  • 1. Data: 2009-12-30 17:31:55
    Temat: awaria rury i zalanie domu
    Od: celuloz <c...@p...onet.pl>

    witajcie,
    pękła rura główna doprowadzająca wodę do domu w kotlowni, na skutek
    czego przelalo sie przez dom ok 100 kubikow wody, zalana zostala
    piwnica pod garazem pod sufit, oraz cala izolacja pod domem. na
    parterze we wszystkich pomieszczeniach pojawila sie woda lub przez
    wylewkę końcową przesiąkła woda.

    20m za domem w zaglebieniu terenu zrobil sie staw.

    czyli masakra, lalo sie prawdopodobnie 5 dni.

    co teraz robić, na tą chwilę postawiłem kilka nagrzewnic (lpg +
    diesel) i utrzymuje temperature na parterze 15 - 20 st.

    na 50% podłogi jest podłogówka, kupić piec podłączyc i grzać, czy po
    prostu od razu lepiej rozwalić wszystko, wybrać łącznie z podsypką i
    od nowa izolacje + reszta.

    fatalnie się ten rok kończy, nie zakręcenia wody prosze nie komentować
    - i tak mam humor do d.

  • 2. Data: 2009-12-30 17:57:50
    Temat: Re: awaria rury i zalanie domu
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik celuloz napisał:
> [...]
    > od nowa izolacje + reszta.
    >
    > fatalnie się ten rok kończy, nie zakręcenia wody prosze nie komentować

    Witaj
    niestety kosztowne, ale jak już wypompowałeś całą wodę na zewnątrz to
    teraz przemysłowy osuszacz powietrza, bo samo grzanie niewiele da, woda
    będzie parować a nie opuszczać budynek, chyba, że nagrzewnice i wymiana
    powietrza na zewnątrz.

    trzymam kciuki, że się uda.
    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2009-12-30 20:47:44
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

[...]

    Zrobiłeś może zdjęcia albo film?

  • 4. Data: 2009-12-30 21:09:19
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > teraz przemysłowy osuszacz powietrza, bo samo grzanie niewiele da, woda
    > będzie parować a nie opuszczać budynek, chyba, że nagrzewnice i wymiana

    dokladnie tak. Otworzyc okna w piwnicy i na poddaszu, zrobi sie ladny
    przeciag i bedzie dobrze. Suszenie jednak troche potrwa, wiec musisz uzbroic
    sie w cierpliwosc. Generalnie budynkowi nie powinno sie nic stac, gorzej z
    wykonczeniowka. Mam nadzieje, ze nie jestes jeszcze na tym etapie ;)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-01 19:25:40
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "celuloz" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Osuszacz przemysłowy taki kilka kW i coś pomoże. Okna i drzwi szczelnie
    zakleić folią.

    Opisz jak to się stało? Zamarzło czy puścił gwint?

  • 6. Data: 2010-01-01 23:21:09
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kiki <k...@k...net> wrote:

    > Osuszacz przemysłowy taki kilka kW i coś pomoże. Okna i drzwi
    > szczelnie zakleić folią.

    To świetny sposób na wykonanie w tym pomieszczeniu sauny, na
    osuszenie powiedziałbym, że bardzo kiepski. Tam są dziesiątki litrów
    wody do odparowania i najważniejsze, co w tym momencie trzeba
    zrobić, to zapewnić BARDZO sprawną wentylację.

    Tu świetna dyskusja na identyczny temat na forum muratora:

    http://forum.muratordom.pl/pomozcie-zalalo-nam-parte
    r,t176877.htm?sid=71d9eb301949f1304b225d8a458afa21

    J.

  • 7. Data: 2010-01-02 03:53:10
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > zrobić, to zapewnić BARDZO sprawną wentylację.
    >
    > Tu świetna dyskusja na identyczny temat na forum muratora:

    Kiki jak zwykle ma tendencje do przesadyzmu ale jego porada nie jest
    pozbawiona sensu.
    Mysle, ze mial na mysli odwilgacacz kondensacyjny dzialajacy na zasadzie
    otwartej lodowki. Z tym, ze juz to hermetyczne zaklejanie okien folia to
    przesada, szczegolnie zima gdy mrozne powietrze na zewnatrz jest suche jak
    pieprz.
    Wystarczy tez w zupelnosci odwilgacacz kilowatowy, ktory w temperaturze
    piwnicy, bo o niej mysle, rownej 10 stopni C, spoko "odpompuje" dwa wiadra
    wody na dobe. Tyle, ze trzeba ja bedzie ze dwa-trzy razy na dobe z piwnicy
    wynosic, no bo rurki z tego urzadzenia zapewne nie bedzie gdzie grawitacyjnie
    odprowadzic. Trzebaby do tego zastosowac oddzielna, automatycznie wlaczajaca
    sie pompke.
    Tej wody tam tez juz za duzo nie bedzie przeciez grunt jak i beton tez jest
    materialem porowatym i znaczna czesc wody sobie normalnie powoli, laminarnie,
    ale odplynie.
    Wietrzenie polecalbym na kondygnacjach parteru bo w piwnicy za bardzo "cugu"
    nie bedzie.
    Z tego co Pytajnik pisze wnioskuje, ze jakichs katastroficznych czy
    awaryjnych strat nie bedzie; jak podloze pod plyte w piwnicy bylo zageszczone
    to ona mu nie osiadzie ani na milimetr.
    Podobnie na parterze woda sobie spoko odparuje i na wiosne bedzie mogl
    przystapic do normalnych prac wykonczeniowych. Gorzej byloby gdyby mial dom
    wykonczony.
    No i niech te rury ktore popekaly wymieni i je na przyszlosc przed mrozem
    zabezpieczy co na pewno, tytulem dmuchania na zimne, zrobi.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2010-01-02 18:54:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

    > To świetny sposób na wykonanie w tym pomieszczeniu sauny, na osuszenie
    > powiedziałbym, że bardzo kiepski. Tam są dziesiątki litrów

    Są takie klimatyzatory na kółkach z beczką na skropliny. Nie dziw się więc
    temu.

  • 9. Data: 2010-01-02 20:47:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "celuloz" <c...@p...onet.pl> wrote:

    Witam,
    przede wszystkim grzej i wietrz. W zamkniętych pomieszczeniach, gdzie nie ma
    cyrkulacji powietrza, postaw osuszacze (jeśli jesteś z okolic powodziowych,
    możliwe że wypożyczysz je w swoim urzędzie gminy). Same osuszacze przy tej
    temp. powietrza niewiele dadzą... w zeszłym roku próbowałem nimi suszyć
    wylewki - przy temp. +10 stopni C. dziennie osuszacz zbierał ok. 1-2L wody.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2010-01-02 21:02:14
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kiki <k...@k...net> wrote:

    > Są takie klimatyzatory na kółkach z beczką na skropliny. Nie dziw
    > się
    > więc temu.

    Ups, nie wiem czemu, ale widząc w twoim poście "osuszacz
    przemysłowy" nie wiedzieć czemu z automata przyjąłem, że piszesz o
    dużej nagrzewnicy.
    Osuszacz, to osuszacz, choć nawet przy jego użyciu nie wiem, co by
    miało dać zatkanie okien i drzwi.

    J.