  • 1. Data: 2023-08-08 08:10:09
    Temat: Indukcyjny piec CO
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Używa ktoś, albo choć ma pojęcie w tym temacie? Oczywiście idzie mi o
    potencjalne korzyści w stosunku do pomp ciepła czy normalnych pieców
    elektrycznych. W reklamie producent deklaruje trzykrotnie niższą cenę
    zakupu od PC Albo oszczędności energii  do 30% w stosunku do PE..

  • 2. Data: 2023-08-08 09:29:26
    Temat: Re: Indukcyjny piec CO
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 8.08.2023 o 08:10, Trybun pisze:
    > Używa ktoś, albo choć ma pojęcie w tym temacie?
    Mamy a ty spałeś na fizyce, nie da się z 1kw energii uzyskać więcej ciepła,
    grzałki mają 99% sprawności.

    Oczywiście idzie mi o
    > potencjalne korzyści w stosunku do pomp ciepła
    Nie ma żadnych, PC nie produkuje ciepła jak piec czy grzałki tylko POMPUJE,
    stąd jej sprawność to 50-70% ale potrafi uzyskać +200 do 300% ciepła z
    kwh względem grzałki, dlatego że tego ciepła NIE produkuje.

    czy normalnych pieców
    > elektrycznych. W reklamie producent deklaruje trzykrotnie niższą cenę
    > zakupu od PC Albo oszczędności energii  do 30% w stosunku do PE..
    Papier wszystko przyjmie, grzanie indukcyjne już same w sobie niesie
    spore straty
    więc taki piec jak będzie miał 80-90% sprawności względem grzałek to
    będzie max,
    Kawitacja jedynie daje parę procent więcej, ale w stosunku do PC to
    tylko trochę lepsza grzałka.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-08-08 10:55:26
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.08.2023 o 09:29, Janusz pisze:
    > Mamy a ty spałeś na fizyce, nie da się z 1kw energii uzyskać więcej
    > ciepła,
    > grzałki mają 99% sprawności.

    No i co w związku z tym, normalka, przecie wynalezienia perpetuum mobile
    jeszcze nikt nie zadeklarował, możemy robić wykresy tylko poniżej punktu
    bazowego..

> [...]
    > stąd jej sprawność to 50-70% ale potrafi uzyskać +200 do 300% ciepła z
    > kwh względem grzałki, dlatego że tego ciepła NIE produkuje.

    Zaraz, chcesz powiedzieć że całe zapotrzebowanie PC na prąd z sieci to
    do zasilania osprzętu?
    No nie, a cena, a skomplikowany montaż pompy względem pieca, a sama
    awaryjność czy jej brak?

> [...]
    > będzie max,
    > Kawitacja jedynie daje parę procent więcej, ale w stosunku do PC to

    Czyli pic na wodę z tym efektem lepszej wydajności w stosunku do
    tradycyjnego kotła elektrycznego?

  • 4. Data: 2023-08-08 11:49:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2023 10:55, Trybun wrote:
    > Zaraz, chcesz powiedzieć że całe zapotrzebowanie PC na prąd z sieci to
    > do zasilania osprzętu?

    Zapotrzebowanie energii elektrycznej PC wynosi ~1/COP.

    Jeśli pompa ma COP rzędu 3, to oznacza, że na każdy 1kW energi
    elektrycznej odda 3kW energi cieplnej (a 2 pozostałe pobierze ze źródła
    zewnętrznego, na przykład powietrza).

    PC działa dzięki obserwacji, że zamiast tak od razu zamieniać prąd na
    ciepło, można mu dać najpierw jakąs rzecz do zrobienia, na przykład
    przemieszczenie energii z zewnątrz. On i tak się zamieni w ciepło, ale
    przynajmniej zrobic coś użytecznego.

    Innymi słowy jakiekolwiek piece elektryczne zamieniające energię
    bezpośrednio lub pośrednio w ciepło, nie mają z PC żadnej szansy w
    długofalowym bilansie.

