    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja P.C.
    Date: Thu, 16 Mar 2023 12:53:10 +0100

    W dniu 2023-03-16 o 10:42, Trybun pisze:

    > Niby instalacja oparta na miedzi i aluminium ale ma się co psuć,

    To trzeba było tak od razu pisać, połączenie tych dwóch metali w
    instlacji to proszenie się o problemy, nie mówiąc już o kosztach. Ja mam
    w pex-ie i mam spokój.

    zawory
    > pozapiekane, puszczają uszczelki,
    To sie da wymienić, to są grosze w stosunku do całej instalacji.

    >instalacja nie była ani razu płukana
    A po co chcesz ją płukać? Instalację się płucze szczególnie miedzianą po
    wykonaniu żeby sie pozbyć resztek wiórów czy topnika. Potem się jej nie
    dotyka, od tego są filtry żeby jeszcze coś wyłapać.

    > itditp. Poza tym w sporej części jest położona pod podłogą, gdy coś tam
    > nawali to trzeba będzie skuwać posadzki.
    A nawaliło? jak nawali to się będziesz martwił, teraz już za późno,
    trzeba było pilnować przy budowie czy rury są dokładnie zaizolowane żeby
    miały luz na rozciąganie co jest szczególnie istotne przy miedzi,
    kompensatory czy odpowiednie przejścia przez dylatację itd itp.
    Dlatego instalacja miedziana pod wylewkami czy w ścianach schowana to
    jest trudny temat i trzeba sie na tym znać.

    > Oto właśnie chodzi, o grzanie na zasadzie klimatyzacji (chłodzenia).
    A jaki klimatyzator kupiłeś, zwykły czy odwracalny tzw z funkcją grzania?

    --
    Janusz