  • 1. Data: 2010-08-18 09:06:17
    Temat: Ile minimum klinca na podjazd
    Od: franc <f...@g...com>

    Podjazd do garazu, pod spodem ziemia zmieszana z pospolka.
    Jak gruba warstwa klinca do ubicia powinna sie na tym znalezc?

    W okolicy tona klinca kosztuje okolo 60 zlotych i nie wiem ile na m2
    wchodzi tego materialu.
    Tiry i ciezki sprzet nie bedzie po tym jezdzil - tylko osobowe ew.
    multivan czy jakis terenowy.

    Pozdrawiam
    franc

  • 2. Data: 2010-08-18 12:57:31
    Temat: Re: Ile minimum klinca na podjazd
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 18.08.2010 11:06, franc pisze:
> [...]
    > wchodzi tego materialu.
    > Tiry i ciezki sprzet nie bedzie po tym jezdzil - tylko osobowe ew.

    na 70 m2 - poszlo ok 18-20 t.
    najpierw gruby , nastepnie drobny kamyk - ubige zageszczarka.
    wyszlo z tego jakies 15 cm

  • 3. Data: 2010-08-18 14:10:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "franc" <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > wchodzi tego materialu.
    > Tiry i ciezki sprzet nie bedzie po tym jezdzil - tylko osobowe ew.

    Ok. 16-20cm. Aby zaoszczedzic, mozesz mieszac kliniec z piachem. Przy
    budowie dróg mieszaja nawet 1:1.
    60zl za tone z transportem? jesli bez, to cena jest masakryczna...
    Ja za sjenit z okolic Niemczy (dolny slask) placilem 29zl za tone z
    transportem ok. 60km w jedna strone.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-08-18 18:29:33
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > W okolicy tona klinca kosztuje okolo 60 zlotych i nie wiem ile na m2
    > wchodzi tego materialu.

    A ktos wie, gdzie kupic kliniec w okolicy Trójmiasta? Ewentualnie czym to
    zastapic? Gruzem? Ma byc na tym kostka brukowa (granitowa albo betonowa w
    zaleznosci od funduszy).
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-08-18 19:27:19
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A ktos wie, gdzie kupic kliniec w okolicy Trójmiasta? Ewentualnie czym to
    > zastapic? Gruzem? Ma byc na tym kostka brukowa (granitowa albo betonowa w
    > zaleznosci od funduszy).

    Ja tez rozwalalem kazdy znaleziony na dzialce kawalek betonu/cegly i
    wrzucalem w miejsce gdzie ma byc podjazd przysypujac lekko piaskiem. Obawiam
    sie jednak, ze musialbym bardzo dokladnie i drobno poszatkowac taki gruz by
    spelnil role klinca.

    Przy okazji. Na fragmencie miejsca na podjazd mam stara warstwe 3-4 cm
    asfaltu. Czy jest sens to tluc gdy jest w miare twardo osadzony w ziemi i na
    to dac ciensza warstwe klinca czy wywalac asfalt i dawac grubiej kliniec?

    --
    F.

  • 6. Data: 2010-08-19 06:40:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wrzucalem w miejsce gdzie ma byc podjazd przysypujac lekko piaskiem.
    > Obawiam sie jednak, ze musialbym bardzo dokladnie i drobno poszatkowac

    Beton tak, ale cegieł nie powinno się rzucać w podbudowę. Cegła ma to do
    siebie że z czasem się po wpływem wilgoci zlasuje i rozsypie na muł na
    dodatek pustaki poryzowane (maxy i inne wienerbergi) mają malutkie pory
    dziurki jak kto woli ale nie te duze krateczki tylko takie malutkie niemal
    jak w pumexie i jak się to zlasuje to swoją objętość zmniejsza nawet o 2x.
    Później ludzie się dziwią że po latach użytkowania tu siada tam siada i
    kałuże stoją.

