  • 111. Data: 2023-08-19 17:09:59
    Temat: Re: Indukcyjny piec CO
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 19 sierpnia 2023 o 15:22:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Wiesz, ja też Caleffi kupowałem
    Zerknij przy okazji co zalecaze producent- zaleca montaż dwóch szt,
    Ty sugerujesz że jeden starczy.
    Napisz do.roducenta elaborat z uzasadnieniem.

  • 112. Data: 2023-08-19 17:13:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 19 sierpnia 2023 o 09:54:45 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    > W dniu 18.08.2023 o 23:13, Kris pisze:
    >
    > Wystarczy, że swego czasu zachwalałem dobre kotły gazowe i byłem
    > wyzywany od cwaniaczka, naciągacza, oszusta, nie wspominając, że
    > przypisywano mi brak wiedzy.
    Unikanie odpow to też odpowiedź;)
    > Też Ciebie pozdrawiam
    Siema
    Alleluja i do przodu

  • 113. Data: 2023-08-19 22:01:03
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 19.08.2023 o 15:22, Uzytkownik napisał:
    > Dlatego lepszym jest glikol, choć są też agregaty, które samoczynnie
    > odpalają po zaniku zasilania.

    Zaczyna robić się niezła instalacja. Okresowe kontrole, testy, wymiana
    starego paliwa itp.

    > "Uśmialem siem jak pszczola"

    I dobrze! Bo śmiech to zdrowie, panie Goldberg.

    > Zatruć rodzinę glikolem, który codziennie ta rodzina spożywa w
    > niemałych ilościach?

    Nie spożywa.

    > Oczywiście istnieje ryzyko jak ktoś jest idiotą oraz wyjątkowym
    > sknerą i zamiast nieszkodliwego glikolu propylenowego wleje tańszy
    > glikol etylenowy, który jest trujący.

    Propylenowy też nie taki zupełnie obojętny:
    https://nj.gov/health/eoh/rtkweb/documents/fs/3595.p
    df

    Inna sprawa, że do obiegu CO raczej nie stosuje się glikolu
    propylenowego klasy spożywczej, więc nie do końca można mieć pewność,
    co za chemia faktycznie znajduje się w zakupionym baniaczku.

    > Raz na 20 lat, wraz z wymianą PC jak już ktoś usilnie się upiera.

    Nie sądzę, by MTBF instalacji grzejnych wynosił 20 lat. W pompę
    działającą 20 lat bez żadnego serwisu ciężko mi uwierzyć, ale nawet
    jeśli to PC nie jest przecież jedynym elementem obwodu: wystarczy jakiś
    przeciek wymagający naprawy, wymiana kaloryfera czy baniaka CWU,
    wyczyszczenie filtra albo zamulenie części obwodu i już trzeba
    uzupełniać.

    > Kiedy to było?
    > Wiesz, ja też Caleffi kupowałem w cenie ok. 200zł za szt. - tyle, że
    > przeszło 2 lata temu.

    Kupowałem tutaj:
    http://viste.fr/hbflw

    Cena nieco podskoczyła od tamtego czasu, ale nie tak znów dużo. 3 lata
    temu kupiłem za 97 EUR, teraz jest po 116 (publicznie widać inną cenę,
    bo żeby mieć dostęp do prawdziwych cen trzeba mieć u nich konto).

    Mateusz

  • 115. Data: 2023-09-25 20:06:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Niby tak, tylko wtedy analizując koszt montażu musisz doliczyć
    > drugie źródło ciepła, działające samodzielnie przy tych -20 Nie
    > musi być jakieś ekonomiczne, ale zawsze to ekstra koszt, choćby
    > elektryczny kocioł na 3f, bo inne to raczej sporo drożej...

    Ale w sumie po co montować dodatkowy kocioł skoro PC brakujaca moc
    równiez zrealizuje grzałkami czyli przy sprawnosci takiej samej jak
    elektryczny kociol?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 114. Data: 2023-09-25 20:06:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...cb ...

    > Energię zawartą np w węglu też wytworzyło słońce, każdy rodzaj
    > energii na ziemi to dzieło natury a nie człowieka. Rolą człowieka
    > jest aby stworzyć dla niej rodzaj akceleratora który uczyni ją
    > wydajniejszą. Pompa ciepła to już taki akcelerator na miarę
    > perpetuam mobile?

    Ale na chuj podważasz podstawy skoro nie masz zielonego pojecia o
    temacie?
    Nie rozumiesz nawet roznicy miedzy PC gruntowa a powietrzna...

    Przyjmij do wiadomosci, ze jezeli ogrzanie twojego domu kotłem
    indukcyjnym czy inna farelka zuzyje przez sezon 10.000kwh to PC o ile
    bedziesz sie trzymał podstawowych spraw typu ogrzewanie
    niskotemperaturowe zuzyje ci 2500kwh.
    Nic wiecej nie jest ci do szczescia potrzebne bo inaczej jest ryzyko
    rozerwania pojemnika przymocowanego do szyi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.