  • Data: 2018-08-01 17:31:20
    Temat: Re: Instalacja ruszyła :)
    Od: pilocik <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecietny niemiec w dolarach zarabia minimum trzy razy wiecej niz Polak. Do tego
    mozliwe ze dostaje jakas doplate. Prad w dolarach maja dwa >razy drozszy niz w
    Polsce. U nich 5kW na dachu zwroci sie w przeciagu dwoch-trzech lat a nie
    dwunastu-pietnastu u nas. To jest cala tajemnica.
    tu masz rację

    > W Polsce kupienie nowej instalacji nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego.
    tu moim zdaniem nie masz

    > Ktos napisal ze niemcy wymieniaja na nowe bo sa mocniejsze a miejsce na dachu jest
    ograniczone. Mozemy na tym skorzystac kupujac od nich >kilkuletnie przy ktorych
    bedzie zachowany niemiecki stosunek ceny do zarobkow. Jesli okaze sie ze wymieniaja
    na mocniejsze to za dwa-trzy lata >beda mieli ogromna ilosc paneli do
    zagospodarowania. Wstrzymujac sie dwa czy trzy lata bedzie mozna zaoszczedzic bardzo
    duzo pieniedzy. >Oczywiscie moze sie okazac ze stanie sie inaczej i tanich uzywanych
    paneli nie bedzie. Ale w takiej sytuacji bardzo prawdopodobne jest ze nowe >przez ten
    czas stanieja i roznica w cenie bedzie wyzsza niz oszczednosci wynikajace z
    wytwarzania pradu przez drozsze panele. Moim zdaniem nie >srac sie, nie podniecac
    tylko czekac.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to za dwa-trzy lata też instalacji nie
    założysz, bo stwierdzisz, że to co niemcy teraz zakładają to za kolejne
    dwa-trzy lata będzie tańsze, i tak do usr...j śmierci

    nie mogę się wypowiadać długoterminowo bo moja instalacja ruszyła 27.06
    ale dzisiaj łaczna produkcja przekroczyła 1MWh co licząc po uśrednionej
    cenie z faktury daje produkcję wartości ok. 550PLN
    na bieżąco skonsumowałem ok. 25% a reszta poszła w świat, wróci -20%
    ale to i tak wydaje mi się niezłym wynikiem
    wiadomo, że obecnie pogoda raczej sprzyja, późniejsze miesiące już tak
    dobre zapewne nie będą, ale liczę że tak jak Liściasty przedstawiał w
    podsumowaniu, po roku będzie można rozmawiać o oszczędnościach rzędu 3kPLN

    Dyskusja trwa czy to się opłaca, jaki zysk przynosi itp.
    Każdy udowadnia swoje racje, każdy ma swoją metodologię kalkulacji,
    Zenek mi się dziwi że się zdecydowałem
    Po pierwsze to nie stać mnie na kupowanie i użytkowanie tanich
    (używanych) rzeczy, mam gwarancję i święty spokój - czy to w razie "W"
    będzie do wyegzekwowania nie wiem, i nie mam zamiaru tym sobie teraz
    zaprzątać głowy
    Po drugie traktuję zakup nie jak inwestycję przynoszącą zysk, lecz jako
    kolejny sprzęt domowy tak jak lodówka, zmywarka czy pralka
    po trzecie jest to sprzęt ułatwiający życie i obniżający koszt
    utrzymania domu - choćby koniec przestrzegania czasu by o konkretnej
    godzinie włączyć pralkę, zmywarkę itp. Co prawda nigdy tego
    rygorystycznie nie przestrzegałem ani ja ani domownicy, ale jak była
    taka możliwość to straliśmy się do tego dopasowywać