    Marek

  • 7. Data: 2010-08-19 07:05:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    U mnie na 140m2 kostki weszło 30t pospóły, 40 ton klinca o frakcji 2-8cm
    oraz 9t podsypki o frakcji 2-8mm.
    W trakcie robót okazało się że lepiej było jednak dać kliniec 2,8cm
    zmieszany z podsypką 2-8mm gdyż sam kliniec cięzko się zagęszcza mimo że
    zagęszczałem hopkiem który niemal rozwala te kamienie. Płytą która w
    zasadzie tylko była w stanie cos takiego wygładzić od razu dałem sonie siana
    miała zastosowanie tylko na końcu do zagęszczenia kostki. Ostatecznie pod
    wjazdami mam około 60-70cm podbudowy na utwardzonym wcześniej rodzimym
    gruncie a tarasy oraz szeroka na 1,3m opaska wokół domu mają podbudowę około
    30cm.
    Gdy przyjechał 4 osiowy steyer z 20tonami ziemi do ogrodu kostka ani nie
    drgnęła. Jeżeli nie przewidujesz takich wjazdów ciężkiego sprzętu, nawet
    jednorazowo jak u mnie z tą ziemią to możesz dawać mniej podbudowy pod
    wjazdy ale ja bym nie ryzykował mniej niż 30cm. Bo to nawet 8tonowe duże
    auto z meblami może zostawić ślad, a jeszcze może jakaś szambiara będzie
    musiała wjechać od czasu do czasu...
    Ja wszystko robiłem sam i ubijałem do chwili kiedy kangur już tylko skakał
    jak po betonie. Ubijałem warstwami po 10-15cm. Miałem przez rok u siebie
    płytę oraz hopka od kolegi brukarza który od czasu do czasu zaglądał i
    doradzał mi co i jak to i bawiłem się sam ręcznie z rozgarnianiem pospóły i
    klinca oraz z układaniem krawężników i kostki. Po tylu tonach przerzuconego
    ręcznie kamienia stałem się na basenie obiektem zainteresowań płci
    przeciwnej :)))

    Marek

  • 8. Data: 2010-08-19 09:50:21
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > wjazdy ale ja bym nie ryzykował mniej niż 30cm. Bo to nawet 8tonowe duże
    > auto z meblami może zostawić ślad, a jeszcze może jakaś szambiara będzie

    Witam,
    Chciałbym się podłączyć pod wątek i zapytać, czy te 30 cm byłoby wystarczające
    na glinie??
    Pytałem znajomych jak robią i wszyscy twierdzą, że minimum na glinie to pół
    metra klińca. Ale wszyscy zakładają przejazd TIR-ów prawie na co dzień a u mnie
    najwyżej ciężarówka z węglem. I tak się zastanawiam, bo tego wjazdu to będę mieć
    z 40 - 50 metrów.

    Kazek

  • 9. Data: 2010-08-19 10:04:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie
    > najwyżej ciężarówka z węglem. I tak się zastanawiam, bo tego wjazdu to

    Nie jestem specjalistą ale na logikę to glina rozjedzie się raczej gdy jest
    mokra a pod kostką raczej sucho będzie, ale zawsze można a nawet trzeba tak
    formować podłoże pod klincem aby było ze spadkiem dla wody albo może puścić
    parę rur drenarskich. Ja bym się najbardziej obawiał tego że glina ma
    właściwości wysadzinowe czyli że zamrożona puchnie więc tu bym się obawiał
    że w zimie podniesie nam miejscami kostkę.
    Nawet niedawno był u mnie znajomy który jest inspektorem w zarządzie dróg i
    zagwizdał ze zdziwieniem gdy usłyszał że ja mam tak gruba podbudowę na
    wjeździe.

    Marek

  • 10. Data: 2010-08-19 10:38:55
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > formować podłoże pod klincem aby było ze spadkiem dla wody albo może puścić
    > parę rur drenarskich.
    O spadek dla wody nie ma problemu. Mam działkę, która ma spad od drogi jakieś
    pół metra na 10 mb.
    A ponieważ droga wyżej niż działka, to woda płynąca drogą spływa częściowo do
    mnie a częściowo do sąsiada. Po podjeździe płynie mi często rzeka szeroka na 1 -
    2 metry. A że zwykle w jesieni leje a potem chwytają mrozy to podjazd jest mokry
    i się podnosi.
    Normalnie, to pod bramą koty sąsiadów przechodzą a jak chwycą mrozy to jej
    otworzyć nie można, tylko trzeba skuwać. W tym roku myślałem, że uda mi się
    całkowicie otworzyć, przez wielokrotne otwieranie/przymykanie o niewielki kąt.
    Nawet nie zauważyłem kiedy brama mi spadła z zawiasów.

    > że w zimie podniesie nam miejscami kostkę.
    I być może dlatego właśnie trzeba tego klińca aż pół metra.
    Głębiej, jeśli przemarznie to już cienka warstwa gliny. A jeśli gliny nie ma, to
    nie przemarznie. A jak nie przemarznie glina, to się nie podniesie.
    Dziękuję,

    Kazek