    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile minimum klinca na podjazd
    Date: Thu, 19 Aug 2010 12:04:43 +0200

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:47f6.00001520.4c6cfe5d@newsgate.onet.pl...

    > Witam,
    > Chciałbym się podłączyć pod wątek i zapytać, czy te 30 cm byłoby
    > wystarczające
    > na glinie??
    > Pytałem znajomych jak robią i wszyscy twierdzą, że minimum na glinie to
    > pół
    > metra klińca. Ale wszyscy zakładają przejazd TIR-ów prawie na co dzień a u
    > mnie
    > najwyżej ciężarówka z węglem. I tak się zastanawiam, bo tego wjazdu to
    > będę mieć
    > z 40 - 50 metrów.

    Nie jestem specjalistą ale na logikę to glina rozjedzie się raczej gdy jest
    mokra a pod kostką raczej sucho będzie, ale zawsze można a nawet trzeba tak
    formować podłoże pod klincem aby było ze spadkiem dla wody albo może puścić
    parę rur drenarskich. Ja bym się najbardziej obawiał tego że glina ma
    właściwości wysadzinowe czyli że zamrożona puchnie więc tu bym się obawiał
    że w zimie podniesie nam miejscami kostkę.
    Nawet niedawno był u mnie znajomy który jest inspektorem w zarządzie dróg i
    zagwizdał ze zdziwieniem gdy usłyszał że ja mam tak gruba podbudowę na
    wjeździe.

    Marek