  • 1. Data: 2009-12-30 16:14:51
    Temat: zasobnik c.w.u. gdzie zawiesic
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Mam problem z umiejscowieniem zasobnika c.w,u.
    w kotlowni - inne pomieszczenie nie wchodzi w gre.

    Zasobnik planuje na 200l - moze 250 (pod przyszlosciowy solar).
    Jednak 2 sciany w kotlowni gdzie zasobnik moze "zawisnac"
    sa scianami dzialowymi i chyba na nich nie bede mogl powiesic blisko
    250-300kg. Strop to teriva ktorego nosnosc widze jest 150kg/m2
    tez zbytno sie nie nada. Sciana nosna na ktorej mogl bym go umiejscowic
    odpada, poniewaz chce umiescic tam drzwi pomiedzy kotlownia a garazem.
    Jak mozna taki problem rozwiazac nie dobudowujac dodatkowej sciany nosnej.
    Projekt jeszcze mam otwarty.

    Dzieki
    Darek

  • 2. Data: 2009-12-30 16:55:41
    Temat: Re: zasobnik c.w.u. gdzie zawiesic
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpada, poniewaz chce umiescic tam drzwi pomiedzy kotlownia a garazem.
    > Jak mozna taki problem rozwiazac nie dobudowujac dodatkowej sciany nosnej.

    Proponuję postawić na podłodze pionowo, albo zakopać ;)

    --
    Yozwig

  • 3. Data: 2009-12-30 19:03:16
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Projekt jeszcze mam otwarty.

    To gdzie jest problem skoro projekt jest "otwarty" ?

    Wystarczy zrobic scianke odpowiednio mocna (betonowa kostka ? ) i na niej
    zawiesic zasobnik i/lub poza samym zawieszeniem dorobic do tego jedna lub
    dwie "nogi" przenoszace nieco ciezaru na posadzkę.

    Zasobnik stojacy odpada bo nie ma miejsca - tak ?

    Wrzuc ludziom rzut tej kotłowni to moze cos konstruktywniejszego uslyszysz
    choc skoro projekt otwarty - to uderz po prostu do architekta.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-12-30 22:19:31
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpada, poniewaz chce umiescic tam drzwi pomiedzy kotlownia a garazem.
    > Jak mozna taki problem rozwiazac nie dobudowujac dodatkowej sciany nosnej.
    Stro pstropem ale jakies belki chyba w nim ida ?
    Ja miałem podwieszony zbiorniczek 270 litrow pod sufitem na 4 prętach fi 12
    zakonczonych pietro wyzej. W posadzce wycieliśmy bruzdę żeby schować
    płaskownik, który łączył te śruby na krótszych bokach i przebiegał nad
    belka, jedna a może i dwona. Trzymało jak "złe"
    Strop z lat 70 taka wysoka cegła z dwoma dużymi owalnymi otworami w środku "
    nie spotykam dzisiaj takich", belki z prętów na żywca zalewane betonem.
    Za to teraz zbiorniczek mam 3 razy większy ale stojący i zajmuje dużo mniej
    powierzchni niż ten wiszący. Wizualnie jest więcej miejsca w kotłowni.

    Gejzero.
    Gejzero

  • 5. Data: 2010-01-01 18:35:46
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > odpada, poniewaz chce umiescic tam drzwi pomiedzy kotlownia a garazem.
    > Jak mozna taki problem rozwiazac nie dobudowujac dodatkowej sciany nosnej.

    Na wałsnym fundamencie postawić?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2010-01-01 19:41:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Strop to teriva ktorego nosnosc widze jest 150kg/m2
    > tez zbytno sie nie nada.

