje, gdy chc zakupi dzia k , lecz nie wiem czy to
    > droga na pewno publiczna czy te b d musia stara si o udzia y do niej.
    > Je eli nazwanie jej tak jak droga publiczna wyja ni spraw to b d

    Weź numer działki i obręb w którym się znajduje. Zadzwoń do urzędu
    gminy, pod który podlega obręb (miejscowości). Odpowiedzą Ci
    telefonicznie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2009-12-28 14:08:34
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "jend" <j...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Teraz pytanie:
    > czy je?eli ta dró?ka nosi tak? sam? nazwe jak droga g?ówna to czy na pewno
    > znajduje sie ona we w?adaniu Urzedu Miasta lub te? jest Panstwowa?

    Absolutnie nie. U mnie prywatne drogi boczne maja nazwe zgodna z droga krajowa lub
    gminna i ciagla numeracje.

  • 4. Data: 2009-12-28 15:49:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    >Weź numer działki i obręb w którym się znajduje. Zadzwoń do urzędu
    >gminy, pod który podlega obręb (miejscowości). Odpowiedzą Ci
    >telefonicznie.

    Nie do gminy tylko do powiatu, bo to powiat prowadzi ewidencję gruntów.

  • 5. Data: 2009-12-28 18:55:12
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Nie do gminy tylko do powiatu, bo to powiat prowadzi ewidencję gruntów.

    Ale gmina taką ewidencję posiada.
    A jeśli to jest tzw. "sięgacz" to prawie na 100 % jest to droga gminna lub
    prywatna.

  • 6. Data: 2009-12-28 19:18:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Ale gmina taką ewidencję posiada.

    Gmina na 100% nie posiada, chyba, że starostwo delegowało jej takie
    uprawnienia. Ale jest to dosyć rzadkie. Gmina natomiast na pewno wie na
    których działkach znajdują się ich ulice. Moim zdaniem najlepiej udać się
    jednak do starostwa i samemu poprosić o informację z ewidencji gruntów.
    Można ustnie, można zarządać na pismie (koszt około 5 zł). Informacja taka
    wygląda jak wypis z rejestru gruntów z tą różnicą, że jak są właściciele
    osobami fizycznymi to nie sa podane ich dane osobowe (aczkolwiek czytałem
    tutaj że dane te nie są czasem ukrywane. Ja w Wawie nie widziałem informacji
    z danymi osób fizycznych). Jak będzie wpisana jako właściciel gmina i rodzaj
    użytku jako drogi to wiesz, że jest to droga publiczna. Jak będzie kilku
    współwłascicieli z ułamkowymi udziałami to prywatna. Może być jeszcze
    trzecia możliwość - jeden właściciel i ustanowione służebności przechodu i
    przejazdu.

    > A jeśli to jest tzw. "sięgacz" to prawie na 100 % jest to droga gminna lub
    > prywatna.

    Aleś mu pomógł. To wiadomo od początku.

  • 7. Data: 2009-12-28 20:36:44
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

> [...]

    > uprawnienia. Ale jest to dosyć rzadkie. Gmina natomiast na pewno wie na
    > których działkach znajdują się ich ulice.

    Przepraszam, że napiszę dość ostro, ale bzdury wypisujesz. Gmina na 100% ma
    informację kto jest właścicielem jakiej działki. Myślisz, że na jakiej
    podstawie nalicza podatki? Myślisz, że na jakiej podstawie zleca utrzymanie
    dróg? Np. odśnieżanie? Zleca w ciemno, nie wiedząc, czyja jest droga?

    > Aleś mu pomógł. To wiadomo od początku.