    Nie jest ważne, czy to piece walczaka, soniczne, indukcyjne, kwantowe,
    kawitacyjne itd itp. To tylko słowa mające wygenerować nastepnych
    frajerów do kupowania grzałek. Bo to grzałki.

    > No nie, a cena, a skomplikowany montaż pompy względem pieca, a sama
    > awaryjność czy jej brak?

    PC typu monoblok ma dwie rury wlot/wylot i kabel do zasilania. Co tutaj
    jest niby skomplikowanego względem grzałki?

    > Czyli pic na wodę z tym efektem lepszej wydajności w stosunku do
    > tradycyjnego kotła elektrycznego?

    Zasada zachowania energi obowiązuje. Jakakolwiek technologia pobierajaca
    dodatkową energię poza elektryką będzie lepsza od pobierajacej energię
    tylko z elektryki. Bez znaczenia jak zostanie nazwana jedna i druga.

  • 5. Data: 2023-08-08 12:53:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 8.08.2023 o 10:55, Trybun pisze:

    > No i co w związku z tym, normalka, przecie wynalezienia perpetuum mobile
    > jeszcze nikt nie zadeklarował, możemy robić wykresy tylko poniżej punktu
    > bazowego..
    Jak nie, te wszystkie marketoidy już dawno 'wynalazły', kroją frajerów
    aż szum idzie.
    Właśnie padłeś lekko być ich ofiarą ale miałeś na tyle przytomności
    umysłu aby zapytać :)

    > Zaraz, chcesz powiedzieć że całe zapotrzebowanie PC na prąd z sieci to
    > do zasilania osprzętu?
    Tak dokładnie, a szczególnie sprężarki.

    > No nie, a cena, a skomplikowany montaż pompy względem pieca,
    Herby ci już napisał, PC to najczęściej klocek lub monoblok, klocek
    stawiasz w domu, podłączasz jak zwykły piec pod Co i robisz rurarz na
    zewnątrz ryjąc ogródek to dla PC Woda-woda albo monoblok stawiasz za
    domem i podłączasz pod Co w domu, ogródka nie ryjesz bo to PC
    powietrze-woda. I tyle skomplikowanego montażu :)

    > a sama
    > awaryjność czy jej brak?
    Podobna do innych sprzętów np pieca czy kotła gazowego.
    Sprężarki są raczej długowieczne, wystarczy popatrzyć na klimatyzatory
    jak się często psują, a tam pracują podobne. No i da się ją wymienić bez
    większego trudu, oczywiście nie zrobi tego byle kto bo trzeba mieć do
    tego sprzęt, ale chłodniarze taki mają.

    Oczywiście, nawet będzie gorsza.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-08-13 09:15:53
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.08.2023 o 11:49, heby pisze:

> [...]
    > pobierajaca dodatkową energię poza elektryką będzie lepsza od
    > pobierajacej energię tylko z elektryki. Bez znaczenia jak zostanie

    Albo czegoś nie pojmuję albo mamy w pompach ciepła rewolucję na miarę
    rozszczepienia atomu, a tu cichutko i bez rozgłosu świt uzyskał
    perpetuam mobile, bo zdaje się na tym to polega - gdy urządzenie
    wytwarza więcej energii niż pobrało?
    Druga sprawa to fakt że nie chodzi tu o to żeby licytować się na
    wydajność na linii kocioł indukcyjny-pompa ciepła-tradycyjny kocioł
    elektryczny, bo wiadomo że pompa w tym zakresie jest bezkonkurencyjna.
    Nie znam rodzajów pomp, ale u bratanicy taki montaż pompy ciepła zajął
    im około 2 tygodni, kopali i wbijali coś w ziemię a nie tylko powiesili
    pompę na ścianie i połączyli rurami.

