  • 1. Data: 2010-10-04 17:48:12
    Temat: Odbiór kominiarski
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Mam pytanie do tych co przerabiali już temat.
    Co sprawdza i jakie czynności wykonuje uprawniony kominiarz przy tzw.
    odbiorze kominiarskim nowowybudowanego domu?
    Mam piec na groszek i kominek (gazu brak, w kuchni wszystko na prąd). Garaż
    w bryle domu.

    Czy obligatoryjne elementy sprowadzają się do sprawdzenie drożności kominów
    kominka i pieca, wentylacji garażu oraz nawiewu/wywiewu w kotłowni?

    Jakie wpisy w książce budowy (ewentualnie dodatkowe dokumenty) kominiarz
    musi poczynić, żeby nie było problemów z odbiorem domu. Jakimi uprawnieniami
    musi legitymować się kominiarz, żeby jego wpis był wiarygodny?

    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. Ile szacunkowo kosztuje taka usługa?

  • 2. Data: 2010-10-04 19:07:15
    Temat: Re: Odbiór kominiarski
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-04 19:48, Krzysiek pisze:
    > Mam pytanie do tych co przerabiali już temat.
    > Co sprawdza i jakie czynności wykonuje uprawniony kominiarz przy tzw.
    > odbiorze kominiarskim nowowybudowanego domu?

    Sprawdza głównie, czy masz kasę i stawia pieczątkę :-)

    M.

  • 3. Data: 2010-10-04 19:19:08
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-10-04 21:07, M pisze:

    > Sprawdza głównie, czy masz kasę i stawia pieczątkę :-)
    >
    > M.
    Czy masz kasę DLA NIEGO i stawia pieczątkę.
    Często potem kierbudy rwą włosy z głowy;-)

  • 4. Data: 2010-10-05 06:57:25
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdr.
    > Krzysiek
    >
    > PS. Ile szacunkowo kosztuje taka usługa?

    widzę, że koledzy trafili na papraków a nie kominiarzy.
    u mnie sprawdził wentylacje (także w garażu), wyszedł na dach (w zimie).
    sprawdził drożność kominów.
    w książce budowy nic nie wpisywał, ale dostałem protokół z odbioru
    kominiarskiego, który jest jednym z załączników przy zgłoszeniu zakończenia
    budowy.
    ZTCP to kosztowało mnie to ~150pln

  • 5. Data: 2010-10-05 11:19:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Paź, 21:19, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > Czy masz kasę DLA NIEGO i stawia pieczątkę.
    > Często potem kierbudy rwą włosy z głowy;-)

    A mi to moj kierbud wypisal taki papier (odbior kominiarski) za 100
    pln i tyle. Nawet nie przyjechal na budowe :) Ma skubaniec wszystkie
    uprawnienia, w tym kominiarskie. Nie mam pojecia jak.. Dom juz
    odebrany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-05 12:57:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "PH" <P...@p...news> wrote in message news:i8ei8l$auv$1@news.onet.pl...

> [...]

    Tak jak ktoś wcześniej napisał, sprawdzają tylko czy macie dla nich
    honorarium :-) Nic nie oglądają jak nowy dom.

  • 7. Data: 2010-10-05 13:47:53
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 5 Paź, 14:57, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Tak jak ktoś wcześniej napisał, sprawdzają tylko czy macie dla nich
    > honorarium :-) Nic nie oglądają jak nowy dom.

    Może u Ciebie.

    U mnie zmierzył ciąg w przewodach wentylacyjnych (poprawiłem jedną
    wentylację potem).
    Sprawdził poprawność wykonania wszelkich dziur w kotłowni (choć
    faktycznie w te klocki asem nie był :-))

    Pzdr

    P.S.) 150 zeta

  • 8. Data: 2010-10-05 20:08:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-10-2010 o 14:57:32 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > Tak jak ktoś wcześniej napisał, sprawdzają tylko czy macie dla nich
    > honorarium :-) Nic nie oglądają jak nowy dom.
    Ogladają :) mnie sprawdzał kratki i wentylację.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-10-06 07:20:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdza głównie, czy masz kasę i stawia pieczątkę :-)