    o kurcze, powiem zonie, że koniec z przytulaniem, gdy wchodzimy na
    pięterko :-)
    a w temacie: co jest na tym garażem, jakieś kawałek stryszku by się
    przydało, tam daj (nawet poziomo) bojler, wtedy rury do ewentualnych
    solarów też się skrócą...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-01-02 13:02:45
    Od: Slawek <s...@g...com>

    o ile ścianki nie są z płyt G-K to praktycznie na każdej ściance
    działowej możesz obciążenie 250 kg powiesić, oczywiście z odpowiednim
    doborem kotew. Strop Teriva też wytrzyma z dużym zapasem, 150 kg/m2 to
    jest pewna wartość umowna, którą się przyjmuje do obliczeń, a w
    praktyce można w jednym punkcie ustawić i 300 kg i nic nie ma prawa
    się dziać złego.
    Problem byłby, gdybyś chciał duże łóżko wodne, albo sejf taki 600kg
    zamocować.
    pzdr

  • 8. Data: 2010-01-02 13:41:49
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Problem byłby, gdybyś chciał duże łóżko wodne, albo sejf taki 600kg
    >zamocować.

    A da sie jakos policzyc zgrubnie ile moge postawić na 1m2 stropu
    monolitycznego B20 (zbrojonego) ? Mam kominek, waży 150, obudowa do niego z
    cegieł bedzie ważyc pewnie ze 300-400kg. Bedzie ok ? Powierzchnia laczna
    okolo 2m2.

    Architekt mowi ze ok ale nie konstruktor to on nie jest ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2010-01-02 14:19:45
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 2 Sty, 14:41, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > okolo 2m2.
    >
    > Architekt mowi ze ok ale nie konstruktor to on nie jest ;)

    Da się policzyć nawet bardzo dokładnie ( uwzględniając oczywiście
    precyzję obliczeń inżynierskich), tylko bardzo mało zależy tu od klasy
    betonu, a raczej od:
    - rozpiętości
    - grubości płyty
    - schematu statycznego (płyta 1 kierunkowa lub 2 kierunkowa)
    - zastosowanego zbrojenia (jeśli schemat 2 kierunkowej płyty, to
    trzeba jeszcze wiedzieć czy zbrojenie górne wykonano prawidłowo)
    - klasy stali zbrojeniowej (choć dzisiaj nikt innej niż AIIIN nie
    używa)
    W praktyce, architekt ma rację. Żeby strop monolityczny nie wytrzymał
    obciążenia 500 kg to musiałby mieć bardzo mało zbrojenia, praktycznie
    w ilościach nieużywanych w realizacjach, albo już byłby w stanie
    przedawaryjnym (znaczne rysy, widoczne ugięcia).
    Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że nie da się precyzyjnie co do 0,1cm2/m
    zazbroić płyty, zawsze zbrojenia jest trochę więcej z uwagi na wygodę
    (stałe rozstawy i średnice) i prawidłowo wykonany strop monolityczny
    ma realną tzw. nośność obliczeniową wyższą od 5-30% niż zakładana w
    projekcie. Ale nie dotyczy to płyt kanałowych czy sprężanych, tam nie
    ma żadnych nadwyżek.

  • 10. Data: 2010-01-03 00:28:49
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Zasobnik stojacy odpada bo nie ma miejsca - tak ?

    miejsce mam i nie mam. Jest to mala kotlownia na paliwo stale
    i kazdy skrawek sie dla mnie liczy na skladowanie opalu wiec
    nie chce zajmowac niepotrzebnie miejsca, jezeli nie ma takiej koniecznosci.

    > Wrzuc ludziom rzut tej kotłowni to moze cos konstruktywniejszego uslyszysz
    > choc skoro projekt otwarty - to uderz po prostu do architekta.

    uderzylem i chial mi fundament tam robic. Jak to bedzie niezbedne to
    tak zrobie, ale to jest kolejny koszt. Wiem ze wielu powie kilka stowek,
    przy tak duze inwestycji... to prawda, ale kilka stowek tu kilka tam i sie
    zrobi 10% wiecej wartosci domu a za to moge kupic choc by samochod.
    Ja mam z natury podejscie nie mnozenia bytow ponad potrzebe.
    Sam projektowalem moj wymarzony dom robilem to tak, aby koszt budowy
    mnie nie zabil i kroilem ja na miare moich potrzeb/funduszy. I tak wpadna
    nieprzewidziane
    wydatki wiec nie chce ich jeszcze pomnazac swiadomie.

    Pzdr
    Darek