  • 1. Data: 2023-08-07 13:08:03
    Temat: Fotowoltaika słabo pyka ll
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Załozyłem nowy temat bo poprzedni zajał się na powaznie zelkiem jednej pani i
    zwyczajnie nie wypada w nim o prawdzie pisać.
    Dzisiaj w teoretycznie najlepszym okresie do pozyskiwania pradu ze słońca
    fotowoltaika idzie na 1/3 mocy zainstalowanej. Za to wiatraki kreca się jak głupie i
    daja 2/3 mocy zainstalowanej. Przeczytałem ze. Polsce w zwiazku ze zmianami
    wymuszonymi przez chujnia moment wprowadzenia rozliczeń po cenie 15 minutowej, czyli
    biezacej, robi się coraz bliższy. Beda dwiedodtakowe grupy producentów pracy. Obok
    prosumenta który skazany jest na wymarcie, sprzedawcy pradu z małej instalacji
    producenta zbiorowego czyli chwilowo na przykład wspolnote ktora załozyła FV zęby
    mieć prad dla czesciw wspolnych pojawić ma się producent zbiorowy i indywidualny
    mający udział w dużej instalacji FV. Nowy zbiorowy to ta sama wspolnote ale z
    mozliwoscia uzyskiwania korzysci dla jej członkow z instalacji na dachu. Zasięg
    będzie mały bo powierzchnia dachu ograniczona, chyba ze na scianach zaczna montować
    panele. Interesująca jest forma udziałowca w dużej instalacji. Nie ma w takim
    systemie razu duzych kostkę na wejsciu i strat na wyjsciu. Duża elektrownia słoneczna
    nie będzie kupowała paneli w jednej z okolicznych firm tylko kupi w Chinach po cenach
    jakie się dzisiejszym uzytkownikom indywidualnym nie snilo. Od razu będzie musiała
    mieć magazyn energii. Teraz na rynku bilansującym czyli najbardziej wrazliwym na
    braki i nadwyzki pradu w ciągu doby cena maksymalna potrafi być kilkadziesiąt razy
    wyzsza od minimalnej. Dla udziałowca potencjalne zyski nie musza być mniejsze niz
    przy instalacji indywidualnej. Jeśli za mitomania co twierdza ze po czterech latach
    własna instalacja im się zwrociła to taka zbiorowa tez się w tym samym czasie zwrocie
    chociazby ze względu na to ze będzie miała magazyn energii. Uważam ze kierunek w
    stronę udziałowca indywidualnego jest dobry i dobrze spełni zadanie.

  • 2. Data: 2023-08-07 13:37:31
    Temat: Re: Fotowoltaika słabo pyka ll
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Mi się w zeszłym roku zwrócił pierwszy etap instalacji, grzanie chałupy
    i prund bytowy już mam darmo. Za jakieś 3-4 lata zwróci się kolejny etap
    i kobita będzie jeździć furą za darmo. A za kolejne 4 lata trzeci etap i
    ja będę jeździł za darmo :P

    4x darmo panie, kto tyle doł :]

    L.

  • 3. Data: 2023-08-07 13:47:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 7.08.2023 o 13:37, Lisciasty pisze:
> [...]
    > i prund bytowy już mam darmo. Za jakieś 3-4 lata zwróci się kolejny etap
    > i kobita będzie jeździć furą za darmo. A za kolejne 4 lata trzeci etap i

    To jest niewyobrażalne jaki on ma potwory ból dupy :)
    Mi też PV powoli pyka na złość temu debilowi :)

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2023-08-07 17:31:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 sierpnia 2023 o 13:47:06 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > To jest niewyobrażalne jaki on ma potwory ból dupy :)
    > Mi też PV powoli pyka na złość temu debilowi :)
    >
    > --
    > Janusz
    Zeby ci tylko zyłka pierdząca nie pękła. Robisz bład nie chcac wyciągnąć wnioskow,
    zamiast tego chcesz zabić listonosza bo zła wiadomość przyniosł.

  • 5. Data: 2023-08-08 19:28:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-08-07 o 13:37, Lisciasty pisze:
> [...]
    > i prund bytowy już mam darmo. Za jakieś 3-4 lata zwróci się kolejny etap
    > i kobita będzie jeździć furą za darmo. A za kolejne 4 lata trzeci etap i

    A trzeba było zamiast tego nakupić papierów EC Będzin, to byś prąd miał
    do końca życia za darmo i ze dwie chałupy w ciepłych krajach

    MSPANC :P

    --
    Pete