    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 14 May 2017 01:54:00 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Instalacja odgromowa Uziomy
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 maja 2017 15:52:21 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > No wlasnie, a co powiesz na to;
    > Moj majster przekonuje mnie na wszelkie sposoby aby bednarki nie ukladac, a
    > wrecz nie robić inst. odgromowej, a argument jest taki, że wszystcy dookola
    > teraz nie robia instalacji odgromowej. Faktycznie patrze na osiedle domów (z
    > 20) i na wiekszosci nie ma odgromowki.

    tu jest o ogdromówce
    http://www.redinpe.com/attachments/strony/strony_12.
    pdf

    w skrócie: nie zawsze ochrona odgromowa jest wymagana, jesli nie jest (a to powinno
    byc w projekcie, elektryk to liczy - a jak mu sie nie chce liczyc to wpisuje ze
    ochrona ma być :) ) to trudno sie kopac z koniem, nie chce inwestor to nie.

    Natomiast na uziom fundamentowy to raczej powinno sie klienta namówic, zwłaszcza ze
    wychodzi prawie za darmo.

    > Teraz troche z innej beczki;
    > Mam jeszcze jeden 'strup na glowie', a mianowicie, majster (ten sam)
    > przekonuje mnie aby nie zakladac foli kubelkowej do izolacji pionowej i
    > ocieplenia fundamentów (sciana fundamentowa / preparat izolujacy / styrodur
    > 10cm / folia kubelkowa) a tylko zatynkowac i przykryc gruntem. Ponoć (w/g
    > majstra) pod folia kubelkowa jest zbiorowisko wody i cokól fundamentu jest
    > zawsze w wodzie - przez ta folie kubelkowa.

    najlepiej byłoby goscia wrzucic albo bardzo twardo postawic sprawe ze bedzie robił to
    co mu sie kaze, niezależnie od jego durnych pomysłów.

    b.