    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Indukcyjny piec CO
    Date: Fri, 18 Aug 2023 06:40:26 +0200
    <uasvtv$3b1iq$1@dont-email.me> <uat34c$3beud$5@dont-email.me>
    <ub9vvb$1o64v$1@dont-email.me> <uba92h$1pdd7$1@dont-email.me>
    <ubf8je$2nnpc$3@dont-email.me> <ubg4q8$2sffa$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <ubgg5j$3aa$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <7...@g...com>
    <ubglid$2v244$1@dont-email.me> <ubif8p$2uf6k$1@paganini.bofh.team>
    <ubih31$3a71l$1@dont-email.me> <ubjbk9$31719$1@paganini.bofh.team>
    <ubjers$3eono$1@dont-email.me> <ubldli$37931$1@paganini.bofh.team>
    <ublmjo$3s3ft$1@dont-email.me> <20230817213144.562cc644@mateusz>
    <ublv4q$38r6l$2@paganini.bofh.team> <2...@m...lan>

    > Czyli istnieje to pod taką nazwą - nie wiedziałem. Łudziłem się,
    > że sam ten patent wymyśliłem.
    >
    > Z tym "musi" to chyba jednak niezupełnie tak. W przypadku użycia
    > jednego zaworu to prawda. Zawór się otwiera i coś musi wypchać
    > powoli zamarzającą wodę.

    Montaż samego zaworu antyzamrożeniowego jest bezsensowny.

    > W przypadku użycia dwóch zaworów (jeden skierowany ku dołowi, drugi ku
    > górze) nie ma już potrzeby ciśnienia, zawartość obiegu wyciurka się
    > grawitacyjnie dolnym zaworem jak się oba zawory otworzą.
    > Tutaj widać na obrazku: https://youtu.be/mEl-LBjqrAI?t=91

    Ochrona takim zaworem polega na tym, że w razie zadziałania takiego
    zaworu, woda jest cały czas uzupełniania wodą z sieci o temperaturze,
    która zabezpiecza instalację przed zamarznięciem.
    Samo wyrzucenie wody niczego nie zabezpiecza, ponieważ wewnątrz PC
    pozostaną pewne ilości wody, które i tak rozsadzą podzespoły.

    > Tak właśnie mi polecił producent PC, tak zaleca producent zaworu, tak
    > zrobiłem - i w praktyce to działa.

    > Możliwe, nie znam się, ale PP to już sprzęt trochę poza-amatorski a
    > pexa zaciśnie byle głupek zaciskarką za 200zł.

    Byle głupek to kupi zgrzewarkę za 99,99zł i będzie zgrzewał rury.
    A mądry wie, że rur PEX32 nie zaciska się zaciskarką ręczną za 200zł

    > Swoją drogą - dlaczego PP lepsze od pexa? Pexy są nagminnie używane do
    > CWU, a przy PC temperatura wody CO przecież wcale nie wyższa... do tego
    > ciśnienie niższe.

    Bo PP jest bardziej odporny na tzw. zmęczenie. PC podlega drganiom, a
    rura cały czas jest przeginana. W przypadku PEX-a jest to rura
    wielowarstwowa i po jakimś czasie takiej pracy potrafi się rozwarstwić.