  • 1. Data: 2023-08-06 00:05:08
    Temat: Kranik 1/2->3/8 do baterii - ale z metalową wajchą
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam w domu kilka zaworów 1/2->3/8 do baterii.

    *Wszystkie* są po ~0.5 roku do wymiany, ponieważ nie da się ich albo
    zamknąć, albo otworzyć. Konkretnie wichajster do zamykania (z tworzywa)
    kruszy się i zostaje mi w rękach, bo kulka się zakamienia i kaplica.

    Pomyślałem sobie, dośc tego, kupię z wajchą metalową.

    No i nie ma.

    Wszystkie z gównianego plastiku.

    Może się ktoś podpowiedzieć gdzie kupić takie z metlową rączką?

    A może da się wumienić ten plastikowy kawałek na metalowy od innego
    zaworu? Ktoś robił taką kombinację?

    Jest jeszcze opcja, że wymienie na grzybkowe, ale wcale nie wydaje mi
    się aby to pomogło: wszystkie jakie oglądałem mają pokrętło z tworzywa.

    Ostatecznie kupię 1/2->1/2 z metalową rączką, bo są, i dołożę redukcję.
    Ale zanim to zrobie, może jednak ktoś produkuje coś gotowego.

  • 2. Data: 2023-08-06 00:09:19
    Temat: Re: Kranik 1/2->3/8 do baterii - ale z metalową wajchą
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 sierpnia 2023 o 00:05:22 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Ostatecznie kupię 1/2->1/2 z metalową rączką, bo są, i dołożę redukcję.
    > Ale zanim to zrobie, może jednak ktoś produkuje coś gotowego.
    Zrob cos z woda a nie z kranami.

  • 3. Data: 2023-08-06 00:34:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby ma w domu kilka zaworów 1/2->3/8 do baterii.

> [...]
    > kruszy się i zostaje mi w rękach, bo kulka się zakamienia i kaplica.
    >
    > Pomyślałem sobie, dośc tego, kupię z wajchą metalową.

    Aż żem poszedł do umywalki i zajrzał. Wajcha metalowa. Lokalizacja:
    Warszawa. Ale niech nikt mi nie pisze, że to na znaczenie. Dzisiaj
    kupuje się przez internet.

    > Wszystkie z gównianego plastiku.
    >
    > Może się ktoś podpowiedzieć gdzie kupić takie z metlową rączką?

    Ja bym chciał (z ciekawości) wiedzieć, gdzie kupuje się te z plastikową.
    Nie przypominam sobie, żeby mi ktoś proponował plastiki. Chyba trzeba o
    to się bardzo starać. W ogóle nie przypominam sobie, kiedy to kupowałem.
    Musiało to być sto lat temu.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2023-08-06 00:35:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2023 00:09, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zrob cos z woda a nie z kranami.

    Sąsiedzi mają instalacje uzdatniania.

    Efektem czego u nich zawory zakamieniają się po 2/3 roku a woda smakuje
    w sposób mało przyjemny. O kosztach obsługi nie wspomnę.

    Po oszacowaniu sensu, nie widzę potrzeby w stosie kosztów.

  • 5. Data: 2023-08-06 00:41:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2023 00:34, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Dzisiaj
    > kupuje się przez internet.

    https://allegro.pl/listing?string=zaw%C3%B3r%201%2F2
    %203%2F8

    Po przejrzeniu kilkudziesięciu: wszystkie z plastikową "trapezową"
    rączką, lub pokrętłem. Miałem w domu kilka rodzajów, czyli większość
    typów z listy allegro. Wszystkie padły, plastiki do kręcenia popękały
    przy minimalnym oporze kulki.

    > Ja bym chciał (z ciekawości) wiedzieć, gdzie kupuje się te z plastikową.

    W OBI, Castoramie i Leroy. Metalowe wichajstry zaczynają się od rozmiaru
    1/2->1/2.

  • 6. Data: 2023-08-06 00:58:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

> [...]
    > przy minimalnym oporze kulki.

    > W OBI, Castoramie i Leroy. Metalowe wichajstry zaczynają się od rozmiaru

    Zacząłem analizować (w pamięci) swoje zakupy. Raczej nie Internet, tylko
    lokalna Cegiełka, primo voto Mrówka. No i, po pierwsze, wcisnęli mi towar
    dobry, bo metalowy. Po drugie, mam bardzo dobrą lokalną wodę, większość
    hydraulicznych problemów mnie nie dotyczy. Faktycznie, chyba najlepiej
    jest poszukać czegoś porządniego. Ja moge tylko zaświadczyć, że da się.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2023-08-06 10:18:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 00:05, heby pisze:
    > *Wszystkie* są po ~0.5 roku do wymiany, ponieważ nie da się ich albo
    > zamknąć, albo otworzyć
    Ustawić budzik na co tydzień i przekręcić.
    Nawet jak będzie metalowa raczka, to podczas obrotu, silikonowa
    uszczelka się uszkodzi od kamienia, który narósł.

    Robert

  • 8. Data: 2023-08-06 13:20:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 6 sierpnia 2023 o 00:05:22 UTC+2 heby napisał(a):

    > Pomyślałem sobie, dośc tego, kupię z wajchą metalową.
    > No i nie ma.

    https://emetalowiec.pl/produkt/zawor-1-2-x-3-8-cala-
    katowy-z-filtrem/

    > Jest jeszcze opcja, że wymienie na grzybkowe, ale wcale nie wydaje mi
    > się aby to pomogło: wszystkie jakie oglądałem mają pokrętło z tworzywa.

    Stawiam, że jeśli się zakamieni, to i tak metalowe nie pomoże... ale grzybkowy
    powinien raczej dłużej wytrzymać

  • 9. Data: 2023-08-07 08:07:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.08.2023 00:35, heby wrote:
    > Sąsiedzi mają instalacje uzdatniania.
    >
    > Efektem czego u nich zawory zakamieniają się po 2/3 roku a woda smakuje
    > w sposób mało przyjemny.

    Czyli wiemy, że coś tam mają a nie wiadomo co uzdatniają. Z opisu
    wynika, że na pewno nie "kamień" ;-)

    O kosztach obsługi nie wspomnę.

    A warto wspomnieć, bo koszt obsługi dla typowego zmiękczacza lub
    "małego" uzdatniacza to ~20zł/m-c

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2023-08-07 08:32:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 6 sierpnia 2023 o 13:20:39 UTC+2 WS napisał(a):

    > Stawiam, że jeśli się zakamieni, to i tak metalowe nie pomoże... ale grzybkowy
    powinien raczej dłużej wytrzymać

    BTW skąd ta woda? Wodociągi powinny udostępniać wyniki badań (skład...)
    Ja miałem na wsi z własnej studni masakrycznie twardą wodę, mieszkała jedna osoba +
    1-3 na weekendy wpadało. Żaden zaworek się nie zakamienił, za to np. z kranu w
    umywalce przestała się lać woda, bo zatkało się całkowicie sitko, po kilku latach
    musiałem 2 geberity podtynkowe czyścić, kamień wszędzie, zaczęły przeciekać. Wodę
    spożywczą woziłem ze źródełka. Później zrobili wodociąg i problem sam się
    rozwiązał...

    Może warto zrobić test wody? Może jakieś śmieci w niej są i wystarczy na wejściu
    porządny filtr?

    Właściwie to te zaworki są średnio potrzebne w domu ;) W sytuacji, że i tak się
    blokują to bym ich nie zamykał ;) albo nawet nie montował. W razie czego jest zawór
    główny chyba...