  • 1. Data: 2010-10-04 22:46:05
    Temat: Izolacja podłogi (problem z wykonawcą)
    Od: "Marcin K." <j...@p...onet.pl>

    Witam.

    Uprzejmie proszę grupowiczów o poradę. Buduję dom jednorodzinny i mam problem.
    Wykonawca zapomniał wykonać przewidzianej w projekcie 15 cm warstwy keramzytu
    pod 15 cm płytę betonową podłogi. Inaczej mówiąc płyta została posadowiona na
    gruncie. Zgodnie z projektem warstwa izolacji pod podkładem posadzki to tylko
    4 cm wełny mineralnej i dla takiej izolacji podane zostały wysokości nadproży.
    W związku z brakiem warstwy keramzytu powinienem zastosować lepsze ocieplenie
    podłogi wewnątrz (w/g literatury powinno to być minimum 10-12 cm styropianu),
    ale wtedy podniesie się posadzka, okna będą za nisko i pojawi się temat drzwi
    (za nisko nadproża). Dom jest na etapie kończenia stanu surowego (jest strop,
    dach). Co w takiej sytuacji nakazać wykonawcy?

    1. Wyburzenie ścianek działowych parteru, płyty betonowej podłogi i wykonanie
    izolacji zgodnie z projektem (praktycznie niewykonalne)?

    2. Podnoszenie nadproży (duże ryzyko dla konstrukcji budynku)?

    3. Zastosowanie izolacji podłogi niewiele większej od oryginalnej np. 5 cm
    styropianu (będzie zimno)?

    4. Inne rozwiązanie, którego nie znam.

    Pozdrawiam
    Marcin K.

  • 2. Data: 2010-10-05 07:22:24
    Temat: Re: Izolacja pod?ogi (problem z wykonawc?)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-10-2010 o 00:46:05 Marcin K. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Uprzejmie proszę grupowiczów o poradę.

    Co byś nie zrobił to bedzie źle, sytuacja już jest trudna do uratowania.

> [...]
    > keramzytu
    > pod 15 cm płytę betonową podłogi. Inaczej mówiąc płyta została
    No teraz trzeba go dobrze trzepnąć po kieszeni aby na przyszłość nie
    zapominał.
    A swoją drogą to nie rozumiem jak można zapomnieć o izolacji? planu nie
    miał czy nie umiał
    go czytać.

    Zgodnie z projektem warstwa izolacji pod podkładem posadzki to
    > tylko
    > 4 cm wełny mineralnej
    To jest tyle co nic poza tym kto daje pod podłogę wełnę, przecoeż tam jest
    wilgoć i tą wełnę za chwilę szlag trafi, tam miał być styropian
    który jest prawie nienasiąkliwy.

    i dla takiej izolacji podane zostały wysokości
    > nadproży.
    I po ptokach.

> [...]
    > styropianu),
    > ale wtedy podniesie się posadzka, okna będą za nisko i pojawi się temat
    Przekichane.

> [...]
    > wykonanie
    > izolacji zgodnie z projektem (praktycznie niewykonalne)?
    W zasadzie to tak powinieneś i wszystko na jego koszt, ale wiem
    że to nierealne.

    > 2. Podnoszenie nadproży (duże ryzyko dla konstrukcji budynku)?
    Jak masz strop zrobiony to też przesrane, nic nie zrobisz.

    > 3. Zastosowanie izolacji podłogi niewiele większej od oryginalnej np. 5
    > cm
    > styropianu (będzie zimno)?
    Dać ile się najwięcej da i z zewnątrz dobrze ocieplić funadment i ściany
    tak aby
    mostek od zimnej posadzki był jak najmniejszy czyli posadzka jak
    najcieplejsza.
    Odkopać funadment aż do ław i przykleić co najmniej 10cm, a wyżej więcej,
    pół metra
    poniżej poziomu dać 15cm potem listwa startowa i na ściany 20cm, tak aby
    przez ławy
    i ściany posadzka była ja najmniej chłodzona.
    Póżniej już wylewkę na styropianie (pamiętaj o folii) też jest dobrze
    odzielić
    od ścian nie taśmą piankową bo ona jest cienka tylko paskami 1cm
    styropianu,
    wylewka będzie cieplejsza, szczególnie jak masz w niej podłogówkę. No i
    zrób podłogówkę
    wtedy nie będzie ci zimno od dołu, tylko musi być przeliczona na gorszą
    izolację.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-10-05 11:31:10
    Temat: Re: Izolacja podłogi (problem z wykonawcą)
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-05 00:46, Marcin K. pisze:

    > dach). Co w takiej sytuacji nakazać wykonawcy?

    Zastosować materiał o izolacyjności większej niż styropian a różnicę w
    cenię niech pokrywa wykonawca. Mogą to być np. pyty poliuretanowe. Np.
    tu masz lambdę 0,027W/mK
    http://izolacje.gda.pl/offer/pl/plyty_poliuretanowe
    - to akurat pierwszy link z google, ale poszukaj jeszcze.

