  • 11. Data: 2023-08-07 09:09:52
    Temat: Re: Kranik 1/2->3/8 do baterii - ale z metalową wajchą
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 6 sierpnia 2023 o 00:35:42 UTC+2 heby napisał(a):
    > Sąsiedzi mają instalacje uzdatniania.
    >
    > Efektem czego u nich zawory zakamieniają się po 2/3 roku a woda smakuje
    > w sposób mało przyjemny. O kosztach obsługi nie wspomnę.
    >
    > Po oszacowaniu sensu, nie widzę potrzeby w stosie kosztów.
    Te rączki zaworków nie pękają bo zawory się zamieniają tylko pękają bo tworzywo
    gówniane
    Przerabiałem temat.
    A np 1)2 calowe zawory kulowe z rączkami z jakiegoś odlewu pseudoztalowrgo też pękają
    ale dopiero po kilku latach.
    Kruszą się a reku

  • 12. Data: 2023-08-07 14:21:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2023 08:32, WS wrote:
    > Może warto zrobić test wody?

    Test wody robi dostawca wody. W/g dostawcy test wypada w normie.

    Nie oznacza to, że z kranu leci gruz. To tylko oznacza, że jest w niej
    więcj kamienia niż w sąsiednim mieście, które ma wodę z innego ujęcia,
    ale dalej w normie. I to nie jest moja opinia, ludzie mieszkajacy w
    mojej okolicy maja ten sam problem: zakamienione czajniki, sitka w
    kranach, muszle klozetowe, plamy na kranie. Ale w normie.

    > Właściwie to te zaworki są średnio potrzebne w domu ;)

    Tak też myślałem, że ułatwiają życie. I czasami ułatwiają.

    Dodatkowo są "kątowe" co ułatwia montaż baterii. Koszt kolanka+nypla
    redukcyjnego to mniej więcej to samo co koszt zaworka.

    PS. Znalazłem z metalową wajchą, online. Przyjdą, to się pochwalę.

  • 13. Data: 2023-08-07 15:02:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.08.2023 14:21, heby wrote:

> [...]
    > mojej okolicy maja ten sam problem: zakamienione czajniki, sitka w
    > kranach, muszle klozetowe, plamy na kranie. Ale w normie.

    Norma w tym wypadku odnosi się do przedziału wartości ustalonej ze
    względu na wymagania ochrony zdrowia, a nie tego żeby czajnik czy rura
    się nie zakamieniała.

    Zarządza sieci spełnia w tym wypadku wymagania nałożone na niego przez
    prawo. Zawsze samorząd może podnieść finansowanie i zarządcza
    (komunalka) włoży więcej zasobów w przygotowanie wody. Wystarczy iść
    większą grupą (może być wniosek z podpisami innych) i przekazać, że -
    chcemy zwiększenia finansowania z naszych podatków uzdatniania wody do
    takich i takich parametrów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2023-08-08 13:34:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    heby w news:uamh2p$1t1kp$1@dont-email.me
> [...]
    > Pomyślałem sobie, dośc tego, kupię z wajchą metalową.
    > No i nie ma.
    > Wszystkie z gównianego plastiku.
    > Może się ktoś podpowiedzieć gdzie kupić takie z metlową rączką?
    > A może da się wumienić ten plastikowy kawałek na metalowy od innego
    > zaworu? Ktoś robił taką kombinację?
    > Jest jeszcze opcja, że wymienie na grzybkowe, ale wcale nie wydaje mi się
    > aby to pomogło: wszystkie jakie oglądałem mają pokrętło z tworzywa.
    > Ostatecznie kupię 1/2->1/2 z metalową rączką, bo są, i dołożę redukcję.
    > Ale zanim to zrobie, może jednak ktoś produkuje coś gotowego.

    shell , made in germany...?

  • 15. Data: 2023-08-08 13:53:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2023 00:05, heby wrote:
    > Ale zanim to zrobie, może jednak ktoś produkuje coś gotowego.

    Produkuje, znalazłem.

    Invena. Zawór z głowicą ceramiczną. Nie jest strasznie drogi, w normie,
    20zł/szt. Troche śmiesznie wygląda z tą wajchą, ale wajcha metalowa.

    Pewnie placebo, popsuje się jak pozostałe. Liczy się jednak fałszywe,
    dobre samopoczucie na nastepne 0.5 roku.

    Ma jedną negatywną opinię na allegro, że niby rozpadł się i zalał
    mieszkanie. Kto nie ryzykuje...

  • 16. Data: 2023-08-15 21:29:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 06.08.2023 o 00:05, heby pisze:
> [...]
    >
    > Ostatecznie kupię 1/2->1/2 z metalową rączką, bo są, i dołożę redukcję.
    > Ale zanim to zrobie, może jednak ktoś produkuje coś gotowego.

    A po co kulowe? Kup grzybkowe lub z głowicą ceramiczną.
    Jak chcesz dobre zawory to kupuj firm: Schell/Sanland, Valvex, Grohe,
    Kludi, a z polskich Perfexim.
    Jeżeli zaś chodzi o dobry stosunek jakości i ceny to polecam zaworki
    Duro Solid polskiej firmy Arka. Tutaj rączki są metalowe, a zaworek
    ceramiczny z filtrem.