    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja nietypowej piwnicy
    Date: Tue, 14 May 2013 11:06:55 +0200

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja niczego nie twierdzę, ja tylko stwierdzam fakty, a te świadczą o tym,
    > że za takiego się uważasz, bo zadajesz pytania, dostajesz słuszne
    > odpowiedzi, a następnie je krytykujesz. Proszę oto jeden z przykładów na
    > samym dole poniżej podwójnej kreski.

    Proponowanie ograniczenia wentylacji i temperatury ściany która okresowo
    ulega zawilgoceniu nie jest "słuszną odpowiedzią" i jak najbardziej
    zasługuję na krytykę.

    > Myślę, że da się to zrobić za 2-5 tys. zł. przy 100% gwarancji. Wszystko
    > zależy jak duża jest ściana przylegająca do garażu

    Piwnica ma jakieś 2,3 może 2,4m wysokości a długość budynku to pewnie 7-10
    metrów (tradycyjna kostka)

    > , z czego ona jest wykonana

    Z cegły

    > oraz jaki jest odstęp pomiędzy ścianą piwnicy i garażu?

    Tego właścicielka nie wie. Znając podobne okoliczne budynki mogę zgadywać,
    że są dwie ściany obok siebie, bo najpierw budowany był dom, a dopiero
    później garaż, więc może się zdarzyć że nie ma odstępu wcale, a może jest
    kilka cm.

    > Tym bardziej działasz na szkodę ludzi, którzy się tym trudnią. Oczekujesz
    > aby specjaliście dzielili się z Tobą swoją wiedzą za darmo,

    Ja zawsze chętnie się czegoś przy okazji dowiem, ale w tym zakresie roboty
    fachowcom i tak nie odbiorę. Ale oczywiście nikt nie musi się dzielić wiedza
    wystarczą namiary na sprawdzone firmy, albo siebie samego.

    > pomagasz potencjalnym klintom tych specjalistów za łakocie i jeszcze tym
    > specjalistom "obrabiasz tyłki" mówiąc o nich jacy to oni są noedouczeni :)

    Nie ma obawy w tej sprawie nie pomogę bo po prostu nie mam tyle czasu, więc
    na pewno jakiś specjalista sobie zarobi. Ja tylko zbieram informacje bo
    właścicielka to osoba zupełnie nie techniczna dopiero co po studiach
    humanistycznych i już nie raz

    > Nie jesteś w stanie mi odebrać pracy. :)

    W takim razie skąd ta ciągła niechęć do tego że pomagam ludziom za darmo?

    > No tak zapomniałem, że Ty wiesz lepiej :)

    > Czy będzie zimniejsza i będzie wysychała dłużej? Być może, aczkolwiek nie
    > koniecznie, pod warunkiem, że zapewni się wystarczającą lukę wentylacyjną.

    Ty tak poważnie? Aby zapewnić wentylację za sidingiem to musiałby być
    postawiony jako przedścianka w odległości ponad 10cm od ściany i mieś spore
    otwory na dole i przy suficie, a i tak wetylacja byłaby gorsza.

    > Poza tym jeżeli dostrzeagasz, że dodatkowe okładziny mogą pogorszyć obecną
    > sytuację to nie uważasz, że właśnie Twoje pytanie "Czy jest jakaś
    > okładzina której nie szkodzi cykliczne zamakanie od strony ściany?" jest
    > bezsensowne?

    Nie jest bezsensowne bo takie okładziny istnieją np. tzw. tynk żywiczny.
    Może są jeszcze inne rozwiązania o których nie wiem.

    Pozdrawiam
    Ergie