  • 1. Data: 2010-08-17 21:10:56
    Temat: Juz prawie zdecydowalem - silka
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Po wielu przemysleniach i liczeniu wiem juz prawie na 100% - na sciany
    nosne bedzie silka e18. Czy ktos z doswiadczonych tutaj budowlancow moze
    wskazac jakies argumenty przeciwko? Czy mozna to pozostawic gołe na rok?
    Czy trudno znalesc ekipe? Rowniez interesuje mnie jaki polecacie strop -
    chcialbym cos szybkiego np plyty, ale zastanawiam sie czy osmiokat w
    narozniku nie bedzie problemem
    (http://www.tooba.pl/projekt-domu-Dom-pod-modrzewiem
    -5/a,s_pd,idp,10766.html).
    Dzieki za pomoc,

  • 2. Data: 2010-08-17 23:02:11
    Temat: Re: Juz prawie zdecydowalem - silka
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy trudno znalesc ekipe? Rowniez interesuje mnie jaki polecacie strop -
    > chcialbym cos szybkiego np plyty, ale zastanawiam sie czy osmiokat w

    Ja do silki dałem stropy rectora. Szybko sprawnie. A co do silki to
    koniecznie na zaprawie klejowej, nie tradycyjnej, i trzeba pilnowac
    ocieplenia i dac ciut wiecej niż przy innych materiałach. Poza tym same
    zalety silki.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 3. Data: 2010-08-18 19:11:12
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Marras wrote:
    > Ja budowalem sciany nosne zewnetrzne z silki 18 natomiast zewnetrzne y
    > Ytonga 24.
    > Strop dalem Teriva Stropexu.
    > Buduje sie bardzo przyjemnie. Do ciecia bloczkow Silki uzywalem katowki.

    To ile Cie wyniosl m2 sciany zew? Bo zawsze mi sie wydawalo, ze ytong
    jest drogi. A ten strop ile czasu musi schnac? Zalezy mi aby zaczac
    robic wyzej jak najszybciej.
    Dzieki

  • 4. Data: 2010-08-18 19:12:44
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Po wielu przemysleniach i liczeniu wiem juz prawie na 100% - na sciany
    > nosne bedzie silka e18. Czy ktos z doswiadczonych tutaj budowlancow moze
    > wskazac jakies argumenty przeciwko?

    Ciężko się bruzduje.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-08-19 13:24:12
    Od: "Marcin" <mąćg@gądów.wrąćłąw.pł>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > On 18.08.2010 21:11, Gonzo wrote:

    > Z tego co pamietam to Ytong kosztowal w lutym 7,05 / szt. Cena lepsza niz
    > Solbet i H+H.

    Tyle że bloczek Ytonga ma 20 cm wysokości, a reszta 24 cm...

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2010-08-19 13:41:16
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    --ytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciężko się bruzduje.

    Ale tego bruzdowanie na budowie praktycznie nie ma. Kable w tynku, ew.
    podejscia do wod kan ale to drobnostka

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-08-19 18:23:55
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Krzysiek wrote:

    > Ciężko się bruzduje.

    Ale dzieki temu akumuluje cieplo a z moim ogrzewaniem to dobrze.

  • 8. Data: 2010-08-19 20:39:24
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2010-08-18 21:12, Krzysiek pisze:

    > Ciężko się bruzduje.
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    Witam
    Gdyby ktoś nie wiedział, to Silka ma otwory w środku , którymi można
    puścić instalacje np. elektryke- na bocznej ściance pustaka są takie 2
    kreseczki- wystarczy przypilnować murarzy żeby tak wymurowali żeby te
    kreseczki po całej długości ściany tworzyły jedną linie ciągłą - wtedy
    otwory w poszczególnych pustakach pasują i są na wylot.
    Ja np. dowiedziałem się o tym przypadkiem już po wymurowaniu ścian -
    wszystkie wewnętrzne mam z silki 12cm- i trzeba było kuć bo elektryke
    chciałem mieć w peszlach.

    Pozdrawiam
    jac

  • 9. Data: 2010-08-19 22:54:12
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Gonzo" <g...@n...nn> wrote in message news:i4ett2$kd0$1@news.onet.pl...
    > Po wielu przemysleniach i liczeniu wiem juz prawie na 100% - na sciany
    > nosne bedzie silka e18. Czy ktos z doswiadczonych tutaj budowlancow moze

    Rozmawiamy tutaj o materiałach budowlanych od dawna. Nie rób z silci, bo
    silca jest bardzo ciężka i przewodzi zimno. Znacznie bardziej można narobić
    fuszerek niż z gazobetonu.
    Było o tym wiele razy.

  • 10. Data: 2010-08-20 08:30:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Sie, 22:39, jac <d...@p...fm> wrote:

> [...]
    > Ja np. dowiedziałem się o tym przypadkiem już po wymurowaniu ścian -
    > wszystkie wewnętrzne mam z silki 12cm- i trzeba było kuć bo elektryke

    I jestes pewien, ze przypilnujesz ich tak zeby linie byly idealnie
    proste ? I zeby murowali tak zeby zaprawa nie zatkala tych otworow, w
    kazdej warstwie, na calej dlugosci ? :) Przydatnosc tych dziurek i
    linii to IMHO mit :)

    A co do samych silikatow -> sam chcialem z nich budowac. I drugi dom
    na pewno bedzie z silikatow :) Tylko w 2007 musialbym je sprowadzac z
    ~300km dalej, bo zadna hurtownia w moim i okolicznych wojewodztwach
    silikatow nie sprzedawala :( Tylko nastepny dom bedzie w technologii
    dwuwarstwowej -> silka 18cm + ocieplenie + gazobeton 12cm albo
    najlepiej odrazu cegla klinkierowa recznie formowana, mmmm :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.