    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Halogeny - komuś wybuchł?
    Date: Thu, 10 Mar 2011 06:53:00 -0800 (PST)

    On 10 Mar, 12:16, "jagr" <j...@W...fm> wrote:
    > Nie zastosowa em w swoim mieszkaniu jeszcze ani jednej ar wki halogenowej.
    > Zacofanie? Chc na pr b kupi i wkr ci ze dwie E27.
    > ar wka podobno mo e wybuchn i nie wolno jej stosowa bez os ony.
    > Prawda to? Komu z Was wybuch a? Halogeny s fajne i warto w t stron i ,
    > czy przeciwnie, da sobie spok j? Trwa e s ? Du o ja niej wiec ? Na
    > stronach www sobie poczyta em, ale zale y mi na opinii konkretnego
    > u ytkownika, a nie na jeakich teoretycznych rozwa aniach, nierzadko
    > zwi zanych z reklam .
    > Pozdr wka,
    U mnie nic jeszcze nie wybuchlo.
    Ani w samochodzie ani w garazu ani w domu.
    Ten problem wybuchu to tak naprawde problem z goracym szklem i
    oparzeniem albo mozliwoscia pozaru.
    Dlatego zawsze powinna byc jakas szybka miedzy sama zarowka a
    otoczeniem odbierajacym swiatlo.
    Zreszta taka szybka chroni przed kurzem i tłuszczem wiec przyczynia
    sie tez do niezawodnosci.
    A halogeny do stosowania w oprawkach otwartych zazwyczaj sa w srodku
    szklanej banki. Wiec tez problemu nie ma.