    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Indukcyjny piec CO
    Date: Fri, 18 Aug 2023 00:02:54 +0200
    <uasvtv$3b1iq$1@dont-email.me> <uat34c$3beud$5@dont-email.me>
    <ub9vvb$1o64v$1@dont-email.me> <uba92h$1pdd7$1@dont-email.me>
    <ubf8je$2nnpc$3@dont-email.me> <ubg4q8$2sffa$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <ubgg5j$3aa$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <7...@g...com>
    <ubglid$2v244$1@dont-email.me> <ubif8p$2uf6k$1@paganini.bofh.team>
    <ubih31$3a71l$1@dont-email.me> <ubjbk9$31719$1@paganini.bofh.team>
    <ubjers$3eono$1@dont-email.me> <ubldli$37931$1@paganini.bofh.team>
    <ublmjo$3s3ft$1@dont-email.me> <20230817213144.562cc644@mateusz>
    <ublv4q$38r6l$2@paganini.bofh.team>

    dn. 17.08.2023 o 22:15, Uzytkownik napisał:
    > Jak się stosuje zawory antyzamrożeniowe to w instalacji musi być
    > także zawór dopełniania automatycznego.

    Czyli istnieje to pod taką nazwą - nie wiedziałem. Łudziłem się,
    że sam ten patent wymyśliłem.

    Z tym "musi" to chyba jednak niezupełnie tak. W przypadku użycia
    jednego zaworu to prawda. Zawór się otwiera i coś musi wypchać
    powoli zamarzającą wodę.

    W przypadku użycia dwóch zaworów (jeden skierowany ku dołowi, drugi ku
    górze) nie ma już potrzeby ciśnienia, zawartość obiegu wyciurka się
    grawitacyjnie dolnym zaworem jak się oba zawory otworzą.
    Tutaj widać na obrazku: https://youtu.be/mEl-LBjqrAI?t=91

    Tak właśnie mi polecił producent PC, tak zaleca producent zaworu, tak
    zrobiłem - i w praktyce to działa.

    > Do PC najlepiej jest zastosować rury zgrzewane PP

    Możliwe, nie znam się, ale PP to już sprzęt trochę poza-amatorski a
    pexa zaciśnie byle głupek zaciskarką za 200zł.

    Swoją drogą - dlaczego PP lepsze od pexa? Pexy są nagminnie używane do
    CWU, a przy PC temperatura wody CO przecież wcale nie wyższa... do tego
    ciśnienie niższe.

    Mateusz