    From: "zs" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja podłogi (problem z wykonawcą)
    Date: Wed, 6 Oct 2010 09:41:04 +0200

    > W związku z brakiem warstwy keramzytu powinienem zastosować lepsze
    > ocieplenie
    > podłogi wewnątrz (w/g literatury powinno to być minimum 10-12 cm
    > styropianu),
    > ale wtedy podniesie się posadzka, okna będą za nisko i pojawi się temat
    > drzwi
    > (za nisko nadproża). Dom jest na etapie kończenia stanu surowego (jest
    > strop,
    > dach). Co w takiej sytuacji nakazać wykonawcy?

    Albo wybrać wszystko do gruntu i zrobic od nowa (choc koszty dośc spore)
    albo obniżyć te pomieszczenie o 10cm (5cm izolacji dobrej i 5cm posadzki,
    choc moze zazbrojonej będzie mniej). Ja np sam obniżałem pomieszczenia
    specjalnie bo po co mi ogrzewać sufit:) Czym większa odległość między
    podłogą a sufitem tym większa różnica temperatur, więcej powietrza do
    ogrzania. Choć ja mam podłogówkę więc te różnice są nieznaczne. Wszystko
    zależy ile wykonawca jest gotów zapłacić za tą pomyłkę. Ale jak sam wszystko
    robi razem z posadzkami to najtaniej go wyjdzie wybrać i zrobić od nowa.