    To była tylko odpowiedź na Twojego posta, która miała Cię przekonać, że
    droga nie jest powiatowa, a więc tym bardziej informację na jej temat gmina
    mieć musi.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2009-12-28 21:23:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > podstawie nalicza podatki? Myślisz, że na jakiej podstawie zleca
    > utrzymanie dróg? Np. odśnieżanie? Zleca w ciemno, nie wiedząc, czyja jest

    Możesz nawet położyć się na ziemi i bić w nią pięściami ze złości, ale gmina
    nie prowadzi ewidencji gruntów. Sprawdź sobie na przykład ustawę Prawo
    geodezyjne i kartograficzne i rozporządzenie w sprawie ewidencji gruntów i
    budynków. To są zadania starosty. Jak wcześniej pisałem czasami zadania te
    są delegowane do gmin, ale rzadko.
    I nie rób z siebie i ze mnie idioty takimi tekstami o odśnieżaniu, bo gmina
    ma swój oficjalny spis ulic i wie które ulice do niej należą. A ulice
    powstają na drodze uchwał. Nie sądzisz chyba, że zlecając odśnieżanie ulicy
    gmina załącza wypisy z rejestru gruntów?

  • 9. Data: 2009-12-29 06:53:04
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 28 Gru, 22:23, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > powstają na drodze uchwał. Nie sądzisz chyba, że zlecając odśnieżanie ulicy
    > gmina załącza wypisy z rejestru gruntów?

    Ja nie twierdzę, że gmina prowadzi rejestr gruntów. Taki rejestr
    prowadzi kataster. Ja twierdzę, że ma dostęp do tego rejestru. Mylisz
    ulice (a właściwie ich nazwy) z drogami. Nie każda droga ma nadaną
    nazwę, zresztą na drodze uchwały. Drogi powstają na mocy decyzji
    podziałowych, a nie na na drodze uchwał. Widzę, że słyszysz dzwony,
    tylko nie wiesz gdzie biją... Uwierz mi na słowo, wiem o czym piszę...
    z racji miejsca zatrudnienia.

    Odpowiedz mi na pytanie - na jakiej zasadzie gmina nalicza podatki,
    skoro nie wie kto jest właścicielem nieruchomości? Albo inaczej - masz
    wypadek na drodze na terenie gminy (nie myl z drogą gminną) -
    wjechałeś w dziurę i urwałeś koło. Do kogo się zgłosisz po
    odszkodowanie? Sądzisz, że jak wpływa taki wniosek o odszkodowanie do
    gminy, to jeśli zdarzenie nie ma miejsca na drodze gminnej, to się
    taki wniosek oddala? Odsyła? Przeczytaj Kpa - odsyła się, ale wg
    właściwości. A skąd gmina ma wiedzieć kto jest właścicielem drogi, na
    której miało miejsce zdarzenie? Myślisz, że się za każdym razem zwraca
    do katastru? Może jeszcze z pisemnym wnioskiem? Wiesz ile trwałoby
    każde postępowanie (które i tak z reguły już trwa długo), gdyby za
    każdym razem gmina zwracała się z wnioskiem do katastru o wskazanie
    właściciela lub zarządcy nieruchomości? Oj długo!

    Dlatego jeszcze raz powtarzam - prawda, kataster prowadzi ewidencję,
    ale gmina ma do niej dostęp.

    Wpisz w google - System Informacji Przestrzennej - to jedno z wielu
    narzędzi, z których korzystają dzisiaj gminy i dzięki którym mają
    dostęp do bardzo wielu informacji przestrzennych od ręki. Owszem,
    aktualizacją SIPów zajmują się najczęściej katastry.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 10. Data: 2009-12-29 08:09:15
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    >Ja nie twierdzę, że gmina prowadzi rejestr gruntów. Taki rejestr
    >prowadzi kataster. Ja twierdzę, że ma dostęp do tego rejestru.

    To spróbuj wziąć wypis z rejestru gruntów w gminie. Powodzenia.

> [...]
    >podziałowych, a nie na na drodze uchwał. Widzę, że słyszysz dzwony,
    >tylko nie wiesz gdzie biją... Uwierz mi na słowo, wiem o czym piszę...

    Pisałeś o odśnieżaniu, a raczej gminy nie odśnieżają prywatnych dróg.
    Mieszasz.