  • Data: 2018-08-01 19:46:26
    Temat: Re: Instalacja ruszyła :)
    Od: pilocik <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.08.2018 o 06:46, Lisciasty pisze:

    > To i tak cud że w niektórych miejscach w Polsce montują liczniki z bilansowaniem
    > on-line. Może da się taki licznik zamówić za dopłatą, to by było jakieś
    > rozwiązanie...
    >
    > L.

    z moich wstępnych obserwacji brak bilansowania to naliczanie zużycia o
    1,5-2kwh dziennie więcej, załóżmy dla uproszczenia, że to 50kWh
    miesięcznie, a tak naprawdę to chodzi przecież o 20% z tej ilości.
    bilansując poprawnie zyskuję zatem 10kWh miesięcznie czyli ok, 5,50zł

    oczywiście mogą być większe różnice przy innych instalacjach, ja mam
    odbiorniki tak porozpinane na fazy, że z grubsza obciążenie mam fazowo
    wyrównane. Wyjątkiem jest indukcja zasilana z dwóch faz, ale z tm juz
    niewiele a się zrobić

    przy cenie licznika np.Landis E650 2000zł netto kiepski to interes, tym
    bardziej, że montaż takiego liczydła na koszt operatowa zapewnia nam ustawa