    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja do grzejników
    Date: Fri, 13 May 2011 10:46:37 +0200

    > No tak, zgadza sie.
    To masz tzw rodział rozdzielaczowy, na rozdzielaczach regulujesz przepływ
    tak
    aby wszystkie grzejniki miały jednakową temp, co wcale nie oznacza że będa
    miały
    jednakowy przepływ wody.

    > wody.
    >
    > Przep?yw bedzie przez ka?dy przecie?? W zale?no?ci od rozmiarów
    > grzejników i
    > ich ilo?ci mo?e byae wiekszy lub mniejszy.
    To co tutaj opisywałem to jest tzw rozdział bezrodzielaczowy i dlatego
    pisałem
    o średnicach rur i kryzowaniu. Ale ty chcesz rozdzielacze to z tym sobie
    daj spokój.

    Aby wyrównaae ci?nienie we
    > wszystkich grzejnikach trzeba to (jak sie domy?lam) regulowaae to na
    > rozdzielaczu.
    Ciśnienie cie nie interesuje, tylko przepływ a w końcowym efekcie
    temp grzejnika, aby podczas grzania były w miarę jednakowe, potem po
    nagrzaniu
    pomieszczenia zawór termostatyczny (tzw głowica) zamknie ci przepływ.
    Tylko pamietaj aby jeden grzejnik był bez głowicy i w tym samym pokoju był
    czujnik temp który wyłączy ci piec, daj to w najzimniejszym pokoju.

    > No to sk?pstwo :-) Ogl?daj?c blogi budowlane widzia?em sporo instalacji
    > "na
    > peszlach", niebieski do zimnej, czerwony do ciep?ej wody - do mycia.
    > Osobi?cie te? umie?ci?bym w otulinie.
    Ja tam na blogach oglądam takie 'kwiatki' ze włos się jeży, ale nie ma kto
    uświadomić
    inwestorów że mają spartaczoną instalację.

    --
    Pozdr
    JanuszK