    Ja mam znajomego kominiarza i był on oczywiście u mnie na odbiór. Oczywiście
    kasę wziął bo jak by nie, ale wszedł na dach, pozaglądał w otwory lusterkiem
    od góry i od dółu i pochwalił że tak wyprawionych kanałów wentylacyjnych i
    ich wlotów to jeszcze nie widział n aco ja mu że słyszałem o róznych
    problemach z kominiarzami i poświęciłem sporo uwagi na wszystko co z tym
    związane. No i tak zaczęła się rozmowa. Powiedział mi że ludzie dzielą się
    na tych którym wydaje się że kominiarzom najlepiej nawet nie wchodzić na
    posesję, wziąć kasę i wystawić świstek i podziękować a drugim że przychodzi
    taki jeden po to aby nawydziwiać na budowie i robić na złość nie wystawiając
    świstka.
    Co do tych drugich to g. prawda, są tacy kominiarze, którzy mają trochę
    oleju w głowie i mają na sercu bezpieczeństwo klienta i własną
    odpowiedzialność za wystawiony papier, dlatego jeżeli się do czegoś taki
    przyczepia to znaczy że ma powód a nie po to aby wziąć więcej kasy a potem
    umoczyć dupę w razie nieszczęścia. Dowodem takiego bałwana imbecyla był
    kierbud u mojego kolegi. Jak byłem na koleżeńskiej "inspekcji" prac u kolegi
    to zauważyłem że komin jest większych rozmiarów niż wynika to z planu. Nie
    samo to było istotnym problemem ale fakt że płatew została umieszczona w
    kominie tak że spierała się na nim a dalsza wyższa część komina opierała się
    na nim. Może i nie było by problemu gdyby to był jakiś kanał wentylacyjny
    ale to był przewód dymowy z kominka. Zwróciłem, mu uwagę że na taki bubel to
    już chyba żaden najbardziej nawet przekupny kominiarz nie pozwoli i kazałem
    mu zgłosić ten fakt do kierbuda. A co kierbud? Kierbud wmawiał że płatew
    przechodząca przez komin nie jest problemem gdyż sam ma uprawnienia
    kominiarskie i to on się podpisuje. Trzeba być totalnym idiotą!
    Ostatecznie po przepychankach przerobiono płatew ale z wielkim obrażaniem
    się i kurwowaniu majstrów.

    Marek

  • 10. Data: 2010-10-06 09:25:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Paź, 09:20, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    > Co do tych drugich to g. prawda, są tacy kominiarze, którzy mają trochę
    > oleju w głowie i mają na sercu bezpieczeństwo klienta i własną

    Niekiedy kominiarz jest jednak naprawde zbedny :) Np. u mnie -> jeden
    komin, jeden kanal dymowy. Brak kanalow wentylacyjnych (went.
    mechaniczna). Komin murowal wujek mojej zony - gosc ktory w zyciu
    wymurowal setki kominow. Od dolu do gory mieszalem mu zaprawe,
    podawalem cegly, patrzylem czy muruje na pelne spoiny i wyrownuje
    zaprawe od srodka. Wszystko wymurowane perfekt, rowno etc. 30cm od
    zewnetrznej czesci komina nie przechodzi zadna platew, krokwia etc,
    nic drewnianego. No to po kiego mi kominiarz na dachu - co on u mnie
    mialby sprawdzic ? ;-)

    Czytalem wiele watkow dot. odbiorow i wielu ludzi z wentylacjami
    mechanicznymi mialo problemy z kominiarzami - bo ci na temat went.
    mechanicznej maja w wiekszosc nikla wiedze (choc zapewne sa wyjatki).
    I przez takiego niewiedzacego czarnucha masz miec problem z odbiorem
    domu ? Powinni ich lepiej szkolic, skoro maja taka "wladze" :) Wogole
    kominiarze to taka mala mafia - dziela sie na rejony (a de facto
    rejonizacji zadnej nie ma) - ot umowa na gebe i umawiaja sie na ceny
    (a to chyba karalne - powinien sie nimi na dodatek UOKiK zajac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.