    M.

  • 4. Data: 2010-10-05 13:03:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marcin K." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > dach). Co w takiej sytuacji nakazać wykonawcy?

    Wykuć to co wylał z betonu. Będzie najtaniej. Podłoga bez dobrego ocieplenia
    to porażka.

  • 5. Data: 2010-10-05 16:24:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin K." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Wyburzenie ścianek działowych parteru, płyty betonowej podłogi i
    > wykonanie
    > izolacji zgodnie z projektem (praktycznie niewykonalne)?

    Odciac katowka beton posadzki przy scianach dzialowych i go skuc. Wybrac
    rzadana warstwe gruntu wraz ze skutym betonem, wylac chudziak, zrobic
    izolacje przeciwwilgociowa wywinieta na sciany np. z papy termozgrzewalnej i
    folii, ulozyc styropian min. 10cm, podlogowka jesli przewidziana i beton.
    Innej rozsadnej mozliwosci nie widze. Zostawienie tak cienkiej izolacji z
    podlogowka to totalna porazka i grzanie gruntu pod spodem.
    Za zuzyty material zaplac paragonami nic wczesniej nie mowiac wykonawcom, o
    co chodzi to juz Ci Kiki wyjasni.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-10-05 17:25:21
    Od: Andrzej <s...@o...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > podlogowka to totalna porazka i grzanie gruntu pod spodem.
    > Za zuzyty material zaplac paragonami nic wczesniej nie mowiac wykonawcom, o

    wszystko co poprzednik, ze szczególnym uwzglednieniem starannego
    wykonania i nadzoru kwestii izolacji pwilgociowej PLUS:
    zaizoluj do granicy przemarzania (głębokości przemarzania gruntu w
    twojej okolicy) ściany murów zewnatrznych - proponuję również tak jak
    któryś z poprzedników polistyren extrudowany- np styrodur lub inne nazwy
    handlowe. Jeżeli zastosujesz styrodur możesz go przykleić lepikiem do
    ściany (nie rozpuści się :). Jzolacje te są wazne w przypadku mieszkań
    na przyziemiach.

  • 7. Data: 2010-10-05 17:54:36
    Od: "Marcin K." <j...@p...onet.pl>

    Panowie!

    Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Nie wiem jak wykonawca mógł o tym
    zapomnieć - mamy podejrzenia, że zrobił to celowo by zaoszczędzić. Nawisem
    mówiąc sprawę przeoczył nasz inspektor nadzoru inwestorskiego. Wyszła na jaw
    dopiero gdy sam zacząłem analizować zdjęcia z poszczególnych etapów budowy.
    Najgorsze jest to, że nie wiem jak postąpić. Znajomy prawnik sugeruje uznać
    wadę za nienaprawialną, ale nam nie chodzi o to by udupić wykonawcę tylko o to
    żeby dom spełniał swoją funkcję. Z drugiej strony jednak dlaczego mamy mieć
    pomieszczenia niższe o 10 cm, zimną podłogę czy pękający budynek?

    Pozdrawiam
    Marcin K.

  • 8. Data: 2010-10-05 17:56:18
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin K." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Uprzejmie proszę grupowiczów o poradę.
    (...)

    To nie majster ale chyba fryzjer albo dentysta, a i też powinien
    wiedzieć, że nie da się mieszkac na samym betonie. Nie wiem jak sie z
    nim dogadywałeś, ale ja bym sie domagał, aby wszystko to co Ci radzą
    koledzy zrobił na własny koszt. Inaczej kopa w d. i niech się nie
    dotyka w ogóle do Twojej budowy.

    Co do ciecia betonu kątówką, jak radzi Maniek, to przy ścianach
    powinna być dylatacja i nie trzeba ciąć, chyba że dylatacji też nie
    zrobił.
    Adam

  • 9. Data: 2010-10-05 18:00:09
    Od: "Marcin K." <j...@p...onet.pl>

    To nie majster typu Heniu tylko normalna firma budowlana z którą mamy podpisaną
    umowę na budowę stanu surowego :(

    Pozdrawiam
    Marcin K.

  • 10. Data: 2010-10-05 18:19:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > mieć
    > pomieszczenia niższe o 10 cm, zimną podłogę czy pękający budynek?

    Widzisz to nie jest kwestia estetyki czy godzenia sie na jakies malo
    znaczace kompromisy.
    Jezeli bedziesz mial podlogowke to moze okazac sie, ze ona najzwyczajniej
    nie da rady ogrzac pomieszczen mimo kosmicznych rachunkow za ogrzewanie.
    Jezeli nie bedziasz mial podlogowki to jedyna pora roku kiedy bedziesz
    zadowolony z posadzki w ogole bedzie tylko lato, bo tylko wtedy uczucie
    chlodu w stopy moze byc porzadane. Wspolczuje Ci serdecznie, ale to ostatni
    rozsadny moment na dokonianie zmian.

    Pozdro.. TK