  • 1. Data: 2023-08-07 14:27:38
    Temat: Wąż do udrażniania rur
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Można gdzieś wypożyczyć jakąś przystawkę do myjki samochodowej, służącą
    do udrażniania rur?

    Kontynuując zabawę ze studnią chłonną, chciałbym przeczyścić rury które
    do niej odprowadzają wodę.
    Główny cel, to zabezpieczenie garażu przed zalewaniem.
    Odwodnienie liniowe przed garażem coraz częściej nie wydala i chyba nie
    jest to tylko wpływ klimatu....
    Garaż jest lekko poniżej poziomu gruntu, więc siłą rzeczy jest narażony
    na tego typu niespodzianki.

  • 2. Data: 2023-08-07 15:33:24
    Temat: Re: Wąż do udrażniania rur
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2023 14:27, Cavallino wrote:
    > Można gdzieś wypożyczyć jakąś przystawkę do myjki samochodowej, służącą
    > do udrażniania rur?

    To kosztowało jakieś grosze w Lidlu. Do tego stopnia że nie opłacało się
    jechać do wypożyczalni.

    https://www.lidl.pl/p/parkside-zestaw-do-czyszczenia
    -rur-15-m-maks-150-bar/p100359953

    Mam, używam (choć chyba jakiś starszy model), nawet działa i robi co trzeba.

  • 3. Data: 2023-08-07 15:42:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > To kosztowało jakieś grosze w Lidlu. Do tego stopnia że nie opłacało się
    > jechać do wypożyczalni.

    Ale jak ktoś ma węża w kieszeni, to przecież nie będzie kupował drugiego
    (kol. Cavallino zdaje się z Poznania).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2023-08-08 00:09:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 7 August 2023 at 14:27:41 UTC+2, Cavallino wrote:
> [...]
    > jest to tylko wpływ klimatu....
    > Garaż jest lekko poniżej poziomu gruntu, więc siłą rzeczy jest narażony

    Rury są albo zatkane, albo niezatkane

    Jak zatkane to żadna myjka się do tego nie nadaje
    i musi być spirala napędzana elektrycznie, która wiruje i zrywa wszystkie syfy z rur.

    U mnie w kamienicy, przed laty, budowlancy się zabawili i powrzucali do rury
    kanalizacyjnej spustowej, plastikowe worki i ja kompletnie zatkali.

    Przyjechała firma z maszyną elektryczną do udrażniania rur, zalożyli spiralę 10
    metrową i ona wirowała z duża mocą i wypadło z rury 2 wiadra nieczystości z kibli.

    A jak rura niezatkana to po co zawraca głowę i znów ktoś jakis syf reklamuje aby
    zarobić na syfie 5 zł.

  • 5. Data: 2023-08-08 07:31:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.08.2023 15:42, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ale jak ktoś ma węża w kieszeni, to przecież nie będzie kupował drugiego
    > (kol. Cavallino zdaje się z Poznania).

    A i jak w Lidlu, to przy kasie okaże się że pewnie cena po aktywacji
    kuponu w aplikacji, a tak to x2.

    MSPANC.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2023-08-08 07:46:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Zwłaszcza że pewnie wiele taniej by nie było.

    > Ale jak ktoś ma węża w kieszeni, to przecież nie będzie kupował drugiego
    > (kol. Cavallino zdaje się z Poznania).

    Chyba nie będzie wyjścia.
    Rozumiem, że obecnie w sklepie tego nie ma na stanie?

  • 7. Data: 2023-08-08 07:50:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2023 o 15:33, heby pisze:

    > To kosztowało jakieś grosze w Lidlu. Do tego stopnia że nie opłacało się
    > jechać do wypożyczalni.
    >
    > https://www.lidl.pl/p/parkside-zestaw-do-czyszczenia
    -rur-15-m-maks-150-bar/p100359953

    15 m to mi nie wystarczy.
    No chyba że można połączyć z istniejącym wężem?

    > Mam, używam (choć chyba jakiś starszy model), nawet działa i robi co
    > trzeba.

    Jest opcja, żeby dał się wprowadzić w 90 stopniowy zakręt rury (na wejściu)?

  • 8. Data: 2023-08-08 11:36:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2023 07:31, Mateusz Bogusz wrote:
    > A i jak w Lidlu, to przy kasie okaże się że pewnie cena po aktywacji
    > kuponu w aplikacji, a tak to x2.

    Ja to kupiłem za mniej niż 100zł, w jakiejś promocji typu "ostatnie sztuki".

    Kwestia kupowania na zaś, jak jest okazja.

  • 9. Data: 2023-08-08 11:37:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2023 07:46, Cavallino wrote:
    > Rozumiem, że obecnie w sklepie tego nie ma na stanie?

    Kup online, aby nie płakać nad przesyłką dokup sobie jeszcze jakieś
    narzędzia ;)

  • 10. Data: 2023-08-08 11:41:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/08/2023 07:50, Cavallino wrote:
    > No chyba że można połączyć z istniejącym wężem?

    Jak Ci się rozepnie w połowie rury to kaplica. Poszukaj dłuższych.

    Swoja drogą co przetykasz, że 15m to za mało?

    > Jest opcja, żeby dał się wprowadzić w 90 stopniowy zakręt rury (na
    > wejściu)?

    To jest *bardzo* elastyczny przewód.

    Dodatkowo nie wypchasz go. Jak już wejdzie trochę do rury i odpalisz
    myjkę, to sam się napędza ciśnieniem, ciągnąc do przodu.