  • 1. Data: 2023-08-05 23:45:00
    Temat: Ktos kłamie czy co?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W ostatnim czasie było kilka artykułów w stylu tego
    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/rachunki-ostro-w-gore-mimo-fotowoltaiki-i-po
    mpy-ciepla-rzad-wystawil-nas-do-wiatru/jr4bnrw
    Jakos nie mogę uwierzyć ze państwo cos da i potem nie będzie chciało dwa czy trzy
    razy tyle odebrać.

  • 2. Data: 2023-08-05 23:53:07
    Temat: Re: Ktos kłamie czy co?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jakos nie mogę uwierzyć ze państwo cos da i potem nie będzie chciało dwa czy trzy
    razy tyle odebrać.

    Policz emeryturę, zdrowotny i inflację. Ja wiem, że panią od matematyki
    nienawidziłeś ale czas wyjąć kalkulator :) Głosuj na PiS, pamiętaj, oni
    dają z własnej kieszeni i niczego nie zabierają :D
    https://img32.dmty.pl//uploads/202306/1686756261_t6k
    tcv_600.jpg
    https://img24.dmty.pl//uploads/202308/1691001519_rjb
    zea_600.jpg

    https://demotywatory.pl/5204721/--Co-Pan-sadzi-o-13-
    i-14-emeryturze-Niech-sobie-ku*wa-w-buty

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-08-06 00:05:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 sierpnia 2023 o 23:54:25 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    zea_600.jpg

    > https://demotywatory.pl/5204721/--Co-Pan-sadzi-o-13-
    i-14-emeryturze-Niech-sobie-ku*wa-w-buty

    Nic nie pisałem o emeryturach i składce zdrowotnej. Chcesz na ten temat pogadać to
    idź w kierunku wskazanym na wyspie Węży na odpowiednia grupę. Ta nie jest o
    emeryturach. Kilka razy spotkałem się w necie z informacjami ze sa tacy co im się nie
    opłaca. To pytam kto kłamie, ci co mowia ze im się opłaca czy ci twierdzcy ze interes
    jest mocno przereklamowany. Ciebie nie pytam bo jesteś idiotą.

  • 4. Data: 2023-08-06 00:09:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    tcv_600.jpg
    zea_600.jpg

    i-14-emeryturze-Niech-sobie-ku*wa-w-buty

    > Nic nie pisałem o emeryturach i składce zdrowotnej.

    Ja piszę, wyznawco PiS na emeryturze :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-08-06 10:37:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 23:45 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    mpy-ciepla-rzad-wystawil-nas-do-wiatru/jr4bnrw
    > Jakos nie mogę uwierzyć ze państwo cos da i potem nie będzie chciało dwa

    A co Cię niepokoi? - przecież to się liczy a nie wierzy w zapewnienia
    handlowców.
    Jak ktoś nie potrafi liczyć lub nie ma mu kto doradzić to zostanie w
    majestacie prawa oszukany.
    Przez państwo, handlowców, marketingowców, monterów.

    TG

  • 6. Data: 2023-08-06 14:27:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 sierpnia 2023 o 10:37:11 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > majestacie prawa oszukany.
    > Przez państwo, handlowców, marketingowców, monterów.

    Akurat w artykule nie ma nic o zapewnieniach handlowców. Jest za to wyliczenie
    zuzycia z ZE. Z ciekawości zapytałem bo kilka razy w necie czytałem i widziałem na YT
    ze komis się nie opłacało. Patrzę za okno i dzisiaj pogoda całkowicie niesprzyjająca
    pozyskiwaniu pradu ze słońca. Nadrobić straconego dnia w branży solarnej się nie da.
    W artykule opisane zjawisko. Płaca 40 groszy za kilowatogodzine. A jak się limit
    taniego pradu skończy to policza 1,50 za kilowatogodzine. Z prosumentami tak samo.
    Jak za mało odłoza to będą kupowali drogi. Poza tym jak w nadchodzącym roku chca
    wprowadzić ceny biezace a nie srednie z miesiaca. Potem zgodnie z zapisami
    konstytucji poprawia prosumentom z 0,8 na przykład na 0,45.

  • 7. Data: 2023-08-06 14:53:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 14:27 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > nadchodzącym roku chca wprowadzić ceny biezace a nie srednie z miesiaca.
    > Potem zgodnie z zapisami konstytucji poprawia prosumentom z 0,8 na

    No ale potwierdzasz to co napisałem. Czy się komuś będzie opłacać czy nie
    to trzeba policzyć.
    Bez tego będzie płacz i zgrzytanie.
    Do obliczeń bezpiecznie przyjąć, że w roku z 1kWp będzie 900kWh produkcji.
    Dzisiaj mimo słabej pogody mam do teraz 52kWh wyprodukowane, z tego 33
    poszły do sieci.

    TG

  • 8. Data: 2023-08-06 15:13:38
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Do obliczeń bezpiecznie przyjąć, że w roku z 1kWp będzie 900kWh produkcji.
    > Dzisiaj mimo słabej pogody mam do teraz 52kWh wyprodukowane, z tego 33

    No ale ty liczysz z perspektywy starego prosumenta.
    Instalacja założona dzisiaj - to sprzedaż do sieci za 0,1zł a kupno
    wieczorem za 0,7 za kWh.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2023-08-06 15:23:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 15:13 Pete <n...@n...com> pisze:

    > No ale ty liczysz z perspektywy starego prosumenta.
    > Instalacja założona dzisiaj - to sprzedaż do sieci za 0,1zł a kupno
    > wieczorem za 0,7 za kWh.

    Przy liczeniu przed inwestycją nie ma znaczenia jaki prosument. Liczenie
    jest takie same, dane są inne.
    Przy nowym i firmie też się może opłacać.
    Wszelkie dane do policzenia opłacalności są dostępne. Zanim się wyda 1zł
    na PV & PC to trzeba odpalić xls'a i zobaczyć czy ma to sens.

    TG

  • 10. Data: 2023-08-06 15:38:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Przy liczeniu przed inwestycją nie ma znaczenia jaki prosument. Liczenie
    > jest takie same, dane są inne.

    Ale w Twoim przypadku te 33 kWh oddane do sieci, to ~26kWh do odebrania
    wieczorem. A dla Kowalskiego dzisiaj, to 3 kWh.
    Więc z dzisiejszego punktu widzenia, dzisiaj pozytywny komunikat, to
    wyprodukowałem 52kWh a do sieci oddałem tylko 3 kWh.

    > Przy nowym i firmie też się może opłacać.
    > Wszelkie dane do policzenia opłacalności są dostępne. Zanim się wyda 1zł
    > na PV & PC to trzeba odpalić xls'a i zobaczyć czy ma to sens.

    Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, dla zwykłego
    statystycznego Kowalskiego nie ma to sensu

    --
    Pete