  • Data: 2017-07-24 15:56:45
    Temat: Re: Grzanie wody podłogą
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...com pisze:

    > Ciagnie, nie ciągnie.
    > U siebie widze jak fajnie jest w domu po przyjsciu z podwórka a chodze
    > po domu boso. Jakby mi zimno w nogi było to skarpety założę albo nawet
    > jakies papucie.

    W krajach cieplejszych lubię, gdy bosą stopą stąpać mogę po podłodze
    z marmuru czy innego lokalnego kamienia. Przyjemny chłód wtedy czuję.
    Ale to na czym innym polega -- kamień ma temperaturę zbliżoną do
    powietrza, ochłodzić go nie może. Ale stopę chłodzi, gdyż przewodnictwo
    ma większe i ciepło odbiera.

    > Ale nie jest. Jak mierzyłem kiedys podłoge pirometrem to miala 17
    > stopni przy 32 na dworzu i 24 w powietrzu.

    Osobliwa kombinacja temperatur. Bo skąd to 17? Nagły gorąc wiosenny
    w domu posadowionym wprost na gruncie? Strzeliłem teraz pirometrem
    w podłogę z terakoty -- jest 22,8. Powietrze 23,2. Na zewnątrz 25.

    > Cały myk polega na tym ze ta podloga nie musi być aż taka zimna aby
    > sie skraplalo.

    Mam co do niej nieco większe oczekiwania.

    > Jak bedzie miała 15 to dla niektórych to tylko 3-5stopni mniej niż
    > to co uważają za komfortowa temperature powietrza.

    Nie mam swojej "komfortowej temperatury powietrza". Teraz bym się źle
    czuł w 18 stopniach, ale w zimie może być. Podłogę lubię chłodną, ale
    bez przesady.

    > A mysle ze juz to przy odpowiednim mieszaniu powietrza sporo pomoże
    > na upały...

    Na przykład w hali sklepowej to by mogło się sprawdzić.

    --
    Jarek