  • Data: 2017-07-24 16:28:53
    Temat: Re: Grzanie wody podłogą
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 15:56:47 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > W krajach cieplejszych lubię, gdy bosą stopą stąpać mogę po podłodze
    > z marmuru czy innego lokalnego kamienia. Przyjemny chłód wtedy czuję.
    > Ale to na czym innym polega -- kamień ma temperaturę zbliżoną do
    > powietrza, ochłodzić go nie może. Ale stopę chłodzi, gdyż przewodnictwo
    > ma większe i ciepło odbiera.

    Wlasnie zmierzylem u siebie, 23 podloga 26 powietrze.
    Widac sie akumulacyjnośc podłogi skonczyla...

    > Osobliwa kombinacja temperatur. Bo skąd to 17? Nagły gorąc wiosenny
    > w domu posadowionym wprost na gruncie? Strzeliłem teraz pirometrem
    > w podłogę z terakoty -- jest 22,8. Powietrze 23,2. Na zewnątrz 25.

    Bylo to po dosyć długich chłodach chyba w zeszłym roku. Specjalnie sprawdzilem bo sie
    zastanawialem ile czasu tak wychłodzony budynek zapewni komfort. Zeszło dobre 3
    tygodnie zanim domownicy zaczeli narzekac ze juz nawet w domu jest za cieplo. A
    stety/niestety wietrzyli ciagle mimo ze prosiłem aby ograniczac doplyw cieplego
    powietrza.

    Ale my tu nie o naszych widzimisiach tylko o tym czy to wogole ma sens bo jak ma to
    ma a widzimisie Lisciastego poznamy jak przetestuje :)