  • 1. Data: 2023-08-03 15:28:50
    Temat: Wąż 1" do pompy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Pompa do brudnej wody nie jest wstanie przepchnąć wody przez zagięcie
    węża (1 cal).

    Po ręcznym rozprostowaniu wszystko działa, ale chodzi o to żeby działo
    się to automatycznie.

    Celem jest wspomaganie studni chłonnej w odbiorze wody, pompa ma się
    uruchamiać przy wypełnieniu studni.
    Problemem jest zagięcie węża przy przejściu z pionu w poziom, gdy akurat
    przez wąż nie leci woda.

    Czy są jakiś osłonki na wąż, które zapobiegną jego załamywaniu?
    Czy po prostu muszę kupić bardziej sztywny wąż z większą ilością warstw?

  • 2. Data: 2023-08-03 15:31:41
    Temat: Re: Wąż 1" do pompy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 15:28 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Czy są jakiś osłonki na wąż, które zapobiegną jego załamywaniu?
    > Czy po prostu muszę kupić bardziej sztywny wąż z większą ilością warstw?

    A nie możesz na tym zagięciu wstawić kolana?
    Albo stały odcinek pionowy do zagięcia, z kolanem na stałe do którego
    podłączysz wąż.

    TG

  • 3. Data: 2023-08-03 15:36:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/08/2023 15:28, Cavallino wrote:
    > Problemem jest zagięcie węża przy przejściu z pionu w poziom, gdy akurat
    > przez wąż nie leci woda.

    Rozwiązałem to wstawiając klejone kolanko i dwie złączki na wąż.

    Są też takie:

    https://allegro.pl/oferta/kolanko-z-wtykiem-na-waz-l
    acznik-25x25-nawadnianie-10992061752

    > Czy są jakiś osłonki na wąż, które zapobiegną jego załamywaniu?

    Są sprężyny, ale na 1" to od ręki nie widzę.

    Zobacz jeszcze, może coś spasuje:

    https://allegro.pl/listing?string=%C5%82uk%20do%20w%
    C4%99%C5%BCa

  • 4. Data: 2023-08-03 16:39:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 3 sierpnia 2023 o 15:28:53 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Czy są jakiś osłonki na wąż, które zapobiegną jego załamywaniu?
    > Czy po prostu muszę kupić bardziej sztywny wąż z większą ilością warstw?

    W okolicy załamania daj ze 3 - 4 patyki, wygięte ~90 stopni i owiń taśmą klejącą / do
    pakowania ;)

  • 5. Data: 2023-08-03 17:54:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A nie możesz na tym zagięciu wstawić kolana?
    > Albo stały odcinek pionowy do zagięcia, z kolanem na stałe do którego
    > podłączysz wąż.

    Ja kupiłem wąż "zbrojony" 2'' 1metr i przepchnąłem wąż 1''

    Takie coś:

    https://allegro.pl/oferta/waz-ssawny-ssacy-tloczny-z
    brojony-2-cale-1-m-9783437332
    Działa.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-08-04 02:14:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-03, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy są jakiś osłonki na wąż, które zapobiegną jego załamywaniu?
    > Czy po prostu muszę kupić bardziej sztywny wąż z większą ilością warstw?

    Możesz wykorzystać np. coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/kolanko-uchwyt-mocowanie-w
    eza-pralki-9003346527

    Ale możesz też wziąć z 5 nieco szerszych trytek i nałozyć na wąż jedna
    obok drugiej (5-10mm odstępu w zalezności od twardości węża) w miejscu
    gdzie ma tendecje do załamywania. Sam tak walczyłem z podobnymi
    problemami.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-08-04 10:04:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2023 o 15:36, heby pisze:

    > Rozwiązałem to wstawiając klejone kolanko i dwie złączki na wąż.
    >
    > Są też takie:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/kolanko-z-wtykiem-na-waz-l
    acznik-25x25-nawadnianie-10992061752

    Bardzo fajny pomysł, zwłaszcza cenowo.
    To się nada do węża płaskiego?

    On ma większe tendencje do załamywania się, więc niedopasowane ochronki
    od pralek, raczej nie wystarczą, one są na sztywne węże.

  • 8. Data: 2023-08-04 10:06:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A nie możesz na tym zagięciu wstawić kolana?
    > Albo stały odcinek pionowy do zagięcia, z kolanem na stałe do którego
    > podłączysz wąż.

    Tak, to byłaby chyba najlepsza opcja.
    Muszę tylko kolanko do węża płaskiego 1" poszukać i po sprawie.

    Jesteście nieocenieni w rozwiązywaniu tego typu duperelnych, ale
    ciężkich w praktyce problemów.
    Thx.

  • 9. Data: 2023-08-04 10:07:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/08/2023 10:04, Cavallino wrote:
    acznik-25x25-nawadnianie-10992061752
    > To się nada do węża płaskiego?

    Jak płaski da się zaokrąglić, to czemu nie ;)

  • 10. Data: 2023-08-04 10:09:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > obok drugiej (5-10mm odstępu w zalezności od twardości węża) w miejscu
    > gdzie ma tendecje do załamywania. Sam tak walczyłem z podobnymi

    Nie sprawdzi się, to jest wąż płaski, on się załamuje pod własnym
    ciężarem nawet.
    Trzeba by go ścisnąć żeby nie był w stanie się złożyć w tym akurat miejscu.

    Ale to już lepiej to nyplokolanko za kilka zł zastosować.
    Mniej roboty i koszta lepsze.