  • 1. Data: 2010-08-21 18:44:31
    Temat: Hydraulika w plastiku
    Od: "Maxi" <a...@o...eu>

    Witam! Muszę przerobić co, wodę i cwu w nowym mieszkaniu w bloku. Wszystko jest w
    rurkach plastikowych i mój wykończeniowiec ma pietra i mówi, żebym poszukał speca
    od tej technologii. Czy te plastiki są łatwe do przeniesienia? Bezpieczne ?

  • 2. Data: 2010-08-21 19:00:09
    Temat: Re: Hydraulika w plastiku
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Maxi" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > poszukał speca
    > od tej technologii. Czy te plastiki są łatwe do przeniesienia? Bezpieczne

    Ale jakie to są plastiki? Klejone, czy zgrzewane?
    Podejrzewam, że zgrzewane, klejonki na szczęście nie zdobyły u nas
    popularności, jeśli tak, to nie ma obaw, to chyba najbezpieczniejsza,
    najpewniejsza i najprostsza do przeróbek technologia, której po zakupie nie
    tak znów drogiej zgrzewarki, kawałka rury i kilku kolanek do ćwiczeń można
    sie w kilkanaście minut nauczyć samemu, wczesniej najwyżej przeczytawszy
    jakiś poradnik znaleziony w necie.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-21 20:06:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maxi wrote:
> [...]
    > Wszystko jest w rurkach plastikowych i mój wykończeniowiec ma pietra
    > i mówi, żebym poszukał speca od tej technologii. Czy te plastiki są

    Chyab jednak warto zatrudnić fachowca. Bo jak widac twój nie jest
    hydraulikiem.

  • 4. Data: 2010-08-22 12:24:01
    Od: "Maxi" <M...@o...pl>

    > Chyab jednak warto zatrudnić fachowca. Bo jak widac twój nie jest
    > hydraulikiem.

    Dzięki Panowie! Zgadza się, on nie jest hydraulikiem, bo robi gładź i
    flizy...
    Po czym rozróżnić zgrzewkę od kleju? Pozdr!

  • 5. Data: 2010-08-22 12:29:56
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Po czym rozróżnić zgrzewkę od kleju? Pozdr!

    Najprościej po kolorze ;)
    Będzie się sprawdzało w 90% przypadków.

    Rury zgrzewane zwykle są szare.

    Klejone - białe lub żółte.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 6. Data: 2010-08-22 13:37:30
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Maxi" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po czym rozróżnić zgrzewkę od kleju? Pozdr!
    Za złączką/kolankiem w zgrzewanym widać kołnierz z materiału powstały
    podczas wciskania rurki w złącze.
    W klejonym nie ma tego, po prostu kończy się kształtka idealnie równiutko i
    zaczyna rurka.

    Jak nowe budownictwo to na 99,9% zgrzewane.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-08-24 00:32:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Maxi" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki Panowie! Zgadza się, on nie jest hydraulikiem, bo robi gładź i
    > flizy...
    > Po czym rozróżnić zgrzewkę od kleju? Pozdr!

    Jeszcze może być technologia kompozytowa, czyli PEX uniwersalny lub
    systemowy.
    --
    Jackare