    I to oczywiste, ale jak to się ma do opłacalności gdy weźmiemy pod uwagę
    wszystkie aspekty, z ceną na czele? Zrozumiałe że polecasz Merca S
    classe, a problem w tym że nie każdego na to stać i sama zasadność
    zakupu gdy mamy dla niego alternatywę jest dyskusyjna..

  • 7. Data: 2023-08-13 09:19:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.08.2023 o 12:53, Janusz pisze:

    > Jak nie, te wszystkie marketoidy już dawno 'wynalazły', kroją frajerów
    > aż szum idzie.
    > Właśnie padłeś lekko być ich ofiarą ale miałeś na tyle przytomności
    > umysłu aby zapytać :)

    Ja?? To niby ja kupuję pompy ciepła za cenę międzygalaktycznej rakiety
    tylko na słowo że to istne cudo i w każdym calu warte tej ceny?

    > Tak dokładnie, a szczególnie sprężarki.

    I jesteś takim kosztem nakładu (koszt zużytego prądy do zasilania
    sprężarki) w stanie ogrzać dom o powierzchni 100m2?

> [...]
    > domem i podłączasz pod Co w domu, ogródka nie ryjesz bo to PC
    > powietrze-woda. I tyle skomplikowanego montażu :)

    O tu się chyba sprawa wyjaśniła tego kopania w ziemi przy montażu pompy,
    bratanica najwyraźniej ma taką której montaż wymaga większych nakładów
    pracy.

> [...]
    > bez większego trudu, oczywiście nie zrobi tego byle kto bo trzeba mieć
    > do tego sprzęt, ale chłodniarze taki mają.

    Ale warunki gwarancji wręcz chore jak na sprzęt za taaaką kasę. Także
    koszty przeglądów jak na tak proste i bezawaryjne urządzenie, mi
    zaśpiewał 600zł za roczny przegląd. Nie, nie konfrontuje tego z tym co
    napisałeś, bi być może tu Ty masz rację, pytanie tylko jak szybko i
    tanio naprawić sprzęt którego sam przegląd wyceniają na taką sumę?

    > Oczywiście, nawet będzie gorsza.

    A jak to skonfrontować z jednopalnikowymi kuchenkami, elektrycznym i
    indukcyjnym? Mam takowe i mimo takiej samej mocy nie ma właściwie czego
    porównywać - indukcja bije elektrykę na kilka długości.. zwłaszcza że te
    współczesne z buforem w postaci płytki grzewczej to czysty kryminał dla
    konstruktora..

  • 8. Data: 2023-08-13 09:31:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 09:15 Trybun <M...@j...cb> pisze:

> [...]
    > rozszczepienia atomu, a tu cichutko i bez rozgłosu świt uzyskał
    > perpetuam mobile, bo zdaje się na tym to polega - gdy urządzenie

    Energię, którą pompuje pompa wytworzyło Słońce.
    Pompa umie ją (energię) przekazać do wymiennika.
    W fizyce wszystko się zgadza.

    TG

  • 9. Data: 2023-08-13 10:44:59
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Energię, którą pompuje pompa wytworzyło Słońce.
    > Pompa umie ją (energię) przekazać do wymiennika.
    > W fizyce wszystko się zgadza.
    >
    > TG

    Energię zawartą np w węglu też wytworzyło słońce, każdy rodzaj energii
    na ziemi to dzieło natury a nie człowieka. Rolą człowieka jest aby
    stworzyć dla niej rodzaj akceleratora który uczyni ją wydajniejszą.
    Pompa ciepła to już taki akcelerator na miarę perpetuam mobile?

  • 10. Data: 2023-08-13 11:11:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 10:44 Trybun <M...@j...cb> pisze:

> [...]
    > stworzyć dla niej rodzaj akceleratora który uczyni ją wydajniejszą.
    > Pompa ciepła to już taki akcelerator na miarę perpetuam mobile?

    Jaja sobie robisz czy naprawdę nie wiesz jak działa klima/PC?

    TG