    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Date: Thu, 20 Jul 2017 22:07:46 +0200

    Lisciasty pisze:

    > A po co mi sprawność z powierzchni, to jest kompletnie nieistotne
    > w tym przypadku. Mnie interesuje koszt kompletu do grzania wody
    > dla dwóch osób. W przypadku solarów to jest to około 4,5-5 tysięcy
    > (+serwis +trochę prądu), w przypadku pompy ciepła do CWU 5-6 tysięcy
    > (+trochę więcej prądu) oraz zestaw fotowoltaiki + kontroler/falownik
    > + grzałka (jakieś 5-6 tysięcy, brak serwisu, nie je prądu).
    > Jak pisałem dla większej rodziny to się kompletnie rozjeżdża, ale
    > na 2 osoby tak to mniej więcej wygląda.

    Jak by tego nie liczyć, to przy uwzględnieniu wyżej wzmiankowanej
    sprawności, powierzchnia wyjdzie z pięć razy większa. A worek dukatów
    jeszcze więcej razy cięższy. Słabo do mnie przemawia mowa, że ktoś
    grzeje wodę fotowoltaiką, ale on-grid. Czyli że mu się roczna produkcja
    elektronów kosztowo bilansuje z opłatą na grzałkę w boilerze. To trochę
    tak, jakby opowiadał, że ma system grzania wody w oparciu o klatkę
    z królikami albo o poletko buraków. Jedzie z tym do punktu skupu --
    i ma na opłacenie rachunku. Albo grzeje wodę do wanny tłumaczeniami
    ze sanskrytu -- co lato trafia mu się taka chałtura, i akurat starcza.

    > Ależ Wodzu, co Wódz?
    >
    > http://ekopulsar.pl
    >
    > pełno tego ;)

    Nie ma tam w co kliknąć, żeby się przekonać jak to steruje ciepłotą
    wody użytkowej.

    Jarek

    --
    Dookoła krążą sobie różne prądy,