  • 31. Data: 2023-08-06 11:48:39
    Temat: Re: Wąż 1" do pompy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-08-2023 o 11:10, heby pisze:

    > Albowiem?
    >
    > Przejście przez metal, dla większych rozmiarów, jest nieuniknione. Co w
    > nim złego?

    Rdzewieć będzie leżąc na deszczu i podwaja koszty.

    > Jak już mówiłem, kupić powinieneś rurę sztywną, klejoną, białą.

    Też nawet patrzyłem i również nie miałbym jej jak do pompy przykręcić.

  • 32. Data: 2023-08-06 11:49:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > i kolano na powierzchni:
    > https://allegro.pl/oferta/kolano-pe-32-5-4-gz-irrite
    c-11874116821

    Cavallino na tej grupie mam w pląku ale miałem kiedyś podobny problem z
    wężem i studnią 6m, którą sobie zrobiłem. Do tego właśnie jest
    plastikowy wąż "zbrojony" bo się nie zaciska przy ssaniu (mam pompę
    ssącą/spalinową) ale przy pompie zanurzeniowej też się sprawdza, jest
    giętki, zwijalny, cokolwiek. Linka gdzieś podałem. Mam go założonego od
    ujęcia do pompy i przez 6 lat nic mu się nie stało. Na powierzchni mam
    już zwykły wąż 1''
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2023-08-06 11:54:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > To zostaje tylko net.
    > Kup rurę 32 na metry:
    > https://allegro.pl/oferta/rura-montazowa-nawadniania
    -32-ldpe-waz-na-metry-10699956774

    Mam już właśnie kawałek takiej rury, synowi została od montażu nawadniania.
    No i właśnie ona się zwija.

    > Jak ją rozprostujesz na kilka dni i zostawisz na słońcu to nie będzie
    > się zwijała.
    > Jak masz jakąś opalarkę/nagrzewnicę to możesz delikatnie podgrzać i też
    > zapamięta kształt.

    Tak, na to już wpadłem, problem z tym słońcem i warunkami do użycia
    opalarki w deszczu...

    > Do tego złączki do pompy
    > https://allegro.pl/oferta/zlaczka-pe-z-gwintem-zewne
    trznym-32-5-4-14072446521

    > lub z GW
    > https://allegro.pl/oferta/zlaczka-pe-z-gwintem-wewne
    trznym-32-5-4-14072548618

    Nie pasują do pompy niestety.
    Choć wkręciłem na siłę na kolanku przy pompie, ale słabo trzyma.

    > i kolano na powierzchni:

    Przy sztywnej rurze kolano już nawet nie jest potrzebne, bo ta rura się
    nie zagnie przy przejściu z pionu na poziom.

    Ale nadal chciałbym do tego (już na powierzchni) podłączyć posiadany wąż
    płaski 1" - a stosownych króćców nie znalazłem.

  • 34. Data: 2023-08-06 12:14:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2023 11:48, Cavallino wrote:
    > Rdzewieć będzie leżąc na deszczu i podwaja koszty.

    Mosiądz nie rdzewieje.

    > Też nawet patrzyłem i również nie miałbym jej jak do pompy przykręcić.

    A jaki gwint ma pompa? A nie jest on przypadkiem z tworzywa? Pompy
    zanurzeniowe zwyczajowo mają w komplecie redukcje na kilka średnic.

  • 35. Data: 2023-08-06 12:37:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-08-2023 o 12:14, heby pisze:

    > Mosiądz nie rdzewieje.

    Źle napisałem - zaproponowano mi nie nypel, tylko złączkę, taką z
    zewnętrznymi gwintami.
    Oczywiście nie było mosiężna, taką bym kupił nawet.

    > A jaki gwint ma pompa?

    Pisałem - 1 i 1/4".

    > A nie jest on przypadkiem z tworzywa? Pompy
    > zanurzeniowe zwyczajowo mają w komplecie redukcje na kilka średnic.

    Ta ma redukcję, ale na króciec do węża 1".

    P.S.
    Mam jeszcze (od starej pompy) taką redukcję z gwintem, na dziś jest
    przykręcone do niej wyjście do węża na szybkozłączkę (niestety małą,
    czyli niewydajną).

    Czyli taka nakrętka na kran.
    Jaki to ma gwint?

  • 36. Data: 2023-08-06 12:52:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2023 12:37, Cavallino wrote:
    > Pisałem - 1 i 1/4".

    https://allegro.pl/oferta/polsrubunek-1x5-4-uszczelk
    a-do-wodomierz-13947023294

    Wkręcasz to w pompę, dostajesz gwint 1", do tego mocujesz rurę
    plastikową za pomocą jakiegoś przejścia, np:

    https://www.castorama.pl/zlaczka-pvc-usmetrix-1-kw-g
    w-z-polsrubunkiem/5907732086140_CAPL.prd

    Całośc, poza klejem i kluczem, nie wymaga nic.

    Nie wykluczam, że są półśrubunki PVC na 5/4" ale od ręki nie widzę, więc
    taki wygibas z dwoma załatwił by sprawę.

    Jeśli nie boisz się połaczeń skręcanych, to jeszcze:

    https://allegro.pl/oferta/redukcja-mosiezna-mufowo-n
    yplowa-gw-5-4x1-gz-13528635154

  • 37. Data: 2023-08-06 17:00:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-08-2023 o 12:52, heby pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/polsrubunek-1x5-4-uszczelk
    a-do-wodomierz-13947023294

    Tylko cena - 20 zł za samą przejściówkę.

    A na razie temat załatwiony króćcem do węża płaskiego za 9 zł (plus
    posiadany drugi i kolanko) - wygląda że działa, włącza się automatycznie
    i wyłącza po opróżnieniu studni, bez pomagania.